Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op de hoogste ("Ultra") settings op 1920x1080. 120hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-€1500 klein beetje meer is geen ramp. Zo goed mogelijk en als daar 100 extra voor nodig is, is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn geluidskaart (Asus Xonar D2 pci-e) en 2 ssd's: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB/Samsung 840 EVO 500GB en de hardeschijf: WD Blue WD10EALX-1TB. Toetsenbord, Monitor, Muis, Speakers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuk Skylake systeem zodat ik weer wat jaartjes vooruit kan, ik wil in de toekomst gaan oc'en dus ik zoek een degelijk bordje en cpu die dat makkelijk moeten kunnen voor een beginner
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst; Intel, Nvidia, Asus en Kingston. Maar ik sta open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinig, Koel en stil systeem. Ik weet dat dat vaak niet samen gaat, een goed belans tussen die 3 dus.
Ga je overklokken?
Ik wil in de toekomst oc'en ja
Wat verwacht je van ons?
Advies, om samen een leuk systeempje te maken. waar ik wat jaartjes mee uit de voeten kan.
Is de voeding wel de juiste keuze qua kwaliteit en zuinigheid?
En of ik het bij het gekozen ram geheugen moet houden.(laagst mogelijk CAS opgezocht). En of een i5 en i7 qua fps te verwaarlozen zijn in games.
Het gekozen systeem:
Even mijn keuzes toelichten.
i5: gekozen omdat ik begrepen heb dat voor gaming een i7 niet zo interessant is. Of toch wel?
Moederbord: omdat het mooi uitziet
dom excuus, ik weet het. Maar zoveel borden zijn er nog niet voor 1151. en dit bord heeft wat ik nodig heb.
Videokaart: omdat ik deze review heb gelezen. Deze kaart heeft de koeling/geluid/prestatie/zuinigheid goed in balans.
Cpu koeler: omdat een goede koeler wel een 'must' is voor een beetje te kunnen oc'en zonder dat de boel te warm wordt. en deze koeler wordt vaker aangeraden hier op tweakers, dus leek mij een juiste keus.
Kast: De meeste reviews zijn lovend over deze kast, en toevallig ook mijn smaak.
Werkgeheugen: Geen idee of dit de juiste keuze is
Heb weleens gelezen dat CAS ze laag mogelijk moet blijven en dat mhz er niet zo toe doet. klopt dit? zijn er betere alternatieven?
Voeding: Ik heb totaal geen verstand van voedingen, en of deze keus voldoende is voor mijn systeem, ik wil wel dat de voeding modulair is.
Iemand nog aanvullingen? Advies is welkom
(Topicstart zo voldoende?
)
Voornamelijk gamen op de hoogste ("Ultra") settings op 1920x1080. 120hz
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-€1500 klein beetje meer is geen ramp. Zo goed mogelijk en als daar 100 extra voor nodig is, is dat geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
mijn geluidskaart (Asus Xonar D2 pci-e) en 2 ssd's: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB/Samsung 840 EVO 500GB en de hardeschijf: WD Blue WD10EALX-1TB. Toetsenbord, Monitor, Muis, Speakers heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een leuk Skylake systeem zodat ik weer wat jaartjes vooruit kan, ik wil in de toekomst gaan oc'en dus ik zoek een degelijk bordje en cpu die dat makkelijk moeten kunnen voor een beginner
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst; Intel, Nvidia, Asus en Kingston. Maar ik sta open voor alternatieven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een zuinig, Koel en stil systeem. Ik weet dat dat vaak niet samen gaat, een goed belans tussen die 3 dus.
Ga je overklokken?
Ik wil in de toekomst oc'en ja
Wat verwacht je van ons?
Advies, om samen een leuk systeempje te maken. waar ik wat jaartjes mee uit de voeten kan.
Is de voeding wel de juiste keuze qua kwaliteit en zuinigheid?
En of ik het bij het gekozen ram geheugen moet houden.(laagst mogelijk CAS opgezocht). En of een i5 en i7 qua fps te verwaarlozen zijn in games.
Het gekozen systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 6600K Boxed | € 258,95 | € 258,95 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING | € 777,50 | € 777,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium Window | € 112,95 | € 112,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 58,93 | € 58,93 |
| 1 | Corsair RM550 | € 100,95 | € 100,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.499,23 | |
Even mijn keuzes toelichten.
i5: gekozen omdat ik begrepen heb dat voor gaming een i7 niet zo interessant is. Of toch wel?
Moederbord: omdat het mooi uitziet
Videokaart: omdat ik deze review heb gelezen. Deze kaart heeft de koeling/geluid/prestatie/zuinigheid goed in balans.
Cpu koeler: omdat een goede koeler wel een 'must' is voor een beetje te kunnen oc'en zonder dat de boel te warm wordt. en deze koeler wordt vaker aangeraden hier op tweakers, dus leek mij een juiste keus.
Kast: De meeste reviews zijn lovend over deze kast, en toevallig ook mijn smaak.
Werkgeheugen: Geen idee of dit de juiste keuze is
Voeding: Ik heb totaal geen verstand van voedingen, en of deze keus voldoende is voor mijn systeem, ik wil wel dat de voeding modulair is.
Iemand nog aanvullingen? Advies is welkom
(Topicstart zo voldoende?