Narrowcasting netwerk opzetten (20 locaties)

Pagina: 1
Acties:
  • 656 views

• Tun9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo Tweakers,

Ik ben gevraagd om een narrowcasting netwerk op te zetten.

Het gaat om 20 locaties door het land.

Met 1 en mogelijk meer schermen per locatie.

Het gaat om video en animaties maar ook om afbeeldingen en presentaties.

Elke locatie heeft internet, maar niet standaard sterk genoeg om veel te streamen. Liever zou de bestanden kunnen pushen naar de locaties.

Hoe meer er centraal geregeld kan worden hoe beter.

Het moet ook makkelijk uitbreidbaar zijn.

Ik zag een aantal topics hier al staan en XIBO klinkt wel goed. Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand bijvoorbeeld wat hardware voorstellen.

Of zijn er nog andere oplossingen waar ik naar kan kijken?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

T

[edit] Aanschaf van mediaboxen is mogelijk + liever geen abonementen voor software

[ Voor 5% gewijzigd door Tun9 op 01-09-2015 10:25 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb hier Xibo op 2 locaties draaien op een 15-tal pc's.
5 daarvan zijn TV schermen en de rest zijn werkplaats pc's die als screensaver een aangepaste presentatie draaien.
De installatie draait een bestaande Qnap en werkt al bijna een jaar zonder problemen.
Qua performance kun je kiezen om te streamen, of de media eerst te distribueren naar de clients en daarna pas weer te geven.

Tot nu toe heb ik standaard layouts gemaakt die worden weergegeven, de volgende stap is om bepaalde layouts te plannen per scherm en tijdstip.
Deze layouts bestaan uit MP4/PNG/Streaming webcams/buienradar/fileinfo etc.

Na het testen van een 10-tal narrowcasting programma's ben ik nog steeds blij voor de freeware keuze van Xibo, deze bied erg veel flexibiliteit en media opties.

Enige dat ik mis is een Pi2 client (deze is wel in wording) tot die tijd heb ik dure Intel NUC's als client met windows daarop.

[ Voor 4% gewijzigd door arjants op 01-09-2015 10:42 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Tun9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Dankjewel voor je reactie arjants. Na wat verder onderzoek ben ik ook vrij gecharmeerd van XIBO geraakt. Ik ben nu nog opzoek naar betaalbare players.

Aangezien jij 2 locaties hebt hoe distribueer jij de bestanden? Via een eigen server? Er zijn ook partijen die speciale hosting aanbieden namelijk.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-01 23:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Door de Quickstart te lezen in het Algemeen Beleid had je kunnen zen dat dit niet de manier is om je vraag te droppen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Dit topic is gesloten.