Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:05
Heren en dames, allereerst excuses als ik dit hier verkeerd post (modjes, ga je gang met verplaatsen eventueel).

Ik ben voor mijn familie die een manege hebben bezig om het FNRS (brancheorganisatie) manege software pakket te installeren op een nieuwe computer, deze draait Windows 7 ultimate 64bit.

Nu is het probleem dat het pakket niet goed meer ondersteund wordt en het is denk ik voor windows XP geoptimaliseerd (voor zover je het optimaliseren kunt noemen). Het is echt een cruciaal onderdeel voor het bedrijf en nu heb ik het programma wel aan de gang alleen wil het programma de bijgeleverde MDB file niet slikken (zie printscreen). Ik heb de databasefile met access geopend en de file bevat wel degelijk kolommen en database info. Ik heb al geprobeerd om de file als access 2000 en andere compatibiliteit te converteren maar het werkt dus niet

Nu snap ik dat dit geen software is waar iedereen hier ervaring mee heeft maar wellicht kan iemand me op het goede spoor zetten. Feitelijk is het gewoon een simpel programma met een database erachter waar klantgegevens, facturatie, aan en afwezigheid etc etc in geregistreerd wordt.

Iemand een idee wat ik moet doen?

http://www.dumpnow.nl/img=7681a31297

Adjust non olet, plerumque...

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:48

markvt

Peppi Cola

Kijk eens welke odbc drivers je hebt, wellicht staat degene die gebruikt wordt niet geïnstalleerd.
C:\Windows\SysWOW64\odbcad32.exe

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Contact opnemen met de leverancier? Als het zo cruciaal is moet het toch wel onderhouden worden,

Misschien dat het pad naar de DB hard gecodeerd is, en de software dus niet goed met de verschillende Program Files paden overweg kan. Kun je bij installatie het pad kiezen? Probeer dan eens een ander pad te kiezen,

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wellicht maakt de software gebruik van 16 bits libraries en dat werkt niet op een x64 Windows (ik kom wel vaker boutsoftware tegen welke op een verouderde MS Access dtaait met tig 16bits libraries)

• 1nsane
Killah_Priest schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:45:
Wellicht maakt de software gebruik van 16 bits libraries en dat werkt niet op een x64 Windows (ik kom wel vaker boutsoftware tegen welke op een verouderde MS Access dtaait met tig 16bits libraries)
Zou het dan een poging waard zijn om de Dmb file naar een ander databasetype te converteren? Het programma slikt opzich wel meerdere soorten want bij opstarten (waar ik de hele bende voor in xp compatibel mode moest zetten uiteraard om het te laten werken) vraagt hij, bij het niet kunnen openen van de database file, of ik wellicht een ander type bestand wil selecteren (even kijken zo welke dat zijn) maar wellicht zou dat kunnen? Other than that is het inderdaad een stuk boutsoftware, niet zozeer vanwege het programmeerwerk maar de zo ongeveer niet aanwezige ondersteuning (brakke branche organisatie). Er is ooit in 2007 ofzo een update nog geweest, thats it.

Uiteindelijk willen ze ook op een ander pakket gaan overstappen maar voor nu gaat het even niet anders dan met dit.

Dat van die database driver moet ik nog even dieper naar kijken, wel wat geprobeerd nog zonder succes.

Will keep you all posted

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
Afhankelijk van welke data access methode je applicatie gebruikt kan het zijn dat je DAO (ancient) of ADO(iets minder ancient) componenten nodig hebt.

Alternatief is XP met je applicatie in een VM draaien

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Nog twee opties:
• Virtual PC geprobeerd?
• Een oude bak regelen XP er op zetten en deze niet aan het www hangen?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zou kunnen dat het ding nog afhankelijk is van de 32bit JET engine driver, dit artikel kan je helpen:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/957570

Ga eens kijken onder zowel de 32- als de 64-bit ODBC datasource admin panelen in control panel, en kijken of alles aanwezig is wat je zou willen.

• 1nsane
farlane schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:52:
Afhankelijk van welke data access methode je applicatie gebruikt kan het zijn dat je DAO (ancient) of ADO(iets minder ancient) componenten nodig hebt.

Alternatief is XP met je applicatie in een VM draaien
Ik neig naar problemen met ADO MDAC's die waarschijnlijk ontbreken bij windows 7 x64. Het punt is dat hij de databasefile wel kan vinden maar hem niet kan openen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Probeer het eerst eens op een 32-bit installatie.

• 1nsane
johnkeates schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:37:
Probeer het eerst eens op een 32-bit installatie.
Die ondersteund dan waarschijnlijk die MDAC's? het programma zelf wordt immers gewoon op 32bit uitgevoerd toch ook al is het een x64 install? Daar zit het hem toch in dat de x64 gewoon niet de juiste database access components meer ondersteund?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
1nsane schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:49:
[...]

Die ondersteund dan waarschijnlijk die MDAC's? het programma zelf wordt immers gewoon op 32bit uitgevoerd toch ook al is het een x64 install? Daar zit het hem toch in dat de x64 gewoon niet de juiste database access components meer ondersteund?
Het is meer dat niks van 16-bit op WOW64 werkt. Ook de VM waar nog ouder spul op draait niet. Bovendien installeert software soms ook niet op x64 als de installer niet WOW64-aware is, wat bij required libraries lastig is. Kan sowieso geen kwaad lijkt me? ;)

• 1nsane
johnkeates schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:52:
[...]

Het is meer dat niks van 16-bit op WOW64 werkt. Ook de VM waar nog ouder spul op draait niet. Bovendien installeert software soms ook niet op x64 als de installer niet WOW64-aware is, wat bij required libraries lastig is. Kan sowieso geen kwaad lijkt me? ;)
Dus dat inderdaad, ik heb ze ook inmiddels geadviseerd om over te stappen op een nieuwer pakket van een andere organisatie. Ik ben er inmiddels achter dat er betere pakketten zijn dan die van de eigen branche organisatie :+ Om nou heel het systeem weer te gaan omzetten naar x86 omdat er een oud brak software pakket is wat niet op x64 draait is vrij onzinnig lijkt me. Dan maar even met een oude x86 bak draaien voor zolang ze dit pakketje nog gebruiken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 23:43

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

-> Client Software Algemeen
Ik snap werkelijk niet waarom jij denkt dat dit in Programming beter zou staan. Wat heeft dit met programmeren te maken :?. En blijkbaar was je al niet zeker, stuur in het vervolg eerst een DM naar een moderator ipv te beginnen met de passage "modjes, ga je gang met verplaatsen eventueel" :). Dat haakt ook een beetje in op dit item in de FAQ.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2015 10:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 18:33
1nsane schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:14:
[...]
Dan maar even met een oude x86 bak draaien voor zolang ze dit pakketje nog gebruiken.
Heb je de VM oplossing overwogen?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo te zien is de FNRS bezig met het updaten / vervangen / ontwikkelen van de software.

Zie:
http://fnrs.nl/nieuws/de-...ekozen-voor-muis-software
en https://www.facebook.com/pphobv/posts/324910477711942

Hebben jullie al contact opgenomen met de FNRS?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• 1nsane
Inmiddels reactie terug van ze, inderdaad, het oude FNRS pakket wordt niet meer ondersteund, dat iMuis blijkt ook niks te zijn geworden dus raden ze nu manege-plan aan. Gaan we waarschijnlijk afwegen tegen een ander goed pakket wat naadlozer aansluit bij het oude pakket waarbij de database ook makkelijk te converteren is. :)

Pagina: 1