Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Log files en metrics versturen van hosted naar intern?

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zit even te kijken naar hoe ik van een paar hosted machines de log-files en performancecounters kan krijgen op een interne Elasticsearch / graphite opstelling.

Qua logs heb ik lokaal een logstash staan en in de hosted omgeving zit ik te denken aan een nxlog installatie die het naar de logstash stuurt, dit kan ook gewoon netjes met ssl etc

Alleen als ik dan ga kijken naar graphite dan had ik in gedachten om op de hosted servers iets van https://github.com/CryptonZylog/carbonator te gaan draaien, alleen dat werkt dus niet default met keys etc. Het valt er wel in te zetten, maar waarom zou ik het dan niet helemaal zelf maken?
En ik wil het juist met "standaard" software doen onder windows (onder linux is er een stuk meer keuze)

Alleen qua graphite verkeer vind ik heel weinig (zeg maar bijna niets) qua versleuteling terug, het gaat allemaal gewoon plain text over de lijn.

Ik ben momenteel nog aan het kijken of ik niet die performance counter data van carbonator kan doorsluizen naar nxlog die het dan weer doorsluist naar logstash zodat die het weer uit kan splitsen, maar het klinkt mij allemaal in de oren als giga-omwegen.
Idealiter heb ik een vrij duidelijke scheiding tussen log-files en metrics voor ogen. Maar dat lijk ik niet echt te kunnen vinden, het hele graphite verkeer lijkt voornamelijk zo te zijn dat je ook in je hosting omgeving je server moet zetten.

Iemand hier ervaring mee en die me kan hints kan geven in de "reguliere" weg voor metrics-shipping.
Want of ik mis iets of ik wil iets extreem raars (maar dat lijkt mij niet want de eindgedachtengang is simpel : Lokaal is geheugen / diskspace een stuk goedkoper dan hosted)