Transient errors op Windows Azure SQL Database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-03 16:33
Goededag,

Een half jaar geleden heeft de IT-afdeling waar ik werkzaam ben al onze services, waaronder 20+ database gemigreerd naar Azure. Geregeld krijgen we foutmeldingen binnen zoals onderstaande:

System.Data.SqlClient.SqlException: Database database_name' on server 'server_name' is not currently available. Please retry the connection later. If the problem persists, contact customer support, and provide them the session tracing ID of 'C7BA52B5-EF71-4160-83D2-97F59D749C73'.
Generated: Tue, 25 Aug 2015 20:16:40 GMT

De enige oplossing die ik op het internet kan vinden is het gebruik van 'retry-logic', oftewel prober het later nog eens. Maar dit lijkt mij onacceptabel op een website, waar snelheid zeer belangrijk is.
Zelfs Microsoft stelt de retry-logic voor als oplossing voor dit problem.
Hebben andere mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Welke meldingen krijg je nog meer voor en na deze melding ?
Dit kan een beter beeld geven wat er gebeurt ipv alleen deze melding

Wat is "geregeld" qua frequentie en welke gevolgen heeft het ?

[ Voor 20% gewijzigd door Breezers op 01-09-2015 09:47 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen ervaring, maar welk Azure plan heb je en hoeveel gebruik je de database?

Daarbij heb je al contact opgenomen met support? Misschien is er wel iets specifieks aan de hand met de instance als het (heel) vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
We gebruiken verschillende Azure plans van S2 tot P1. In het begin kregen we inderdaad meldingen omdat we een database in een lager plan S1 te intensief bevroegen, maar die issues zijn inmiddels gefixed en de meldingen zijn ook wel iets afgenomen maar ze komen nog steeds voor.
We zien niet direct foutmeldingen voor of na deze meldgingen.

We hebben inderdaad ook contact opgenomen met support en ook die melden dat de retry-logic de enige manier is, maar dat lijkt me niet een valide oplossing om een query driemaal uit te voeren terwijl de gebruiker ondertussen duimen zit te draaien.

Wat ik gelezen heb is dat het probleem alleen bij V12 en dat V11 deze problemen niet kent. Misschien dat downgraden een optie is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

V11 had deze problemen ook.

Transient Errors kunnen nou eenmaal voorkomen. Dat is niet alleen zo in de Cloud, hoewel ze daar wat vaker lijken voor te komen dan wanneer je je eigen SQL Server in je eigen netwerk hebt staan. Wanneer je een applicatie naar de cloud brengt is het verstandig rekening te houden met dit soort fouten. De heren van de Enterprise Library hebben een Transient FaultHandling Library gemaakt die mogelijk interessant is.

Als je het hebt over de performance van de applicatie kun je denken aan een aantal potentiele oplossingen, zoals caching van (relatief) statische data, event driven architecture, messaging/queueing voor verwerking van toevoegingen/wijzigingen, CQRS etc.

Succes :)

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij SQL Azure databases zul je inderdaad gewoon de fouten op moeten vangen en eventueel retry-en, OZ-Gump geeft een mooie link voor een generieke oplossing.

Als dat niet acceptabel is, dan is SQL Azure misschien niet de juiste keuze qua database.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxon
We hebben dezelfde databases jarenlang op onze eigen servers gehost en deze problemen nooit gehad.
We maken gebruik van Elmah om errors te reporten en verschillende services (workerroles en webroles) voeren continu queries uit op de databases. Sinds wij overgegaan zijn op Azure zien we deze foutmeldingen voorbij gekomen en soms ook een paar keer per dag waar de websites ook hinder van ondervinden.

Qua performance zit het allemaal wel goed, we maken veel gebruik van cachingmechanismen, dit I eigenlijk de enige issue die we ondervinden.

@OZ-Gump: Ik heb veel beweringen gelezen dat de problemen juist zijn geintroduceerd met V12.

Ik zal eens kijken of die Transient FaultHandling Lib iets helpt, bedankt voor jullie hulp in ieder geval.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ik heb wat ervaring met Azure en geloof me, in V11 kwamen deze fouten ook voor :)

Daarnaast is onlangs aangekondigd dat alle SQL Azure databases automatisch gemigreerd worden naar V12. Dus dan is downgraden niet echt een optie meer ;)

My personal website

Pagina: 1