Hallo,
Situatie is als volgt (simpele versie):
Site a:
DC/File server
Exchange 2013 CU4
Site b:
DC/File server
Ik wil hier na toe:
Site a:
DC/File server
Exchange 2013 CU9
Site b:
DC/File server
Exchange 2013 CU9
Ik wil dit doen door eerst bij pand 2 Exchange Server 2013 CU9 te installeren.
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als ik dat ga doen. Ik lees bijvoorbeeld hier: http://jaapwesselius.com/...2013-cumulative-update-9/ dat ik een aantal commando's moet uitvoeren om de schema's etc. te updaten.
Setup.exe /prepareSchema /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Setup.exe /prepareAD /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Setup.exe /prepareDomain /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Aangezien ik al een een Exchange Server heb draaien (pand 1) vraag ik me af wat handig is om te doen. Het liefst installeer ik namelijk eerst een nieuwe Exchange Server 2013 CU9 bij pand 2 en daarna pas bij pand 1.
Eigenlijk is het plan als volgt:
-Morgen Windows Server 2012 R2 voorbereiden voor de nieuwe Exchange CU9 bij site b
-Woensdagavond schema's etc. updaten
-Zaterdag Exchange 2013 CU9 bij site b af installeren en de Exchange Server 2013 CU4 upgraden naar CU9
Kan dit op deze manier? Of moet ik nadat ik de schema's heb ge-updated ook direct de Exchange Server upgraden? Of kan ik nu al Exchange Server 2013 CU9 installeren terwijl de andere nog op CU4 draait? Dat zou zaterdag weer tijd schelen.
Extra info over huidige Exchange en Version nummers:
Als iemand nog meer informatie nodig heeft hoor ik het graag.
Kan iemand mij hier iets meer wegwijs in maken?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Enri Peters
Situatie is als volgt (simpele versie):
Site a:
DC/File server
Exchange 2013 CU4
Site b:
DC/File server
Ik wil hier na toe:
Site a:
DC/File server
Exchange 2013 CU9
Site b:
DC/File server
Exchange 2013 CU9
Ik wil dit doen door eerst bij pand 2 Exchange Server 2013 CU9 te installeren.
Nu vraag ik me af wat er gebeurt als ik dat ga doen. Ik lees bijvoorbeeld hier: http://jaapwesselius.com/...2013-cumulative-update-9/ dat ik een aantal commando's moet uitvoeren om de schema's etc. te updaten.
Setup.exe /prepareSchema /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Setup.exe /prepareAD /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Setup.exe /prepareDomain /IAcceptExchangeServerLicenseTerms
Aangezien ik al een een Exchange Server heb draaien (pand 1) vraag ik me af wat handig is om te doen. Het liefst installeer ik namelijk eerst een nieuwe Exchange Server 2013 CU9 bij pand 2 en daarna pas bij pand 1.
Eigenlijk is het plan als volgt:
-Morgen Windows Server 2012 R2 voorbereiden voor de nieuwe Exchange CU9 bij site b
-Woensdagavond schema's etc. updaten
-Zaterdag Exchange 2013 CU9 bij site b af installeren en de Exchange Server 2013 CU4 upgraden naar CU9
Kan dit op deze manier? Of moet ik nadat ik de schema's heb ge-updated ook direct de Exchange Server upgraden? Of kan ik nu al Exchange Server 2013 CU9 installeren terwijl de andere nog op CU4 draait? Dat zou zaterdag weer tijd schelen.
Extra info over huidige Exchange en Version nummers:
Exchange Server Version | 2013 CU4 (SP1) |
Schema (Forest): rangeUpper | 15292 |
Schema (Forest): objectVersion | 15844 |
Active Directory (Domain): objectVersion | 13236 |
Kan iemand mij hier iets meer wegwijs in maken?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Enri Peters