Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik wilde inderdaad precies hetzelfde posten. Het is een zolderkamerproject van iemand en op zijn minst gezegd nogal discutabel.
Uit de comments valt ook al op te maken dat gegevens vaak (maandenlang) achterlopen en dus niet bepaald betrouwbaar zijn.
Uit de comments valt ook al op te maken dat gegevens vaak (maandenlang) achterlopen en dus niet bepaald betrouwbaar zijn.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Hoewel ik nergens kan verifiëren dat Kempen in zijn eentje werkt, heb ik de boel voor de zekerheid lichtelijk aangepast.Het artikel spreekt in meervoud over "beheerders".
Het gaat hier om een een-mans actie van Christoph Kempen.
Is dat zo? Ik weet er niet genoeg van om dit zelf te verifiëren, maar als je mij middels wat screens, teksten of links kan tonen dat er hier sprake is van copy-paste, dan is dat absoluut relevant voor het artikel, en komt het erin.Zijn BAG en KVK zijn directe API kopiën van bestaande JSONP services die direct op die sites te vinden zijn (F12). Het artikel vermeld dat de site een eigen API biedt, dat is dus niet zo.
Oh ja? Op de site valt te lezen dat de KvK-database maandelijks wordt bijgewerkt, maar dat dat ook meteen de kleinste frequentie is die er is op de site.it de comments valt ook al op te maken dat gegevens vaak (maandenlang) achterlopen en dus niet bepaald betrouwbaar zijn.
Voor ons ligt de nieuwswaarde in een gecentraliseerd alternatief op de overheidsdatabanken. Een aparte server die (volgens overheid.io) sneller en betrouwbaarder is dan die van het Rijk. Met daar bovenop een net zo centrale en uniforme api. Dat is interessant voor Nederlandse app-ontwikkelaars.Waarom wordt dit überhaupt op tweakers gezet?
MadEgg in 'nieuws: Dataverzamelsite Overheid.io verlaat testfase en stelt api's beschikbaar'Mark_88 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:41:
Oh ja? Op de site valt te lezen dat de KvK-database maandelijks wordt bijgewerkt, maar dat dat ook meteen de kleinste frequentie is die er is op de site.
(ik heb dit zelf niet kunnen verifiëren wegens gebrek aan een account op beide diensten)Ben ook al een tijd testgebruiker. Leuk initiatief, maar voor mijn doeleinden niet geschikt. De KvK-gegevens zijn duidelijk niet live vanuit de KvK zelf want de gegevens lopen vaak achter op gegevens die op kvk.nl te vinden zijn. Inschrijvingen missen, bijvoorbeeld, of adreswijzigingen komen pas maanden later door.
Wij van WC eend adviseren WC eend.Mark_88 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:41:
Voor ons ligt de nieuwswaarde in een gecentraliseerd alternatief op de overheidsdatabanken. Een aparte server die (volgens overheid.io) sneller en betrouwbaarder is dan die van het Rijk. Met daar bovenop een net zo centrale en uniforme api. Dat is interessant voor Nederlandse app-ontwikkelaars.
Natuurlijk vind de maken van een nieuwe dienst zijn eigen dienst beter dan die van de concurrent. Het lijkt me dat je dit als journalist niet zomaar voor waar aan mag nemen.
Ik heb in het verleden (tot een jaar of 3 terug) regelmatig in het handelsregister moeten zijn, maar heb er nooit echt problemen mee gehad qua snelheid of betrouwbaarheid. Betrouwbaarheid gaat in dit geval natuurlijk niet over de data, want een derde partij kan natuurlijk nooit accurater zijn dan de originele bron. Dit gaat erover of dat de server altijd bereikbaar is of niet. Nooit problemen mee gehad bij KvK zelf. En Overheid.io heeft zich nog niet kunnen bewijzen omdat ze nog niet met grote aantallen te maken hebben gehad, dus die claim is totaal niet verifieerbaar (en dus pure marketingpraat).
En het nut van gecentraliseerde API's voor totaal verschillende datasets is IMO ook zeer beperkt. Al zou je alledrie de datasets nodig hebben in 1 applicatie (wat niet veel voor zal komen) dan moet je toch voor iedere dataset je classes apart schrijven want je hebt met andere input en andere output te maken.
Het is gewoon een van de vele cowboys die een leuk zakcentje wil verdienen. Misschien ook wel met een prima product. Maar is dat nieuws? Ik betwijfel het.
Ik ben ook met diverse fancy applicaties bezig. Hartstikke tof en we komen zelfs in aanmerking voor WSBO. Maar nieuwswaardig? Nope.
Tjolk is lekker. overal en altijd.