Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupya
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-12-2020
Mijn scherm flikkert vaak van wit naar zwart ( kleuren schieten om van wit naar zwart).. Hoe los ik dit op en hoort dit eigenlijk wel? Het is zeer hinderlijk tijdens het gebruik ,gebeurt ook af en toe tijdens het lezen als je een pagina omslaat. Ook als je in het menu zoekt of in de kobo shop gebeurt dit de hele tijd. Als het erbij hoort dan is het maar zo, maar is het jammer, verwacht je niet van een apparaat van 180 eurootjes.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Dit hoort zo. Eigenlijk alle e-readers hebben dit. Dit heeft te maken met het e-ink scherm. Deze word af en toe gereset waarna het contrast weer helemaal goed is.
In het instellingen menu kun je instellen hoe vaak het zo'n "reset" doet. Je zal zien dat bij een trage instelling je soms nog een beetje de tekst van je vorige pagina ziet en het contrast niet optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilliebillie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:19
Kan je bij leesinstellingen aangeven hoe vaak je het scherm ververst wilt hebben (Het display ververst iedere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARTHURHOFMAN
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-02-2021
Nu, het is 2020 en ik heb hetzelfde ‘probleem’ met mijn Kobo Libra H20. Hiervoor las ik op een iPad Mini, maar dat licht was in de meest donkere stand nog te fel.
Kobo is natuurlijk geen Apple, maar het in contrast knipperen van het scherm bij iedere actie is bijzonder storend. Het ‘verversen’ kan bij leesinstellingen op z’n laatst per hoofdstuk, maar buiten het lezen is het kennelijk constant.

Enfin, mijn vraag is of hier ondertussen al een tweak voor is? Of ben ik verwend?