windows 10 enorm langzaam sinds paar dagen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-06 07:03
Ik heb windows 10 opnieuw geïnstalleerd een tijdje terug.
Hierna reageerde alles heel vlot en was ik er best tevreden mee op een paar zaken na.
Maar nu heb ik het euvel dat alles heel sloom verloopt, internetpagina's laden/ openen, maar ook de reactiesnelheid van mappen op de computer reageren heel traag.
Heb weinig zin om om de paar dagen/weken windows 10 weer opnieuw te installeren eigenlijk ...
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ?
In taakbeheer is alles ook normaal zoals het processor-, geheugen-, en harde schijf gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zit er een SSD of een harde schijf in de pc ?
Indien harde schijf , doe eens een scandisk om te kijken of je met slechte sectoren zit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:19
Heb je bij taakbeheer ook processen van alle gebruikers aangevinkt? Daar komen soms processen naar voren die in de algemene view zijn verborgen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
CrimInalA schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:56:
Zit er een SSD of een harde schijf in de pc ?
Indien harde schijf , doe eens een scandisk om te kijken of je met slechte sectoren zit .
Toevallig 2 weken nog een harde schijf chech gedaan, alles was prima in orde met de schijf toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linkje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 12:52
Ik heb op dit moment hetzelfde. mappen laden ineens heel traag en de zoekfunctie binnen start doet niks meer. Ik hoor ook van anderen dat ze dit probleem hebben dus misschien bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Heb soms ook wel het idee dat windows update er iets mee te maken heeft op de achtergrond i.v.m. downloaden en installeren. Wat me nu dan opvalt is dat hij de hele tijd gewoon blijft hangen op 31% downloaden van de update ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Klinkt toch echt als schijf stuk. Check je system event log

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Hij bleef de hele tijd hangen bij de update voor outlook 2010 ...
Hierna updates voor office uitgeschakeld en de windows updates geinstalleerd en nu lijkt het weer normaal te functioneren.
Iets aan de hand met het Office 2010 pakket zou je denken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
linkje schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 14:15:
Ik heb op dit moment hetzelfde. mappen laden ineens heel traag en de zoekfunctie binnen start doet niks meer. Ik hoor ook van anderen dat ze dit probleem hebben dus misschien bug?
Nu heb ik dus ook het probleem dat ik niet meer kan zoeken binnen de start functie na de laatste update van Windows, daarvoor werkte dit nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Wederom hetzelfde probleem met windows 10.
Alles binnen het windows 10 gebeuren reageert langzaam, het was even goed maar nu heb ik er weer last van.
Heb inmiddels al 3 keer windows opnieuw geinstalleerd.....

Waar kan dit toch aan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 18:03

r44

Zou je niet eerst je schijven controleren,.
Je je een trial versie van HDTUNE kunnen gebruiken.
Heeft een vriend van mij ook gehad beeld een schijf dat het niet meer goed deed.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
Brabso schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:34:
Wederom hetzelfde probleem met windows 10.
Alles binnen het windows 10 gebeuren reageert langzaam, het was even goed maar nu heb ik er weer last van.
Heb inmiddels al 3 keer windows opnieuw geinstalleerd.....

Waar kan dit toch aan liggen ?
Bij mij laatst ook. CPU was bij taakbeheer 25% en daar bleef het op staan. Dus dacht niet dat het aan een specifiek programma lag want dan zou het naar 100% moeten gaan, maar bij het opstarten van een programma kwam cpu ook niet boven 25%. Ik heb de laptop een paar uur aan laten staan. Toen via windows update laptop opnieuw opgestart, laptop begon met het installeren van updates bij het afsluiten et voila na het verwerken van deze updates was alles weer lekker snel... Het lijkt er op dat een bepaalde update er voor zorgde dat het cpu gebruik niet boven de 25% uit 'mocht' komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Schijf is gecontroleerd en is goed.
Zal hem eens een tijdje aan laten staan en wie weet met een update.
In het begin was hij lekker vlot, zo jammer dat het dan door onbekende oorzaak weer verknalt wordt ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ps vooral internet reageert enorm langzaam (edge als ook chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Edge kan je beter ook niet gebruiken voor allerdaags internet surf gebruik. Tenzij je het leuk vind om tabbladen worden hertsteld nadat Edge spontaan is herstart!

Laten wij opnieuw beginnen met.....
- hoeveel geheugen heeft je computer?
- wat voor processor heeft je computer?
- wat voor type schijf heeft je computer?
- heb je windows 10 via de standaard instellingen geinstalleerd?
- hoeveel ruimte vrij is er nog vrij op het gedeelde waar het besturingssysteem op staat?
- screenshot van de taskmanager op moment dat je PC langzaam is?
- screenshot van de resource monitor op moment dat PC langzaam is?
- welke processen draaien er op de achtergrond?
- heb jij ook een tweede antivirus scanner draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door donderdraak op 08-10-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Laptop heeft 4gb werkgeheugen, I5 processor, 7200 rpm schijf seagate, windows 10 clean install, meer dan genoeg ruimte vrij op partitie van windows. Er draait niet een 2e virusscanner op de achtergrond.

Na een paar dagen wat geklungeld te hebben dacht ik eerst dat ik de oorzaak bij Eset Smart Security gevonden te hebben. Als ik deze namelijk uitschakel was de laptop weer lekker vlot met alles.
Nu kom ik er achter dat de laptop traag is als deze vanuit de uit-stand insgeschakeld wordt en pas als ik de laptop opnieuw opstart dat deze weer lekker vlot is.
Dus lijkt het iets met het opstarten te zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Iemand die een oplossing weet ?

Probleem is dus in het kort; Laptop reageert traag met alles als nadat deze ingeschakeld is, na het opnieuw opstarten is deze echter weer lekker vlote ...
BIOS instelling ? Het kan toch ook niet de bedoeling zijn de laptop altijd 2 keer op te starten ...
Ps de laptop zit aan het stroom omdat de accu ten einde is, kan dit ermee te maken hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:20

hilgo

Clear your mind of can't.

Staat het indexeren van de HD aan? Zijn er misschien dingen die updaten bij opstarten (anti virus bijvoorbeeld)?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Indexeren staat uit, al even nagekeken.
Updaten is het probleem ook niet, dit doet hij inderdaad af en toe, maar na een uur is de pc nog steeds traag als het updaten klaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Nou goed, het is niet anders. Dan voortaan maar 2x opstarten totdat ik het euvel ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryanirin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Eventueel zou je fastboot kunnen uitschakelen; als je je pc nu uitzet gaat hij eigenlijk in hibernate. Hier lijkt hij dus niet goed uit te komen. Als je een restart uitvoert boot hij 'normaal', en dan werkt je PC wel naar behoren.
Fast Boot uitschakelen zorgt er voor dat je PC als je hem uit en weer aanzet ook normaal boot.
Het is geen oplossing voor je probleem, maar zorgt er misschien wel voor dat je niet twee keer hoeft op te starten for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Bedankt voor de tip, had ik ook al geprobeerd maar helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheunG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02-2021

TheunG

Voor al uw bouwproblemen

Windows 10 is een draak met updaten en uploaden, bij mij was hij vaak aan het updaten en voor OneDrive is een doorn in het oog. Kijk hier eens naar? Vooral als je af en toe wat download, gaat hij dit automatisch uploaden als je niet de juiste instellingen hebt gedaan!

Specs: Asus Sabertooth 990FX R2.0, AMD FX-8320, Kingston HyperX Predator KHX28C12T2K2/8X, Asus GTX780-DC2OC-3GD5 & Asus ROG Swift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:40
BB-One schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:25:
[...]

Bij mij laatst ook. CPU was bij taakbeheer 25% en daar bleef het op staan. Dus dacht niet dat het aan een specifiek programma lag want dan zou het naar 100% moeten gaan [...]
Als je een quad core processor hebt (de I5) dan is 25% gelijk aan 100% van 1 core. Dus het programma is dan zo geprogrammeerd dat deze maar van 1 core gebruik kan maken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Het is zelfs zo als het scherm na 10 minuten bijvoorbeeld even uit gaat (schermbeveiliging) dan is hij wederom traag en dus rest er niks anders dan opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
LordSinclair schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:31:
[...]

Als je een quad core processor hebt (de I5) dan is 25% gelijk aan 100% van 1 core. Dus het programma is dan zo geprogrammeerd dat deze maar van 1 core gebruik kan maken.
Mijn eerste gedachte was dan ook shit 3 cores kapot. Maar ook als ik bijvoorbeeld firefox gebruikte of en youtube filmpje afspeelde of een film via VLC kwam het cpu gebruik niet boven de 25%.. Opnieuw opstarten en ik had weer de volle 100% beschikbaar. Dus mijn conclusie als leek is: de updates (of het installeren daarvan) blokkeert 3 van de 4 cores (of 75%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Maar wat kan je hieraan doen dan als dit het euvel mocht zijn?

• Brabso
Vele dagen en pogingen en tijd verder maar helaas.....
Windows 10 opnieuw geinstalleerd en nog steeds is het bij de 1e keer opstarten niet goed !?
Bij opnieuw opstarten is dit hersteld en reageert hij weer vlot zoals het hoort.
Geheugen en harde schijf gecontroleerd, deze zijn beide in orde.

Ook al contact gehad met pchulp.nl, maar dat was een regelrechte aanfluiting wat ik iedereen kan afraden.

Het is toch al te zot om een nieuwe laptop te moeten kopen voor dit probleem of om deze voortaan 2 keer te moeten opstarten. Het probleem ligt gevoelsmatig toch echt aan het opstarten. Op een of andere manier laadt hij niet alles door bij normaal opstarten lijkt het wat hij dus wel doet met opnieuw opstarten ...

Hulp !

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Klinkt als brakke HD.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• BB-One
Brabso schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:55:
Vele dagen en pogingen en tijd verder maar helaas.....
Windows 10 opnieuw geinstalleerd en nog steeds is het bij de 1e keer opstarten niet goed !?
Bij opnieuw opstarten is dit hersteld en reageert hij weer vlot zoals het hoort.
Geheugen en harde schijf gecontroleerd, deze zijn beide in orde.

Ook al contact gehad met pchulp.nl, maar dat was een regelrechte aanfluiting wat ik iedereen kan afraden.

Het is toch al te zot om een nieuwe laptop te moeten kopen voor dit probleem of om deze voortaan 2 keer te moeten opstarten. Het probleem ligt gevoelsmatig toch echt aan het opstarten. Op een of andere manier laadt hij niet alles door bij normaal opstarten lijkt het wat hij dus wel doet met opnieuw opstarten ...

Hulp !
Heb je alleen windows 10 opnieuw geinstalleerd of heb je ook andere programma's geinstalleerd?

Als het probleem ook bestaat bij een volledige cleane windows install. Staan er uitroeptekens in je apparaatbeheer als de computer traag is?
(Start -> Instellingen -> Apparaten en dan onderaan staat apparaatbeheer)

Het klinkt bijna als een fysiek probleem, dat bij de eerste keer opstarten een onderdeel te laat opstart of te vroeg wordt aangeroepen bijvoorbeeld netwerk kaart en dan bij de tweede keer opstarten al wel 'opgestart' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabso
Ik heb alleen windows geinstalleerd inderdaad.
De enigste uitroeptekens die ik heb/ had waren voor free fall sensor harde schijf en USH broadcom, maar dit maakt niet uit qua prestaties.
Wat ik ook gedaan heb is en wat soms wel blijkt te helpen maar soms ook niet (je kunt er dus niks mee) is snel opstarten uitschakelen onder energiebeheer.
Sowieso zit ik al te denken aan een SSD upgrade maar ik wil graag eerst zeker weten waar dit probleem toch vandaan komt ..

• Appelpitjes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 12:29
Wellicht is dit al te laat maar het probleem van traag start menu werd gefixt door dit:
Open powershell als administrator en dan dit invoeren
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Thijs W

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:23
Controleer op de trage momenten eens de CPU usage en kloksnelheid per core met taakbeheer en met CPU-Z. Kans is groot dat Windows je processor langzamer laat draaien, omdat er of in het energy-management iets fout gaat (powersaving modus) of er staan instellingen niet juist.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:46

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb eens zoiets gehad op een server. Zodra ik in energiebeheer de minimale processorsnelheid op 100 procent stelde was het probleem verdwenen. Het proberen waard.
Pagina: 1