Toon posts:

OS X installatie geeft "fout bij voorbereiden installatie"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.

Het probleem is als volgt. Mijn MB Pro staat (/stond) hier sinds geruime tijd stil omdat ik dacht dat hij kapot was (hardwarematig dan). Daarstraks kreeg ik de ingeving om eens te booten via CMD + R om zo bij de hulpprogramma's terecht te komen. Dit werkte (en ja ik weet dat ik dit al veel eerder had moeten maar bon, naast de kwestie). Inmiddels heb ik de HD geformat. Nu zou ik dus terug een werkende versie van OS X geïnstalleerd moeten krijgen. Via de optie "installeer OS X opnieuw" bij de OS X hulpprogramma's gaat dat simpelweg niet want ik krijg steeds de foutmelding "Er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voert dit programma opnieuw uit."

Nu was ik aan het denken om een versie van OS X op een USB stick te zetten en te booten vanaf die stick uiteraard. Echter heb ik geen andere Apple producten meer buiten deze MBP (die overigens van late 2012 is als ik me niet vergis). Kan/wil iemand mij hierbij wat assistentie geven? Ik kom duizenden pagina's tegen op Google maar deze gaan meestal over een USB stick te maken òp een OS X systeem ipv Windows. De OS X versie die er op stond was Mavericks.

Tl;dr: Ik zou een USB stick moeten maken (op Windows 10) waarmee ik OS X kan booten op mijn MBP.

Alle hulp is welkom, thanks alvast.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/152fiit.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 15:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Als hij van 2012 is kan je ook een internet recovery doen

Door bij het opstarten de toetscombinatie cmd⌘ + option⌥ + R te gebruiken start je de internet recovery functie.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, die pagina ben ik gisteren ook tegengekomen. Echter als ik bij de hulpprogramma's kom en ik wil de opstartschijf selecteren krijg ik geen USB stick in het menu. Aka hij herkent op dit moment die USB stick niet. (heb het exact gedaan zoals het op die pagina staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan misschien zijn dat je datum niet goed staat. Ik had met een installatie ook problemen met de certificaten en dan kan je via een terminalcommand je datum goed zetten want soms staat je datum onbegrijpelijk op 1-1-2001.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SpoekGTi schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:34:
Als hij van 2012 is kan je ook een internet recovery doen

Door bij het opstarten de toetscombinatie cmd⌘ + option⌥ + R te gebruiken start je de internet recovery functie.
Net geprobeerd. Ik druk vanaf het grijze scherm deze combinatie in, vervolgens boot hij net hetzelfde dan wanneer ik de option toets niet indruk. Hmmm.

Edit: blijkbaar daarnet niet correct gedrukt. Nu werkt het wel. Ik kom hier op terug!
Edit 2: Godverdomme man. Dit werkt gewoon. Ben OS X Lion as we speak terug aan het installeren. EEUWIG DANK HIERVOOR! O+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Als je nou eerst via disk utility je schijf formatteert, werkt het dan wel? Dat stukje mistte ik namelijk in je eerste post. Misschien is er wel wat met je schijf aan de hand wat je dmv formatteren kunt oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-10 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:43:
[...]

Net geprobeerd. Ik druk vanaf het grijze scherm deze combinatie in, vervolgens boot hij net hetzelfde dan wanneer ik de option toets niet indruk. Hmmm.

Edit: blijkbaar daarnet niet correct gedrukt. Nu werkt het wel. Ik kom hier op terug!
Edit 2: Godverdomme man. Dit werkt gewoon. Ben OS X Lion as we speak terug aan het installeren. EEUWIG DANK HIERVOOR! O+
Geen dank internet recovery is de bom :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb exact hetzelfde probleem! Zowel beraad als draadloos werkt de bovenvermelde oplossing niet.

DaveD

Pagina: 1