Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met WiFi Router X7 AC1200 (Sitecom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen.

Zoals de titel al doet vermoeden heb ik serieuze problemen met mijn net aangekochte router.
Sinds ik deze router heb aangekocht en heb geïnstalleerd verlies ik regelmatig mijn internetconnectie.
Dit gebeurt dan in meerdere malen voor korte duur telkens. Dit kan zo soms een half uur doorgaan: internet weg, 5 secondes later internet terug. Dit zo 10-20 keren.

In de logs van de router lees ik dan voor elke van deze momentjes
Aug 31 18:07:06 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.112
Dit komt er dan per keer dat het internet wegviel 1 maal op.
Wat ook het vermelden waard is, is dat dit enkel gebeurt voor de pc aangesloten op het bedraad netwerk. Het draadloze deel van het netwerk blijft onaangetast...

Topologie netwerk: Modem(telenet)->Router(Sitecom)->PC(bedraad)
-> Laptops(draadloos)

UPnP, en de firewall function van de router zijn beiden uitgeschakeld(andere fora gelezen dat deze mogelijk problemen veroorzaken) net als de Hardware Accelerator . De Lease time staat op 'Forever"
Iemand ook al last gehad van dit probleem?
Of nog beter, iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Dit is mogelijk een probleem bij de netwerkkabel of poorten. Had je al eens met een andere kabel getest? Blijft de verbinding wel goed wanneer een andere LAN-poort op de router gebruikt wordt of wanneer de laptop bekabeld aangesloten wordt?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare