Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn huidige HP ProBook 4520s (pricewatch: HP ProBook 4520s (WD842EA)) maakt tegenwoordig meer herrie dan de stofzuiger en wordt warmer dan de oven, waardoor hij ook regelmatig uitvalt.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Met name films kijken via netflix, office, internetten en ik heb periodes dat ik (veel) Football Manager speel of online poker. Het meeste doe ik dat liggend op de bank met laptop of schoot en met films hang ik hem vaak met HDMI-kabel aan de TV.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Een budget heb ik niet echt, maar ver boven de €1.000,- zit ik niet op te wachten

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Wel regelmatig, ik woon in Den Bosch en werk in Nijmegen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik wil in ieder geval een die niet teveel herrie maakt en niet te warm wordt. Daardoor is direct mijn oog gevallen op de Asus UX305FA-FB009H (pricewatch: Asus Zenbook UX305FA-FB009H). Ook de overige sterke punten (QHD scherm, accuduur, gewicht etc.) spreken me erg aan, plus de review van hier was erg positief. Ik heb alleen geen flauw idee of ik met die tragere processor en het lage RAM geheugen kan doen wat ik wil, dat is eigenlijk mijn grootste vraagteken.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bart

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:57
Bij laptopmag krijgt dit beestje 4 van de 5 sterren
http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/asus-zenbook-ux305
en bij het artikel wordt ook de Performance besproken.

control alt oeps deleted