Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jordifcg
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik zoek een?
iPhone killer

Wat is je budget?
Goedkoper dan de iPhone 6s bij release

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ben veel met social media bezig, muziek streamen, gamen en dat alles tegelijk. Ik zie mezelf als een heavy user.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nexus 5.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn eisen zijn:
Maximaal 5"
Full HD scherm
De dag met een volle batterij halen met heavy use.
Android het liefst zo kaal mogelijk. (SAMSUNG ECHT GEEN OPTIE)

Verder zoek een telefoon die gewoon recentelijk is uitgekomen. Zit (nog) niet in het android wereldje dus heb geen flauw idee welke chip recentelijk is.
Als ik nog een "oude" telefoon zou overwegen zou dat de OneplusOne zijn, maar die vind ik gewoon echt te groot. Kan er maar niet aan wennen.

Android fanboys, dit is het moment waar jullie op gewacht hebben. Deze apple man (qua telefoons dan) is bereid zichzelf over te halen. In mijn ogen is een telefoon met mijn wensen gewoon niet te vinden. PROVE ME WRONG :P Ook software gerelateerde zaken waar ik rekening mee moet houden met de overstap iOS-Android zijn gewenst. @mods, tenzij dit in een ander topic moet uiteraard.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Wat bedoel je met een "iphone killer" :?

De nexus 5 heeft een belabberde batterijduur.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46
Als je geen Samsung wil, kom je uit bij de nieuwe moto x of de nieuwe 4. Of je moet even op de nieuwe nexussen willen wachten.

Wat had je zelf al gevonden? Nexus 5 is al redelijk achterhaald.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Wat zie jij in een iPhone killer? Technisch is de iPhone al lang gekilled door het Android platform als je puur kijkt naar alle technische features die niet in een iPhone zitten, de rauwe power in de high end Androids, en allerlei software opties die op een iPhone dichtgetimmerd zitten. Samsung is juist een leider daar.
Echter doordat veel mist op een iPhone en het een relatief oud besturingssysteem is zijn de hardware eisen lager en verbruikt het minder van de accu. Daarnaast is er maar een gebruikerservaring (bij Android kan een leverancier die aanpassen).

Mijn advies zou zijn de Huawei P8 eens nader te bekijken.

• jordifcg
Een iPhone killer als in een toestel met een lagere prijskaartje en hogere- of ieder geval vergelijkbare prestaties. Niet als in keiharde cijfers in de benchmarks, maar gewoon hoe de telefoon zich houd in zaken die ik op mijn telefoon uitvoer.
Ik had mijn telefoon gejailbreaked, dus ik had geen list van "dichtimmering".

De P8 gaat alweer naar 5.2 inch. Eigenlijk een halve inch meer dan de iPhone 6 waarvan ik eigenlijk vind dat hij groot zat is.

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je wilt. Je bent blijkbaar extreem blij met je iPhone, waarom zou je dan zo ineens op zoek gaan naar iets anders? Als het je zo goed bevalt, lekker bij iPhone blijven. Dat gezegd hebbende: kijk eens naar de Xiaomi Mi4, als die nog te krijgen is.

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-11 20:27
418O2 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:06:
Als je geen Samsung wil, kom je uit bij de nieuwe moto x of de nieuwe 4. Of je moet even op de nieuwe nexussen willen wachten.

Wat had je zelf al gevonden? Nexus 5 is al redelijk achterhaald.
De nexus 5, is inmiddels wel een paar jaar oud. Maar dat zegt niets over of het een achterhaald toestel is. Mijn nexus 5 legt het qua snelheid in normaal gebruik niet af tegen een iphone 5+. Deze heb ik bij de release gekocht.

De nexus 5 is in mijn ogen nog steeds een prima telefoon als budget "iphonekiller". Maar er zijn natuurlijk betere alternatieven mits je een hoger budget hebt. De nieuwe nexus 5 is er eentje waar ik zelf naar uit kijk. Motorola heeft echter ook een paar mooie modellen in de moto series.

[ Voor 14% gewijzigd door Cranzai op 31-08-2015 20:53 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Aankomende Xperia Z5/Z5 Compact?
Vooral de compact is wel wat denk ik, lange accuduur, topspecs, redelijk kale rom.
Als de geruchten kloppen is die nagenoeg gelijk aan de Z3 Compact maar dan met de hardware van de Z5 alleen 4,6 720p scherm ( en wat andere kleine dingetjes waarschijnlijk zoals accu )

[ Voor 65% gewijzigd door Humma Kavula op 31-08-2015 20:57 ]

Wear Sunscreen!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er bestaat geen iPhone killer, je kan niet iOS op een ander toestel draaien, en ook geen Android op je iPhone. Dit is niet eens meer appels en peren vergelijken maar bananen en sneeuwballen vergelijken...

Qua killer zal je het dus voornamelijk van je eigen eisen en wensen moeten hebben en dan hoef je eigenlijk alleen maar te kijken naar wel iOS of geen iOS. Als je wel iOS wil koop je een iPhone, als je geen iOS wil koop je geen iPhone. Er is gewoon geen grijs gebied of een 'schaal'. Zo moeilijk is het dus niet.

Stel dat je bepaalde aspecten probeert te vergelijken zoals stabiliteit, integratie, support enz., dan zou je kunnen kijken naar vergelijkbare situaties. Stel dat je AirPlay leuk vind, dan zal je naar Miracast moeten kijken. Stel dat je support leuk vind, dan moet je genoegen nemen met gemiddeld 1 major upgrade. Stel dat je stabiliteit leuk vind, dan zal je naar een zo kaal mogelijke ROM moeten kijken met zo bekend mogelijke hardware. Voor de rest is er niet zo veel te vergelijken....

Je kan CPU, RAM, scherm, poorten enz. proberen, maar dat geeft je in de praktijk eigenlijk nul voordelen of nadelen. Een sloom OS op snelle hardware of een snel OS op slome hardware doet hetzelfde. Alleen het OS of de hardware bekijken is dus eigenlijk nogal zinloos. Dit geldt ook tussen verschillende fabrikanten die Android telefoontjes maken, om dat ze nagenoeg nooit dezelfde android distributie gebruiken. Je zal dus naar het totaalplaatje moeten kijken.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:10
Oppo R7 of ZTE Nubia Z9 of Xiaomi Redmi 2, d'r is wel wat te vinden maar het is allemaal wat exotisch. Misschien moet je iets duidelijker zijn of beperkingen nemen? 5 Inch is al lastig tegenwoordig voor de high end toestellen. iPhone killer zegt niet zo veel en ben je bereid om met ROM's of dingen als Cyanogenmod te werken?

Strava & Untappd - Do not combine!

• jordifcg
Ik zie dat er wat onduidelijk is over de term iPhone-killer. Ik noemde dit omdat ik een groot arsenaal van vrienden/bekenden heb die zeggen dat hun Android met gemak een veel betere telefoon is dan wat ik bezit. De iPhones die ik heb gehad heb ik allemaal los gekocht, maar dat is financieel geen optie nu. Toen ik mijn gewenste model op de kpn site had ingevuld kreeg ik me toch een schrik wat ik zou moeten betalen in de maand :P
Nu heb ik mezelf gewoon totaal niet georienteerd in de Android wereld, dus ik heb geen flauw idee wat er allemaal op de markt is.

Vandaar dat ik hier een topic had aangemaakt, zodat mensen die hier wel ervaring mee hebben met telefoons komen zodat ik gewoon vergelijkingsmatriaal heb. Het aanbod van de chinese modellen is ook sterk gegroeit bijvoorbeeld. De Oppo R7 bijvoorbeeld ga ik me nu wat in verdiepen.

Custom roms ben ik wat sceptisch over. Brengt altijd wel een aantal bugs met zich mee wat ik gehoord heb en daar zit ik niet zo op te wachten

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Zie nergens, welke iPhone je nu hebt, tenzij ik eroverheen lees? Wanneer die niet al te oud is, en goed werkt, waarom dan niet gewoon verlengen met sim-only? Een 5s bijv. kan makkelijk nog twee jaar mee.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
Sony heeft de compact serie welke goed presteren. Veel android flagships gaan over de 5 inch! Lg g2 is ook een leuk toestel wat zeer goed te betalen is. Windows phone heeft ook goedkope iphone killers, eventueel.

• jordifcg
Marly schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:15:
Zie nergens, welke iPhone je nu hebt, tenzij ik eroverheen lees?
Ik had een iPhone 5C die ik al vanaf release in mijn bezit heb. Helaas is hij vorige week gesneuveld dus moet ik het nu doen met een oude 3GS 8)7 Het originele plan was dit even uit te zitten tot de release van de volgende iPhone, maar zie hier al een aantal goeie suggesties.

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik denk dat je ook een beetje moet nadenken over formaat (in cm's) van de telefoon en niet alleen scherm. Zelf heb ik anderhalf jaar lang een Huawei G700 gehad en ben sinds vorige week over naar een OnePlus One. Qua formaat is het 1 centimer hoger en 3 millimeter breder, terwijl ik wel van 5 inch naar 5,5 inch ben gegaan. Ik kan de OnePlus One ook heel erg aanbevelen. Is ook meer een flagship killer zoals ze het zelf ook al noemde dan de meeste 5 inch modellen die op dit moment op de markt zijn.

Strava & Untappd - Do not combine!

• jordifcg
Ik heb inmiddels een lijstje gemaakt met kansmakers.

Ga het plaatje hier niet direct linken want beetje ongelukkige resolutie. http://i.imgur.com/7BzI8sQ.png

De cijfers in de kopjes Accuduur en camera is een ruwe schatting qua prestaties in de schaal 1 tot 10.

Welke telefoon zien jullie buiten de twee iPhones als beste keus? Verder nog aanvullingen/opmerkingen?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Lumia 640 (XL). Enorm veel telefoon voor weinig. Draait soepel (want WP, en een loggy Android). Heb jaren android gehad, nu al 2-3 jaar zeer tevreden over op WP.

Professioneel Heftruck Syndroom

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als je bij stock Android wilt blijven (wat ook inderdaad heel verstandig is!) heb je weinig keus. Een Nexus en als tweede keus een Motorola. De Moto X Play heeft wel een groter scherm (5.5") maar heeft wel een enorme batterij, 3630 mAh, gaat echt lang mee.
Van de rest van de Android toestellen blijf ik persoonlijk ver weg.

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 17-09-2015 11:06 ]

Pagina: 1