Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie product design. budget €900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Vereisten
Mijn huidige laptop is aan vervanging toe en ik begin deze week aan de studie Product Design.
De vereisten die vermeld stonden op de schoolsite waren dat er een i7 in moet zitten en ten minste 8gb aan ram.

Voorkeuren
Ik heb ik het liefst 256gb ssd of meer en vind ik een discdrive niet nodig.
Ik game vooral op een ps4, en zou ik op de laptop spellen als Overwatch, Team Fortress, DayZ willen kunnen spelen.

Verder vind ik 15'' groot genoeg en zal ik de laptop ook vaak op schoot op de bank hebben.

Thanks!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36
Welke had je zelf al gevonden? <-- is de bedoeling hier op Tweakers, zelf onderzoek doen.

Om je even op weg te helpen. Een i7 heb je ook in dual core modellen waarbij je net zo goed een i5 kunt pakken.
Daar moet je goed op letten.
Ik ben zelf van Dell, maar Asus is net zo goed/beter.
De huidige Inspiron laptops hebben een alu deksel.

Mee sjouwen? Gewicht dus van je laptop?

Resolutie van het scherm?

Ik zou je SSD echt laten varen en je richten op je laptop. Je kunt altijd later de interne schijf vervangen voor of kijken of er een caddy voor is.
Je hebt er in mijn ogen meer aan om een goede laptop te hebben.

http://tweakers.net/categ...SaWZf7CZOwyJdVj8myaLWtu0D
Dit lijstje is gefilterd op quad core i7 processoren, minimaal 8GB ram, SSD niet belangrijk, 15,4-15,6 inch, fullhd en prijs tot 975 euro omdat je wellicht voor een paar tientjes een hele mooie laptop gaat missen.

Ik heb even verder gezocht voor je en kom uit op deze twee:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N551JB-CN021H€ 849,-€ 849,-
1Asus N551JQ-CN020H€ 893,24€ 893,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.742,24

Met een vergelijker:
http://tweakers.net/price.../434155;443226/categorie/

Waarbij de 2e een 7200rpm schijf heeft en 100MHz sneller is in snelheid. :+

Dit is alleen met de eisen die je hebt gesteld en zonder te kijken naar het gewicht of accuduur.

[ Voor 90% gewijzigd door Arunia op 31-08-2015 13:29 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

lees dit even :)

LAA beleid

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor je reactie Arnunia,

Inderdaad ben ik vergeten er zelf suggesties bij te zetten.
het gewicht van de laptop is niet heel belangrijk, als deze maar niet te dik is en qua accu zou deze wel rond de 3 uur mee moeten kunnen gaan.

De pricewatch: Asus N551JB-CN021H die je linkte ziet er wel goed uit.

Ook heb ik even doorgekeken en heb ik in een hogere prijsklasse de pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 gevonden die ook meteen een 10mm dunner is en ook leek de pricewatch: Asus K501LX-DM104H mij wel interessant, door de SSD en het design, maar heeft wel een minder goede cpu. Ook vraag ik mij af of deze sprong in prijs het waard is voor deze twee laptops.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 19:07 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:36
De U CPU is een dual core ipv een octa core.
Ik zou het niet doen. Die dunne variant moet je ergens concessies op doen.

De lenovo is dan interessanter, maar sshd. Ofwel stukje cache ssd dus niet net zo snel als een ssd. Alhoewel ik bij mijn standpunt blijf van de eerder genoemde asus.
Ssd kan altijd later nog als je het echt mist.

[ Voor 47% gewijzigd door Arunia op 31-08-2015 19:28 ]