Heeft je Mac een clean of upgrade install ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Omdat ik geen 'algemeen' topic kon vinden om deze vraag te stellen, open ik maar een nieuw topic.

Kan je ergens op je Mac zien of je een clean install hebt, of dat je machine een upgrade heeft gehad? Ik heb het dan over OS upgrade, geen hardware upgrades.

Ik ben elke dag bezig met de Macs op mijn werk, maar soms om problemen op te sporen, wil ik bepaalde dingen uitsluiten. Aangezien Apple het zo makkelijk maakt om te upgraden, weten mijn gebruikers vaak niet eens of ze een clean install hebben, of dat ze een upgrade hebben draaien of een upgrade op een upgrade hebben. (veel users hier, meerdere admin collega's, niet alles word gedocumenteerd ;) ).

Omdat ik niet elke machine een clean install kan geven, wil ik graag weten of ik ergens een soort van history kan vinden.

Kan ik dit vinden ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Misschien in Console, alleen weet ik niet hoe lang logboeken bewaard blijven...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:51
http://apple.stackexchang...w-software-update-history
"System Information.app > Software > Installations"
OS upgrades staan hier ook gewoon tussen (:

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Ja! Held! _/-\o_

Daar was ik naar opzoek! Er mag een slotje op.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alleen als er wat mis mee is gaat een topic op slot :) Deze laten we afzinken in de krochten schatkamers van APL, om later gevonden te worden de volgende persoon met hetzelfde probleem.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/