Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Revit

Pagina: 1
Acties:

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
Voor school moet ik een laptop aanschaffen, ik heb gehoord dat het zwaarste programma dat ie moet draaien Revit is.

Wat is je budget?
Zoveel als nodig is, maar bij voorkeur zo min mogelijk. Eigenlijk gewoon hetgeen wat de beste prijs-kwaliteit verhouding heeft.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar sjouwen vind ik geen probleem. Wat wel belangrijk is is dat de laptop niet bij het minste of geringste stootje al kapot gaat.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb momenteel de Asus A555LB-DM348H (pricewatch: Asus A555LB-DM348H) in gedachten. Voornamelijk vanwege de aantrekkelijke prijs. Wel moet de laptop minimaal 4 jaar vooruit kunnen en heeft dit model maar een dual-core wat misschien net iets te bescheiden is.

Mijn vraag aan jullie, kom ik met deze laptop uit de voeten of kan ik beter iets meer investeren/een andere laptop aanschaffen?

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Heb je al naar de minimale systeem vereisten voor Revit gekeken? Dit is een vrij zwaar pakket.

De laptop welke je noemt kun je het vergeten om met de genoemde software te werken. Wat voor opleiding volg of ga je volgen?

[ Voor 40% gewijzigd door tweakict op 31-08-2015 16:42 ]

• IkkuHihi
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 19:46
Ja, die heb ik wel opgezocht. Dacht dat ik daar met deze laptop wel aan voldeed (de entry level requirements dan). Maar mijn kennis over computers is denk ik verder gezakt dan ik dacht dan.

Ik begin aan de opleiding Built Environment.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Nutral

gamer/hardware freak

De laptop draait revit wel redelijk gezien het voornamelijk single threaded is, alsnog zou je voor 900 wel een snellere laptop kunnen krijgen.

Een N551JK bijvoorbeeld heeft een quadcore waar je toch wel wat meer toekomstzeker mee bent.

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-10 08:49
Met die laptop zal Revit het gewoon doen.
Je moet alleen niet proberen te renderen in Revit zelf.
Dit zal lang duren, net als bij alle laptops..
Maarja studenten kunnen gratis via de cloud van Autodesk renderen wat ook een beter resultaat geeft

• ErwinMeulman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-10 16:09
Investeer in een 4k scherm, 28/32/40 inch (BDM4065UC), DP 1.4.
i3 / i5 / i7 "Haswell/Broadwell/Skylake" (single core, revit kan alleen met renderen gebruik maken van meerder cores)
8gb - 16gb (afhankelijk van modelgrootte in revit).
HD Graphics 5xx GT1/2/3.
SSD 256 / 512gb M2 / Msata.

Autodesk Revit maakt gebruik van de Shapemanager (single core 13%) kernel en is niet zo krachtig als de Parasolid (Siemens) Microstation, Solidworks, Vectorworks kernel. Grote modellen +250mb zullen met een parasolid kernel (multicore) veel sneller zijn.

Verder is het zeer belangrijk drivers en instellingen in het registeren goed na te lopen, een 1 of 0 in windows register kan een enorm verschil geven in de performance in CAD software.

http://www8.hp.com/us/en/...revit_tcm_245_1669943.pdf
www.youtube.com/embed/SJsP80MLut8

[ Voor 17% gewijzigd door ErwinMeulman op 11-09-2015 10:34 ]

Pagina: 1