Mailprobleem na installatie Windows10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673596

Topicstarter
Vandaag W7 omgezet in W10. Het lukte, maar ik loop meteen tegen mailproblemen aan. Het standaardprogramma op mijn laptop - Windows Live Mail - geeft aan dat er een probleem is opgetreden waardoor ik geen mails kan versturen en ontvangen. Dat klopt niet helemaal want versturen lukt wel. Ontvangen echter niet. Windows Live Mail geeft aan 'onbekende fout' en daarna een vreemde code: 0x800103E. Iemand enig idee hoe ik hieruit kom? Bij eventuele uitleg graag rekening houden met het feit dat ik een behoorlijke digibeet ben, dus niet al te technische omschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je windows update al laten lopen, wellicht zijn er nog drivers en bugs te fixen.

Een re boot is dan ook nodig. Dit doe je door Start >aan/uit > opnieuw opstarten (en dus niet door hem uit te zetten en daarna weer aan te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 673596

Topicstarter
Dank je, Reepje. Heb gedaan wat je schreef, maar probleem bleef helaas.
Ik loop tegen de volgende teksten aan die het probleem omschrijven:

Server: pop.hetnet.nl
Windows Live mail fout - id: 0x800C013E
Protocol: POP3
Poort: 110
Beveiligd (SSL): nee

Voor mij helaas abacadabra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Misschien is hier de oplossing.:

http://computertotaal.nl/...t-opgetreden-windows-mail

Mocht je appdata niet vinden, ga dan naar mapinstellingen via de verkenner te bereiken:

beeld/opties/map-zoekopties wijzigen/tab weergave en vink dan aan: verborgen mappen bestanden en stations weergeven

Maak dan al je accounts aan en als het goed is haalt Live mail je mail weer van de servers.

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 20:14
Geen oplossing voor het probleem, maar Windows 10 heeft al standaard een goed ingebouwd mail programma wat ik zelf prettig vind werken: http://windows.microsoft....0/getstarted-set-up-email

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"versturen lukt wel"

Uitgaande email gaat over SMTP. In de instellingen van het profiel moet je dus even kijken welke gegevens er is opgegeven bij uitgaande email.

Is hetnet niet KPN geworden? Dan lijkt mij dat het mail.kpnmail.nl moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macdiver
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-06-2022
Na een update naar Windows 10 v2004 komt opnieuw deze melding naar boven.

Voor mij hielp het geforceerd laten her-indexeren via het register:

Windows live mail error id 0x800c013e

Een mogelijke oplossing via het REGISTER

Een corrupte of missende mailarchiefmap is het problem achter dit gedrag van Windows Live Mail. Gevolg is dat u bij taken als verzenden en ontvangen van berichten foutmeldingen krijgt. Gelukkig kunt u Windows Live Mail dit zelf laten oplossen door een paar registerwaarden aan te maken of aan te passen en zo te laten herindexeren.
Zie onderstaande stappen en volg ze zorgvuldig.

1. Sluit Windows Live mail af als deze draait.
2. Klik toetsencombinatie – Win+R.
3. Type in – regedit
4. Klik – OK.
5. Selecteer – Yes voor het User account control.
6. Ga naar de volgende locatie –
Computer => HKEY_CURRENT_USER => SOFTWARE => Microsoft => Windows Live Mail
Ga naar de rechterzijde.
6. Zoek naar de volgende 3 DWORD waarden:
“RecreateFolderIndex”
“RecreateStreamIndex”
“RecreateUIDLIndex”.
7. Mochten er een of meer niet aanwezig zijn, klik met de rechter muis toets in het lege deel van het scherm en kies:
New => DWORD (32-bit) Value.
8. Geen het de naam RecreateFolderIndex.
9. Dubbelklik deze waarde en vul 1 in de Value data box in.
10. Klik OK om wijzigingen op te slaan.
11. Doe hetzelfde voor waarden
RecreateStreamIndex en RecreateUIDLIndex DWORD.
12. Zet de waarden op 1.
13. Sluit de Registry Editor en start Windows Live Mail weer.
14. Het duurt even en Windows Live Mail herindexeert. Daarna zou het weer als voorheen moeten werken.

Note – Als u de Registry Editor opnieuw opent en de waarden bekijkt, zult u zien dat alle drie de DWORD waarden vanzelf weer op 0 staan.
Dit is prima, want het herindexeren is inmiddels gelukt.
Hopelijk is het probleem van niet kunnen ontvangen en/of verzenden binnen Windows live mail 0x800c013e nu opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://www.howto-connect.com/fix-windows-live-mail-error-id-0x800c013e-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Naar deze oplossing heb ik me suf gezocht. Het is geen toevallige fout, elke computer die ik heb geupgraded van 7 naar 10 , vertoont deze bug. Deze oplossing werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:06
macdiver schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:39:
Na een update naar Windows 10 v2004 komt opnieuw deze melding naar boven.

Voor mij hielp het geforceerd laten her-indexeren via het register:

Windows live mail error id 0x800c013e

Een mogelijke oplossing via het REGISTER

Een corrupte of missende mailarchiefmap is het problem achter dit gedrag van Windows Live Mail. Gevolg is dat u bij taken als verzenden en ontvangen van berichten foutmeldingen krijgt. Gelukkig kunt u Windows Live Mail dit zelf laten oplossen door een paar registerwaarden aan te maken of aan te passen en zo te laten herindexeren.
Zie onderstaande stappen en volg ze zorgvuldig.

1. Sluit Windows Live mail af als deze draait.
2. Klik toetsencombinatie – Win+R.
3. Type in – regedit
4. Klik – OK.
5. Selecteer – Yes voor het User account control.
6. Ga naar de volgende locatie –
Computer => HKEY_CURRENT_USER => SOFTWARE => Microsoft => Windows Live Mail
Ga naar de rechterzijde.
6. Zoek naar de volgende 3 DWORD waarden:
“RecreateFolderIndex”
“RecreateStreamIndex”
“RecreateUIDLIndex”.
7. Mochten er een of meer niet aanwezig zijn, klik met de rechter muis toets in het lege deel van het scherm en kies:
New => DWORD (32-bit) Value.
8. Geen het de naam RecreateFolderIndex.
9. Dubbelklik deze waarde en vul 1 in de Value data box in.
10. Klik OK om wijzigingen op te slaan.
11. Doe hetzelfde voor waarden
RecreateStreamIndex en RecreateUIDLIndex DWORD.
12. Zet de waarden op 1.
13. Sluit de Registry Editor en start Windows Live Mail weer.
14. Het duurt even en Windows Live Mail herindexeert. Daarna zou het weer als voorheen moeten werken.

Note – Als u de Registry Editor opnieuw opent en de waarden bekijkt, zult u zien dat alle drie de DWORD waarden vanzelf weer op 0 staan.
Dit is prima, want het herindexeren is inmiddels gelukt.
Hopelijk is het probleem van niet kunnen ontvangen en/of verzenden binnen Windows live mail 0x800c013e nu opgelost.

[Afbeelding]
Heel erg bedankt.
Vandaag een windows 10 1909 machine geupdate naar 2009 en had hetzelfde probleem.
Deze oplossing uitgevoerd en windows live mail werkt terug goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Windows Live Mail wordt al 3 jaar niet meer ondersteund. Bij een schone installatie van W10 190x of 20xx krijg je het ook niet meer geïnstalleerd . Allicht een idee over te stappen naar een nog ondersteund mail pakket?

Outlook, Windows Mail, Thunderbird, EMclient, allemaal prima oplossingen en voldoende courant (wel outlook 2016 of nieuwer pakken).

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1