[iCloud] Backup wil maar niet lukken.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
Ok de situatie. iPad en iPhone beide doen automatische backups naar iCloud en dat werkte voor een lange tijd prima. Maar uiteraard met de standaard 5GB is er dus te weinig ruimte om 2 backups te hebben. Ik kan natuurlijk gaan betalen voor iCloud, maar ik heb daar eigenlijk geen zin in. Ik gebruik geen drive(vind photostream persoonlijk handiger) en om dan puur voor backup's te gaan betalen zie ik niet zitten.

Dus uiteindelijk was iCloud te klein en werd er niets meer gebackupped. Te lui en geen tijd zijn we nu 16 weken later en was ik toch van plan om er eens iets aan te doen. Het risico dat mijn oude iPone (4S) kapot gaat schat ik het hoogst in dus ik verwijderde mijn iPad backup. Ruimte zat nu.

Dus ik ga een backup maken en forceer de telefoon om een backup te starten. Dat werkt allemaal prima maar dan halverwege stopt de telefoon er ineens mee. Geen error/melding ofzo maar het stopt gewoon.

Dan staat er onder de 'backup now' knop dat de laatste backup niet afgemaakt kon worden. En als ik dan dieper graaf in de iCloud settings staat er dus ook een incomplete backup van 2gb in mijn iCloud.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/icloudBackupProbleem2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/icloudBackupProbleem1.jpg

lekker handig dus. Heb van alles al geprobeerd. Backups weggegooid; in en uitgelogd bij iCloud, telefoon opnieuw gestart ect. Niets wil werken.

Vol goede moed maar Apple support gebeld. Hopen dat er ze daar aan de achterkant nog wat aan iCloud konden fixen. Maar 10 min later kon de compleet incompetente support medewerker mij niet verder helpen dan: "oh apart probleem, nooit van gehoord (gaat nu de support pagina van internet voorlezen die ik al zelf tig keer gezien had)."

Kon helaas zijn vraag of ik wel de laatste iOS draaide niet beantwoorden. Want nu draai ik 7.1.2 met vele jailbreak tweaks, en updaten naar iOS 8.4.1 heb ik niet zo'n trek in met een oude iPhone 4S, iOS 7 trekt ie amper. En dan nog, het werkte jaren lang super, en nu heeft ie er geen trek in. Lijkt me niet echt een bug in de iOS versie.
En aangezien zijn enige advies was om maar te updaten en alles opnieuw te proberen, is het daar bij gebleven.

Dus mensen hier die ooit last gehad hebben van dit soort problemen? En wellicht oplossingen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Als iCloud storage koopt is dat, volgens mij, voor o.a back-ups en bijvoorbeeld Phototstream. En voor die €1,- per maand (voor 20Gb) kan je aardig uit de voeten. Het is zeer zeker de moeite waard omdat je nu nooit meer zorgen hoeft te maken over een van je apparaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Ultimation op 31-08-2015 16:53 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 08:43
Het mooie is dus dat photostream buiten je iCloud volume valt. Met iCloud Drive heeft Apple het gelijk getrokken en is je iCloud volume voor alles. Save games, fotos, backups enz.

Het is niet zo dat die 1 euro per maand nu zo erg zijn. Maar de iPad kan eigenlijk wel zonder auto backup. Doe ik wel zo nu en dan via iTunes.

Maargoed als ik kon backuppen zou leuk zijn, helaas wil de iPhone niet via iCloud een backup maken. via iTunes lukt het wel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark