Hoi,
Ik ben onlangs begonnen met het iets beter uitwerken van een deel van m'n thuisnetwerk, en maak nu ook gebruik van wat vlans om traffic beter te scheiden.
Stukje van de opzet:
VLAN's:
2: WAN
3: LAN
4: GUEST
5: JAIL
OpenWRT versie: OpenWrt Barrier Breaker 14.07 / LuCI Trunk (0.12+svn-r10530)
Routers: TPLink Archer C5 en DLink DIR-825
Switches: TPLink SG105E
Op de Archer C5 heb ik op de poort die naar de SG105E 1 gaat VLAN 3 & 5 tagged gezet. Hetzelfde heb ik gedaan op de SG105E voor de uplink poort (5),
en verder staan op de SG105E 2-4 untagged in VLAN3, en poort 1 untagged in VLAN5. De bedoeling is dus dat het <random device> op poort 1 binnenkomt op vlan 5.
De VLAN config tussen beide OpenWRT routers werkt zonder problemen, maar met de SG105E lukt het wat minder - ik zie geen incoming traffic op de router side.
Iemand ervaring met de mix tussen de SG switches en OpenWRT?
Ik ben onlangs begonnen met het iets beter uitwerken van een deel van m'n thuisnetwerk, en maak nu ook gebruik van wat vlans om traffic beter te scheiden.
Stukje van de opzet:
VLAN's:
2: WAN
3: LAN
4: GUEST
5: JAIL
OpenWRT versie: OpenWrt Barrier Breaker 14.07 / LuCI Trunk (0.12+svn-r10530)
Routers: TPLink Archer C5 en DLink DIR-825
Switches: TPLink SG105E
<telenet modem> <-> TP Link Archer C5 <-- trunk geeft vlan 3 en 5 door --> Dlink DIR825 <-> bunch of computers in VLAN 3
| | \> wireless guest ssid in VLAN 4
| | (nog geen vlan config)
SG105E 1 |
| \- SG105E 2 <-> bunch of computers
|
<random device>
Op de Archer C5 heb ik op de poort die naar de SG105E 1 gaat VLAN 3 & 5 tagged gezet. Hetzelfde heb ik gedaan op de SG105E voor de uplink poort (5),
en verder staan op de SG105E 2-4 untagged in VLAN3, en poort 1 untagged in VLAN5. De bedoeling is dus dat het <random device> op poort 1 binnenkomt op vlan 5.
De VLAN config tussen beide OpenWRT routers werkt zonder problemen, maar met de SG105E lukt het wat minder - ik zie geen incoming traffic op de router side.
Iemand ervaring met de mix tussen de SG switches en OpenWRT?
[ Voor 5% gewijzigd door devilkin op 31-08-2015 18:52 ]
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.