Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

access point beter voor ubee en FritzBox 7490

Pagina: 1
Acties:

• mverduyn
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-01-2024
Goedemiddag,

ik heb een ubee modem welke met het datadeel van het Ziggo kabelsignaal is verbonden.
M'n Fritz!Box 7490 is via WAN met de ubee verbonden. Werkt prima voor VoIP bellen.
Aan de ubee is met LAN een IP CAM verbonden.
Helaas heb ik problemen met port forwarding. Ik las dat voor de ubee port forwarding lastig is en niet altijd werkt.

Ik denk daarom dat het beter is de Fritz!Box te gebruiken als Access Point en hem via LAN met de ubee te verbinden. Daarna de IP CAM met LAN aan de Fritz!Box, en port forwarding op de Fritz!Box instellen.

Graag evt kommentaar voordat ik 't vanavond probeer.

Groet, Marcel

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de Fritz!Box als Access Point gebruikt heeft het weinig zin om daar port forwarding op in te stellen..

Hoe kom je erbij at Ubee port forwarding niet altijd werkt? Hoe heb je het nu ingesteld? Het lijkt mij dat het gewoon zou moeten werken.

• mverduyn
duidelijk.
Eerst heb ik op de Ubee gekeken welk intern IP adres de IP CAM heeft. Toen naar extensive menu vd Ubee interface. Onder forwarding een port nummer 123 gekozen, extern WAN IP adres ingevuld en enable aangeklikt.
Oproepen met extern WAN IP:123, zonder succes.

Ook ik zou verwachten dat het zou werken. Maar ik las dat Ubee port forwarding niet met alle hardware goed overweg kan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bron?

Dit klinkt veel meer als mensen die (zoals jij hier doet) dubbele NAT achter elkaar hangen en port forwarding niet voor elkaar krijgen, dan dat er iets mis zou zijn met de functionaliteit an sich.

Oslik blyat! Oslik!

• mverduyn
https://community.ziggo.n...eeld-heb-1683/index3.html

@dion_b
Misschien heb je gelijk. Heb je tips hoe de port forwarding voor elkaar te krijgen met dubbele NAT acher elkaar? ( ik kan natuurlijk de Ubee laten overbruggen )

• mverduyn
Ik vraag me af wat op "geavanceerde instellingen", onder "DMZ Host" moet staan.

Wat moet er ingevuld staan teneinde de IP camera niet in DMZ te laten staan? (zodat Port Forwarding werkt)

• mverduyn
Ik ben nu thuis, heb de thread van Ziggo goed doorgelezen en het volgende gedaan:

* in port forwarding was external IP mijn WAS IP, nu is het 0.0.0.0
* DMZ was 192.168.178.55, nu 192.168.178.0

Daarna Ubee herstart en vervolgens de Fritz!Box.
Ik ben daarna met mijn iPad naar buiten gegaan 83.81.xx.yyy:166 met .... ... laat jullie in spanning ... de webinterface van m'n IP CAM, joepie!

The devil is in the details, zoals ze zeggen...

Groet, Marcel

[ Voor 1% gewijzigd door mverduyn op 01-09-2015 09:47 . Reden: privacy ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Haal wel even het IP-adres weg uit je post. Nu kan iedereen erbij... Maak daar bijvoorbeeld 83.81.xxx.yyy van.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2015 18:32 ]

Pagina: 1