DTT 2500 dood

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Hoi,

heb een tijdje geleden een DTT 2500 gekocht van Creative, maar nu wil ik de amplifier aansluiten op de AC adapter maar er gaan geen lampjes meer branden en er komt geen geluid meer uit.

Kan het zijn doordat ik er een verkeerde AC adapter op aan had gesloten (-minder watts en minder ampere. Volt=gelijk). Ik weet dit niet zekers maar de amplifier doet geen ruk meer

iemand een ID

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Als je een andere adapter erop hebt aangesloten die dezelfde spanning gaf, maar alleen minder vermogen kon leveren (lees ampere), dan gaat hooguit de adapter kapot.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
hoe lang is dat tijdje geweest?

Garantie.....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ben trouwens bang dat ik mijn bonnetje kwijt ben :(

Verwijderd

reannimeren misschien helpt dat ;)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 00:27 schreef terw_dan het volgende:
Hoi,

heb een tijdje geleden een DTT 2500 gekocht van Creative, maar nu wil ik de amplifier aansluiten op de AC adapter maar er gaan geen lampjes meer branden en er komt geen geluid meer uit.

Kan het zijn doordat ik er een verkeerde AC adapter op aan had gesloten (-minder watts en minder ampere. Volt=gelijk). Ik weet dit niet zekers maar de amplifier doet geen ruk meer

iemand een ID
hmmmmm plusje en minnetje zaten wel goed? Als in: niet omgekeerd (neeeeeh daar zijn die dingen toch tegen beveiligd? ompoling enzo is toch heel makkelijk met een diode oid af te vangen...of toch niet?)

Verwijderd

schroef em open en zoek de zekering (als die erin zit :?)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Heb vandaag creative gebeld en ik mocht na 4 minuten het ding (amplifier) al toesturen om te laten repareren. Ze hebben niet eens gevraagd of er nog garantie op zat..

toch wel goede service dacht ik zo

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 19 juni 2001 23:24 schreef terw_dan het volgende:
Heb vandaag creative gebeld en ik mocht na 4 minuten het ding (amplifier) al toesturen om te laten repareren. Ze hebben niet eens gevraagd of er nog garantie op zat..

toch wel goede service dacht ik zo
Dat hangt er vanaf, of je een rekening krijgt achteraf. >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:51

Jag

Op dinsdag 19 juni 2001 20:23 schreef asx het volgende:

[..]

hmmmmm plusje en minnetje zaten wel goed? Als in: niet omgekeerd (neeeeeh daar zijn die dingen toch tegen beveiligd? ompoling enzo is toch heel makkelijk met een diode oid af te vangen...of toch niet?)
Ja, een diode, goed idee :P Een diode eet zoiezo al (afhankelijk van het type) ongeveer 0.7V van je spanning op, en bovendien denk ik niet dat de diode lang zal leven als je die opneemt in de stroomkring :P Wordt ie een beetje warm van.
Op woensdag 20 juni 2001 01:23 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf, of je een rekening krijgt achteraf. >:)
Dat zou echt evil zijn >:)

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 01:32 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, een diode, goed idee :P Een diode eet zoiezo al (afhankelijk van het type) ongeveer 0.7V van je spanning op, en bovendien denk ik niet dat de diode lang zal leven als je die opneemt in de stroomkring :P Wordt ie een beetje warm van.
[..]

Dat zou echt evil zijn >:)
Och die 0,7 V kun je compenseren door een wat hoger voltage "af-trafo" te kiezen als ontwerper.(ervanuitgaande dat je met zwakstroom bezig bent :P )
Enneh...warm hoezo warm? Hoeveel A's wil je door die diode jagen? (ik heb er nog wel een paar liggen die pas bij 35A een beetje aan de grens zitten :).
Voor zover ik weet wordt een simpele diode in zwakstroomschakelingen "nog wel eens" gebruikt als "ompoolbeveiliging".
Pagina: 1