Toon posts:

Een nieuwe ATX-Kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuwe kast halen...dit keer een hele GROTE! Want ik had altijd al een MIDI KAST daar is alles een beetje krapjes....nou weet ik dat AOPEN een hele BEKENDE heeft.............Maar welke raden jullie mij aan?

Alle TIPS is welkom wat voor VOORDELEN / NADELEN een GROTE KAST HEBBEN......

Groetjes

Dreamy! :)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
heb JIJ iets met HOOFDLETTERS ofzo?

zeer IRRITANT...

een grote kast is KUT om te sjouwen maar FIJN om in te ZOOIEN.

ZO dat lucht OP :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ANTEC kassie. Lekker veel ruimte (het is geen bigtower). Alle 5,25" drives zitten vast met een slede zodat je ze er makkelijk uit kan trekken. Alle fans zitten in een soort plastic rackje dat je makkelijk los en vast kan maken.

3,5" internal drivebays zijn makkelijk uit te nemen zodat je je schijven heel makkelijk kan monteren/demonteren en er draait een fan recht op je schijfies. Als je hem er in zit tenminste.

Deze kast wordt standaard met 2 80x80 fans geleverd waarvan ik moet zeggen dat deze zeer stil zijn. Superrelaxte kast, ik heb hem ook.

Kost zo rond de 300-350 piek afhankelijk van welk model je precies wil. Wit of zwart.

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo'n A-open kast is opzich wel een top-kast, ik vind hem alleen 2 nadelen hebben:

1 Hij is behoorlijk zwaar.
2 Zijpanelen zijn behoorlijk irritant om te verwijderen, is wel aan te passen, alleen sluit hij dan niet helemaal mooi.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

voordelen: je kan er veel in kwijt, goeie airflow, je kan hem als bijzettafeltje gebruiken
nadeel: hij is erg groot.
Sorry hoor, maar dat kan je zelf toch ook wel bedenken. Wat voor merk zou mij persoonlijk geen zier interesseren; wel wat voor voeding erin zit, en hoe het zit met gaten voor airflow. Een term die ik vaak voorbij hoor komen is Aopen HQ08 ofzo. Verder schijnt INWIN wel wat te zijn. Maja, zoals ik: dat merk zou mij niet boeien.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 00:33 schreef P5ycho het volgende:
heb JIJ iets met HOOFDLETTERS ofzo?

zeer IRRITANT...

een grote kast is KUT om te sjouwen maar FIJN om in te ZOOIEN.

ZO dat lucht OP :)
EHHE sorry mijn vinger wou soms niet los laten van die SHIFT knoppie...HEHE :P

Ok leuk om te klooien! Ja he lekker grote ruimtes....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 00:35 schreef Wannapuf het volgende:
ANTEC kassie. Lekker veel ruimte (het is geen bigtower). Alle 5,25" drives zitten vast met een slede zodat je ze er makkelijk uit kan trekken. Alle fans zitten in een soort plastic rackje dat je makkelijk los en vast kan maken.

3,5" internal drivebays zijn makkelijk uit te nemen zodat je je schijven heel makkelijk kan monteren/demonteren en er draait een fan recht op je schijfies. Als je hem er in zit tenminste.

Deze kast wordt standaard met 2 80x80 fans geleverd waarvan ik moet zeggen dat deze zeer stil zijn. Superrelaxte kast, ik heb hem ook.

Kost zo rond de 300-350 piek afhankelijk van welk model je precies wil. Wit of zwart.
WOW interessant! Hebbie misschien een PLAATIE! Enne jouw SEXY PS2 IS ECHT HEEL SEXY! Krijg je dat tegenwoordig erbij?

Dreamy!

• tiguan
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 00:41 schreef Dreamy het volgende:

[..]

WOW interessant! Hebbie misschien een PLAATIE! Enne jouw SEXY PS2 IS ECHT HEEL SEXY! Krijg je dat tegenwoordig erbij?

Dreamy!
Hmmz, ik had hem bij www.ned-cool.nl vandaan, maar die site is een beetje down geloof ik.

Op deze site www.pls.be heb ik een plaatje gevonden van de witte kast.

Afbeeldingslocatie: http://www.pls.be/s_images/Chieftec/dx01wd.jpg

Was het maar waar dat die PS2 zo compleet kwam voor 998,- (of wat de huidige verkoopprijs ook mag zijn). Hij is in ieder geval bloedgeil. :9

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:45

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Heb zelf al 2 jaar een inwin full-tower en die bevalt me goed, makkelijk te bouwen wegens "mobo-la" die je er dus uit kan schuiven, zijpanelen zijn makkelijk eraf te halen in tegenstelling tot de A-open.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 00:47 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Hmmz, ik had hem bij www.ned-cool.nl vandaan, maar die site is een beetje down geloof ik.

Op deze site www.pls.be heb ik een plaatje gevonden van de witte kast.

[afbeelding]

Was het maar waar dat die PS2 zo compleet kwam voor 998,- (of wat de huidige verkoopprijs ook mag zijn). Hij is in ieder geval bloedgeil. :9
WOW plaatje is MOOI!!!! Maar hij is GEEN FULL TOWER? Geef niet ;) Als hij maar MOOI en GOED is! TX!

Ja het was het maar waar! Maar ja....ik w8 nog wel ff...nu eerst een nieuwe kast + inhoud!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 00:50 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Heb zelf al 2 jaar een inwin full-tower en die bevalt me goed, makkelijk te bouwen wegens "mobo-la" die je er dus uit kan schuiven, zijpanelen zijn makkelijk eraf te halen in tegenstelling tot de A-open.
OK, hebbie misschien een plaatje? Alvast bedankt!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

heeft iemand misschien tips voor een zo goedkoop mogelijk atx midikast, voor mn servertje met celly366??

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Ben het volkomen met wannapuf eens. Antec is de case voor je. Ik heb zelf een 1030 staan. PERFECT!!.
groeten, Rob

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 19 juni 2001 00:53 schreef Dreamy het volgende:

[..]

WOW plaatje is MOOI!!!! Maar hij is GEEN FULL TOWER? Geef niet ;) Als hij maar MOOI en GOED is! TX!

Ja het was het maar waar! Maar ja....ik w8 nog wel ff...nu eerst een nieuwe kast + inhoud!

Kappuh nou!! met die kapitale letters = hoofdletters.

verder geen Aopen, kvind het 5 maal nix, neem dan antec, In-win of addtronics.

btw volgensmij zie je op die foto wel een bigtower, alleen kan jij het niet zien omdat het deurtje ervoor zit.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• tiguan
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 01:02 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

btw volgensmij zie je op die foto wel een bigtower, alleen kan jij het niet zien omdat het deurtje ervoor zit.
Nou het is nèt geen bigtower maar het is ook geen miditower. Het zit er net tussenin. Wel lekker breed en huge!

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:00
<beetje oftopic>
Alle 5,25" drives zitten vast met een slede zodat je ze er makkelijk uit kan trekken.
zijn die van die dingen die je aan de zijkant van je cd-rom enzo schroeft en dan de boel aan de voorkant van de kast vastzet?

zoja, kan je die dingen los kopen, heb er nog een stel nodig

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Bigtower, tsja dat kan er voor mij maar een zijn, de super micro.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/949797243.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/949796928.jpg
met dank aan Femme voor de plaatjes.

Voordelen :

Lekker veel ruimte dus goeie airflow en veel ruimte voor uitbreidingen. Maar die airflow, dat is wel het belangrijkste voor mij. In alle tijd dat ik pc's heb gehad (sinds 1990) heb ik een desktop, 2 mdidtowers en 12 big towers gehad.

Nadeel, tsja ze zijn wel *groot* je moet er maar ruimte voor hebben.

• tiguan
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 01:08 schreef the12be het volgende:
<beetje oftopic>
[..]

zijn die van die dingen die je aan de zijkant van je cd-rom enzo schroeft en dan de boel aan de voorkant van de kast vastzet?

zoja, kan je die dingen los kopen, heb er nog een stel nodig
Het is een speciaal systeem. Als jij een Antec kast heb zal het ongetwijfeld passen maar anders ben ik bang dat het niet zal werken. De Antec kast heeft namelijk geen schroefgaten in de chassis zelf zitten. Je monteert idd eenmalig aan beide kanten van je 5,25" apparaatje die langwerpige dingen en dan kan je hem er zo inschuiven...

• tiguan
  • Nu online
Op dinsdag 19 juni 2001 00:57 schreef rmb1905 het volgende:
Ben het volkomen met wannapuf eens. Antec is de case voor je. Ik heb zelf een 1030 staan. PERFECT!!.
groeten, Rob
Thanks Rob, altijd leuk dat ik niet de enige ben met deze mening. Ik heb zelf ook de Antec SX1030BEC (zwart dus). Was ik vergeten te zeggen geloof ik.

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Op dinsdag 19 juni 2001 01:21 schreef zeef het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Voordelen :

Lekker veel ruimte dus goeie airflow en veel ruimte voor uitbreidingen. Maar die airflow, dat is wel het belangrijkste voor mij. In alle tijd dat ik pc's heb gehad (sinds 1990) heb ik een desktop, 2 mdidtowers en 12 big towers gehad.

wel lekkere zooi in je kast >:) keertje alles wegbergen zou ik zeggen
(wacht eens, dat zei ik ook!! :9 )

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op dinsdag 19 juni 2001 01:34 schreef answer_man het volgende:

[..]

wel lekkere zooi in je kast >:) keertje alles wegbergen zou ik zeggen
(wacht eens, dat zei ik ook!! :9 )
zit nog netjes vergleken met mijn kast.. :P

Eeuwige n00b

• Autonoesis
  • Laatst online: 20-08 17:46
Yep met die van mij ook kast heeft nog nooit helemaal in elkaar gezeten heb nooit geen zin en tijd om 2 schijfen erin te zetten kabels te binden enz.......

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.bennink/pck.JPG

Verwijderd

bouw je eigen kast.....
kun je hem zo groot maken als je zelf wilt :7
ik ben er druk mee bezig
vanavond even een paar fototjes maken.
mooi koperen frame en plexiglas buitenkant
onderin een erservoir voor m'n waterkoeling en bovenin een ruimte voor de radiator.
pics komen later allemaal 8-)

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 19 juni 2001 00:57 schreef rmb1905 het volgende:
groeten, Rob
Nee, perfect zijn ze niet. Ik mis twee dingen:

1. Stoffilters voor de fans
2. Mobo lade

Verder wel een heel fijn kastje ja, ik heb de 1030B (de zwarte dus)

• powerman
  • Laatst online: 01-08 09:11
deze kast is ook :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cases_lian_pc-70-big.jpg

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Van die antecs is er wel een fullsize te krijg, de 1440 serie als ik het goed heb

Kijk anders op:
http://www.chieftec.com/products/dragon/da01w.htm
Dit is dezelfde maar dan van chieftec (die maakt de antecs) hij is er ook met deurtje
http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm

Verwijderd

Inwin is mij altijd perfect bevallen... Strak afgewerkt, makkelijk iets in te bouwen, en stil en degelijk...

Ohja! Natuurlijk ook flink mod-baar... GRiNZ!

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 19 juni 2001 09:34 schreef Defectiv het volgende:
Van die antecs is er wel een fullsize te krijg, de 1440 serie als ik het goed heb

Kijk anders op:
http://www.chieftec.com/products/dragon/da01w.htm
Dit is dezelfde maar dan van chieftec (die maakt de antecs) hij is er ook met deurtje
http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm
Chieftec maakt de Antec kasten niet hoor. Antec en Chieftec kopen de kasten bij dezelfde fabrikant.

Verwijderd

zijn ze ook goedkoper dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 01:21 schreef zeef het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Voordelen :

WOW hij is GROOT! Maar qua design wat minder....ik denk dat die antecs wel ok zijn... ff verder kijken!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05
Topic titel aangepast en gemoved naar HA, aagenzien dit niet thuishoort in DOC.
Pagina: 1