• secondsight
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik heb een probleem, ik ben redelijk handig met computer en met wat gegoogle kom ik er altijd uit, maar deze keer wil het niet lukken.

Ik Heb een wat oudere Dell Optiplex 360 met een HD4350 op de kop kunnen tikken voor een mooie prijs, en wou deze graag linken via HDMI aan mijn tv ( een wat oudere Philips full HD tv)

Nu is het probleem dat tijdens het opstarten na het windows logo het scherm zwart gaat. Als ik er een tweede scherm aanhang (via VGA) krijgt dat scherm wel beeld en kan ik uiteindelijk als ik het scherm mirror wel beeld krijgen. Maar op het moment dat ik het scherm weer loskoppel schiet de tv weer op zwart. Uiteraard heb ik met de reslolutie en refresh rate gespeeld, maar die blijven verschieten heb ik het idee.

OS: win 10, maar bij windows 8.1 had ik het zelfde probleem.

Hoop dat iemand een oplossing weet :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Welke TV is het precies? Kan deze wel 1080p aan? Misschien alleen 1080i zoals bij oudere generaties. Doet 720p het wel?

Werkt een andere dvi/hdmi monitor het wel?

Verder misschien eens andere videokaart drivers proberen.

• secondsight
het is een 1080p tv als ik de resolutie naar 1920-1080 aanpass met refresh rate 59hz doet hij het prima, met de zelfde kabel.

En zoals beschrijven een normale monitor werkt ook prima zonder de tv, maar de tv alleen word zwart na opstarten ( na windows logo) dirvers is een klein probleem want die zijn er nog niet voor de HD4350 bij win10. Maar ook met windows 8.1 werkte het al niet.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb je al geprobeerd om met 2 schermen actief je TV als hoofdscherm te selecteren? Dus niet klonen maar bureaublad uitbreiden en daarna je TV als eerste scherm selecteren. Daarna tweede scherm uitschakelen (beeld zou nu behouden moeten blijven), en daarna alleen met de TV aangesloten rebooten. Ook al wordt je TV scherm misschien zwart tijdens die reboot, toch even wachten tot je zeker weet dat je systeem volledig is opgestart.

Testing, one, two ...

• secondsight
ja ook al geprobeerd het is een raar geval :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb hetzlefde met Philips TV en UPC Mediabox. Ik moet eerst de tv aanzetten en even later de mediabox.
Handshaking issue.

• secondsight
zal deze week nog wel even ermee gaan spelen:)
Pagina: 1