Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Device: Acer Iconia Tab
Browser: google chrome

Mijn voorlopige frustratie bij Windows 10;
Volgens de specs van Windows 10 zou in de tablet modus het onscreen keyboard moeten verschijnen als je een invulveld selecteer.
Ik heb het apparaat in tablet modus gezet omdat ik het keyboard eraf heb, start google chrome, selecteer de adres/zoek balk........ geen keyboard. En ook geen knop in de taakbalk om het keyboard te starten.

Zet ik 'm op "desktop modus" dan heb ik wel een knop voor het onscreen keyboard in de taakbalk..
Ik heb em inmiddels wel toegevoegd door de tabletmodus in te schakelen met toetsenbord connected (r-muis op taakbalk -> Schermtoetsenbordknop (3x woordwaarde) weergeven)

Welke logica mis ik hier in tablet modus staat deze dus standaard uit, en in desktop modus aan?
En belangrijker hoe vertel ik Windows dat ik bij de adresbalk van chrome een schermtoetsenbord wil hebben???

Via google kom ik wel dingen tegen van vóór Windows 10 maar je zou toch zeggen dat deze issues nu opgelost moeten zijn..... :?

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik gebruik zelf (soms) Opera op mijn Windows 10 tablet. Daarin werkt dit wel zoals verwacht. Ik vermoed dus dat Chrome niet correct "doorgeeft" dat de focus op een input veld is gezet, en Win. 10 daardoor niet het scherm toetsenbord opent.

Op het moment dat je de tablet modus gebruikt is denk ik de gedachte ook dat het toetsenbord dus automatisch wordt weergegeven, daardoor mist neem ik aan dus ook standaard de knop om het toetsenbord te openen, dit zou immers automatisch moeten gebeuren.

Echter vind ik persoonlijk dat het schermtoetsenbord met traditionele apps niet goed werkt. Bij bv Edge, en andere "moderne" apps passen deze zich automatisch aan om ruimte te maken voor het toetsenbord. Echter doen de traditionele apps dat niet. Het toetsenbord wordt dan gewoon onder op het scherm geplaatst, en staat pal over het programma heen, en verbergt dus ook de inhoud van het programma. Als je dus bijvoorbeeld op hier op Tweakers een reactie wilt typen (waarbij het input veld onderaan de pagina staat) kun je helemaal niet meer zien wat je aan het typen bent.