Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Je zou een RSYNC koppeling kunnen maken om de data van de ene NAS naar de andere te kopieren.
hoe maak ik een RSYNC koppeling? gaat dat in de nas zelf ? zo ja welke nas moet ik dan benaderen ?
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Rechten probleem zeg je. Welke gebruikers heb je gebruikt dan met welke rechten settings?
Dringend hulp gezocht. Wat maakt jouw probleem dringender dan van iemand anders?
Welke pomp heb je gebruikt? Gewoon met de verkenner zeg je. Hoe is dat gewoon?
Met welke gebruiker krijg je de melding dat je niet gemachtigd bent?
Wat bedoel je met vastgelopen? Als je er toch nog vanaf kan kopiëren dan draait hij toch nog gewoon?
Vanwaar die haast en waarom denk je dat hij dood gaat?
we hebben het over win 8.1 , ik heb maar 1 gebruiker en dat ben ik zelf met admin rechten .
Pacificocean, aan domme antwoorden heb ik niets dus hou die aub voor je . ik had ook bv met total commander over kunnen kopieren en zo zijn er nog wel een paar andere.
ik gebruik de admin account en daar krijg ik de melding dus ook op .
de volume is vastgelopen geeft synology aan in de DSM , mijn neef heeft dit ook gehad en kon er nog even bij en de volgende dag was hij indd niet meer bereikbaar. dus vandaar die haast.
na de kopie heb ik vergeleken hoe groot elke map was en dat kwam overeen ,
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Heb je de rechten van het admin account op de folders van je oude (en nieuwe) NAS gecontroleerd?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
heb indd naar de admin rechten gekeken maar daar kom ik niet uit , heb geprobeer met take ownership maar dat werkt niet , krijg ik dezelfde melding.
@JivZ kun je iets meer uitleggen over die rechten zeggen hoe ik dat instel? krijg nu steeds "u dient door DS413\administrator gemachtigd te worden .
Beetje erg kort door de bocht voor zonder meer terechte vragen die je nogsteeds niet beantwoord hebt.....mr.loepie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:14:
Pacificocean, aan domme antwoorden heb ik niets dus hou die aub voor je . ik had ook bv met total commander over kunnen kopieren en zo zijn er nog wel een paar andere.
- Met welke gebruiker heb je de zaken naar de 413j gekopieerd? En dan bedoelen we niet welke Windows gebruiker maar welke gebruiker op de NAS.
- Wat bedoel je met vast gelopen? Als je er nog van af kunt kopieren klinkt dat niet erg vastgelopen. Waaruit concludeer je dat er iets is vastgelopen en waaruit concludeer je dat er iets stervende is?
De beste optie is inderdaad een externe harddisk aanschaffen, die mounten op de 413j en via de webinterface het spul er op zetten. Je kunt natuurlijk ook gewoon de webinterface van de 1815 gebruiken, daar de 413 op mounten en dan rechtstreeks kopieren. Zo heb ik mijn migratie van 209j naar 214+ gedaan.
Ah kijk, je denkt als admin ingelogd te zijn maar dat ben je dus niet. En daarom heb je mogelijk niet de rechten om deze bestanden te kopieren.@JivZ kun je iets meer uitleggen over die rechten zeggen hoe ik dat instel? krijg nu steeds "u dient door DS413\administrator gemachtigd te worden .
Kun je als admin via de webpagina inloggen?
Dan kun je proberen vanuit de oude NAS naar de nieuwe NAS te kopieren.
dus inloggen op de 1815 via web, dus de dsm UI .. en dan kan ik de oude nas benaderen
JivZ ik kan inloggen op beide nassen , als je bedoelt in de DSM UI .
Wat is de exacte (letterlijke) foutmelding? Wellicht helpt zoeken op die melding je ook wat verder.
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
maar heb geen idee hoe ik dat moet machtigen , heb er indd al op gezocht en gegoogled maar niet gevonden want me verder hielp.
deze meldig krijg ik .
http://www.bk-fotografie.nl/Knipsel.PNG
[ Voor 12% gewijzigd door mr.loepie op 31-08-2015 17:08 ]
Als je shared folders gebruikt zou je naar config/shared folder/permissions kunnen gaan om te kijken welke gebruikers welke rechten hebben.
Het lijkt erop dat je huidige user geen rechten (meer) heeft om bij de files te komen (open deur). Kan het zijn dat je een ander werkstation/gebruiker gebruikt hebt om de bestanden in eerste instantie te kopieren?
[ Voor 24% gewijzigd door Donaldinho op 31-08-2015 17:18 ]
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
Geef nu eens duidelijk aan wat de melding is. Net was het nogmr.loepie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:05:
naar mn pc zelf kan ook niet krijg ik ook de melding u dient door ds413\admin gemachtigd te worden
maar heb geen idee hoe ik dat moet machtigen , heb er indd al op gezocht en gegoogled maar niet gevonden want me verder hielp.
deze meldig krijg ik .
http://www.bk-fotografie.nl/Knipsel.PNG
Is het nu admin of administrator? (edit: admin dus)Welke DSM versie gebruik je? Is de gebruiker wel admin op de ds413 en heeft hij ook rechten op de betreffende folders?"u dient door DS413\administrator gemachtigd te worden .
Waarom wil je Thumbs.db kopieren? Dat is toch een system bestand? Ben je nu aan het kopieren of aan het moven?
[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 31-08-2015 17:22 ]
Dit doe je als volgt:
- Open File Station op de 1815 en druk op "Gereedschap", dan op "Externe map koppelen"
- Vul bij "map" het pad naar de 413 in (bijv \\DS413\gedeeldemap\) en vul een geldige gebruikersnaam en wachtwoord in
Een alternatief als je wel via Windows verkenner wil werken: maak een gebruiker aan op beide Synology's met dezelfde naam en wachtwoord als op je Windows computer. Geef die gebruiker schrijfrechten op beide mappen (waar je data vandaan wil halen en waar je het naartoe wil kopieren/verplaatsen).
Die rechten kan je in File Station aanpassen op de volgende manier:
- open File Station, en klik met rechter muisknop op de map waar je rechten van aan wil passen
- Klik op Eigenschappen, dan op Machtiging
- Kies de gebruiker die je rechten wil geven, en zet vinkjes bij alle rechten die je nodig hebt en bij 'toepassen op mappen, submappen en bestanden'
[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 31-08-2015 17:30 ]
als ik in de rechten van de 413 kijk heb ik niet overal admin rechten wil ik dit toepassen dan krijg ik de melding dat hij die instellingen niet kan toepassen .
ik kan verder geen wijzigingen maken in de DSM omdat de volume vastgelopen is.
zal de optie van gwystyl ook proberen .
en het gaat niet om dat dump bestand maar hij geeft de melding ook bij andere bestanden , foto's , programma's enzo.
Verwijderd
Heb je dit gedaan en het werkte niet?NMe schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:31:
Je kan toch gewoon als admin ownership nemen van de files die je op je HD hebt gezet?
Kan je dan is uitleggen hoe geavanceerd je bezig bent geweest, ik bedoel onderbouw eens wat je dan precies gedaan hebt.
Want het kan zo zijn dat je dezelfde melding krijgt omdat je geen eigenaar bent van de schijf.
Dan moet je op geavanceerd klikken, Eigenaar worden, en je eigen account volledige machtiging geven, dat kan je niet zonder de geavanceerde instellingen doen als er een andere account nog staat als Eigenaar, dan kan je niks.
En die machtigingen moet je ook doorvoeren ook voor alle onderliggende objecten, vergeet die vinkjes niet aan te vinken.
Dat moet je nooit doen met een schijf waar een besturingssysteem op is geïnstalleerd overigens als je die nog gebruikt...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 19:31 ]
Nee, admin is in DSM de default administrator user. Als je dus die melding krijgt is jouw user waarschijnlijk geen volledige administrator op jouw synology. Kan je ook met de user admin inloggen op de 413?mr.loepie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:12:
ik ben aan het kopieren en admin is administrator alleen afgekort.
als ik in de rechten van de 413 kijk heb ik niet overal admin rechten wil ik dit toepassen dan krijg ik de melding dat hij die instellingen niet kan toepassen .
ik kan verder geen wijzigingen maken in de DSM omdat de volume vastgelopen is.
zal de optie van gwystyl ook proberen .
en het gaat niet om dat dump bestand maar hij geeft de melding ook bij andere bestanden , foto's , programma's enzo.
@erik777 dat gaat niet werken omdat de gebruiker geen administrator is op de 413. Dit is ook geen Windows issue, maar een DSM issue. DSM is het besturingsysteem dat op de schijven staat.
[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 31-08-2015 19:38 ]
ik wil jullie allen bedanken voor het meedenken en jullie hulp .
als er toch weer problemen ontstaan dan meld ik me hier weer .