Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

muis / touchpad tovenarij op oude laptop

Pagina: 1
Acties:

• erikb1971
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 14:26
Goedemiddag

Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem op mijn laptop|

laptop: oude acer aspire one 756/887B2 met windows 10 64 bit
muis touchpad drivers|
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/eik28o.png
Trust draadloze muis

als ik een tijdje op mijn laptop werk valt mijn touchpad steeds uit, of bij iedere beweging op het touchpad, zoomt mijn internet explorer / firefox in en uit. Als dat gebeurt dan werkt mijn muis nog wel, maar het scroll wiel die normaal zorgt voor naar beneden of naar boven op de pagina scrollen, zoomt nu ook in en uit. Overigens is dat zoomen soms ook heel handig, het is een klein schermpje en mijn ogen zijn nog prima, maar ik zou het graag bewust aan en uit kunnen zetten. als het zoomen eenmaal gebeurt krijg ik het met geen mogelijkheid uit.. tovenarij!

Als iemand me hierbij kan helpen.. heel graag!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een probleem met het toetsenbord, waarbij de ctrl toets 'hangt'. Standaard is namelijk ctrl+scrollwiel in/uitzoomen. Er is dus niets mis met je touchpad of muis, maar wel met 't toetsenbord. Een paar keer op de ctrl toets drukken kan 'm uit de 'vast' staat halen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• erikb1971
Hmm.. je hebt gelijk.. maar toch ook niet helemaal. Er is inderdaad zeker iets met de ctrl. alleen F4 indrukken sluit namelijk het window. Dus de ctrl doet stiekem mee. Maar het indrukken ervan (of 100 x) verandert er niks aan, niet de linker en niet de rechter. Pas als ik mijn computer opnieuw opstart staat hij weer in de originele stand.
Als ik dan echter even het touchpad gebruik gebeurt hetzelfde weer, zonder dat ik de ctrl toets heb aangeraakt... dat kan ik niet plaatsen... enig idee?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

AzzKickah

06-CENSORED

Is er ooit water/vloeistof/drinken over de laptop gegaan?

• erikb1971
niet dat ik weet, ik heb hem recentelijk tweedehands gekocht... maar eigenlijk al vrij snel problemen met touchpad gehad... Het lijkt er alleen niet op dat de toets fysiek blijft plakken als dat is waar je op doelt...

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:04

AzzKickah

06-CENSORED

erikb1971 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:34:
Het lijkt er alleen niet op dat de toets fysiek blijft plakken als dat is waar je op doelt...
Nee niet fysiek, maar wellicht een soort van kortsluiting in de circuit(jes) onder die toets.

Maar ja dat is vanuit hier ook maar wat gokken natuurlijk.

• erikb1971
Ik ben erg blij met jullie gegok... komen we vast wel uit.. wat me verbaast is dat het ontstaat als ik alleen mijn mousepad aanraak.. niet als ik mijn Ctrl knop gebruik

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat kan dus door een fout contactje komen waardoor de 'aan' stand van de ctrl toets wordt getriggerd. Wat je kan doen, is eens met een Linux live omgeving starten (brand een ISO op DVD of zet 'm op een stick) en dan een terminal openen. Daarin voer je het commando 'xev' (uiteraard zonder quotes) uit. Het beste is om dat te doen zonder je touchpad te gebruiken, zodat je er ook zeker van bent dat de ctrl toets niet weer 'hangt'. Gebruik het touchpad normaal en houd het terminal venster in de gaten. Daar zou je dan eventuele toetsaanslagen zien. Dit is bijvoorbeeld de uitvoer bij mij als ik de ctrl indruk en weer los laat:
KeyPress event, serial 39, synthetic NO, window 0x7400001,
    root 0x2a2, subw 0x0, time 97281640, (1183,772), root:(1186,822),
    state 0x10, keycode 37 (keysym 0xffe3, Control_L), same_screen YES,
    XLookupString gives 0 bytes: 
    XmbLookupString gives 0 bytes: 
    XFilterEvent returns: False

KeyRelease event, serial 39, synthetic NO, window 0x7400001,
    root 0x2a2, subw 0x0, time 97282747, (1183,772), root:(1186,822),
    state 0x14, keycode 37 (keysym 0xffe3, Control_L), same_screen YES,

Als je hier in Linux geen probleem hebt met 't touchpad, dan moet 't iets in Windows zijn. Dit kan sticky keys zijn, of iets anders in de Toegankelijkheid instellingen van Windows. Heb je nog bepaalde software draaien?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had met Windows 10 ook rare fratsen met een Synaptics keypad. Na verwijderen van de Synaptics software was het probleem verdwenen. Kijk eens of je die meuk er op hebt staan en zo ja, verwijder maar eens. Wellicht dat het dan verdwenen is.

https://discord.com/invite/tweakers

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Met whatpulse kun je kijken welke toetsen bediend worden. Alle toetsen.

• erikb1971
Hero of Time schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:17:
Dat kan dus door een fout contactje komen waardoor de 'aan' stand van de ctrl toets wordt getriggerd. Wat je kan doen, is eens met een Linux live omgeving starten (brand een ISO op DVD of zet 'm op een stick) en dan een terminal openen. Daarin voer je het commando 'xev' (uiteraard zonder quotes) uit. Het beste is om dat te doen zonder je touchpad te gebruiken, zodat je er ook zeker van bent dat de ctrl toets niet weer 'hangt'. Gebruik het touchpad normaal en houd het terminal venster in de gaten. Daar zou je dan eventuele toetsaanslagen zien. Dit is bijvoorbeeld de uitvoer bij mij als ik de ctrl indruk en weer los laat:
KeyPress event, serial 39, synthetic NO, window 0x7400001,
    root 0x2a2, subw 0x0, time 97281640, (1183,772), root:(1186,822),
    state 0x10, keycode 37 (keysym 0xffe3, Control_L), same_screen YES,
    XmbLookupString gives 0 bytes: 

KeyRelease event, serial 39, synthetic NO, window 0x7400001,
    root 0x2a2, subw 0x0, time 97282747, (1183,772), root:(1186,822),
    state 0x14, keycode 37 (keysym 0xffe3, Control_L), same_screen YES,

Als je hier in Linux geen probleem hebt met 't touchpad, dan moet 't iets in Windows zijn. Dit kan sticky keys zijn, of iets anders in de Toegankelijkheid instellingen van Windows. Heb je nog bepaalde software draaien?
wow... klinkt als een interessante oplossing, maar ik heb inmiddels wat gevonden (synapsis driver software deinstalleren), dus ik denk dat ik dit nog even uitstel...

• erikb1971
redfoxert schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:21:
Ik had met Windows 10 ook rare fratsen met een Synaptics keypad. Na verwijderen van de Synaptics software was het probleem verdwenen. Kijk eens of je die meuk er op hebt staan en zo ja, verwijder maar eens. Wellicht dat het dan verdwenen is.
Software gedeinstalleerd, en vooralsnog geen problemen... even afwachten, maar ziet er goed uit, dank je wel!

• erikb1971
Bartjezz schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:58:
Met whatpulse kun je kijken welke toetsen bediend worden. Alle toetsen.
Ga ik in de gatenhouden zodra het probleem zich weer voordoet, dank!
Pagina: 1