PEAQ PNB C1014 32 GB SSD en wel of geen 500GB??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 15:01
In de Mediamarkt folder van vorige week stond de C1014; 14" IPS schem 1920 * 1080, 32 GB SSD met 500GB, Windows 10. Deze heb ik gekocht voor mijn dochter

Thuisgekomen bleek dat er alleen 32 GB SSD inzit. Bij de technische specificaties op de website wordt ook alleen gesproken van 32GB, en daar heb je niet zoveel aan...

De helpdesk van Peak kon me ook niet helpen. Na een speurtocht blijkt er een verschil te zitten in de Belgische en De Nederlandse markt.
In de Belgische markt wordt de laptop geleverd met:'500 GB aan harde schijf opslagcapaciteit meegeleverd en zelf te installeren'. De technische specificaties vermelden dit niet.

Vragen aan de community:
- hebben anderen wel de 500GB erbij ontvangen (in NL of in BE)
- hebben andere hierover geklaagd bij de MM of Peaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 20:50
Ik was op zoek naar een budgetlaptop voor mijn vriendin en liep in de mediamarkt, waar mijn oog viel op deze laptop. Er stond er een tentoongesteld, dus ik kon even rondneuzen, en daar zat gewoon een D:\ lokale schijf met 500GB op. In de folder stond dit inderdaad, maar op internet en op de doos kon ik het ook nergens vinden. Ik zat hier ook al over te twijfelen.
Heb je de media markt zelf al gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
Ik heb een melding aangemaakt bij de support van Peaq. De helpdesk vond het ook vreemd en laat het uitzoeken. De MM in Duiven is telefonisch niet te bereiken, ik ga ze inderdaad nog even mailen.

De verkopers bij de MM hadden helaas geen verstand van laptops en konden me in de winkel niet helpen. Ze maakten zich drukker over het verkopen van energiecontracten, verzekering en de installatieservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
Een melding aangemaakt via de website. Binnen een paar dagen een keurige reactie. Er hoort dus wel een 500GB schijf bij. De MM biedt aan om deze op te sturen of voor me (in de winkel) in te bouwen. Nette snelle reactie.
De webshop blijft nog achter met de informatie en toont bij de specs alleen 32GB.

Verwijderd

Ik heb deze laptop in de MM gekocht en er was een zelf te installeren HD van 500gb bij in een appart doosje. Zelf helemaal volgens voorschriften geinstalleert (het is 1 schroefje los draaien en de hd in de opening schuiven. Niet met de vingertjes aan de printplaat komen ivm ESD) maar de schijf word niet herkent. PEAQ gebeld en gevraagd hoe en wat nu.
De medewerker heeft samen met mij in apparaatbeheer gekeken maar geen zichtbaar 500gb geheugen aanwezig. Vervolgens in het bios gekeken en ook daar geen extra geheugen te zien.
Nu moet ik naar MM gaan om het daar opnieuw in te laten bouwen. Op hoop van zegen.
Anders moet het toestel volgens de peaq medewerker meteen omgeruild worden.
Ik merkte ook op dat het systeem op windows 10 draait. Opletten met instellen dat je niet altijd en overal gegevens met 3e partijen gaat delen. Dit is een appart topic natuurlijk maar het is de vermelding wel waard.
Er is ook veel info te vinden over de standaartbeveiliging en niet beveiligde zaken na standaartinstallatie van windows 10. :(
Pas er dus mee op. 8)7
bv; W10 is standaart zo ingesteld dat je niet je alleen jou wifi met vrienden zal delen, maar ook vrienden van vrienden krijgen toegang tot je netwerk en alle apparaten hieraan verbonden.
Privé is dus niet ingebouwd in W10 tenzij je het opzoekt en uitschakelt. En ook dit is best goed verstopt.

mvg,

ookzondernaam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost. Probleem zat em daar in dat de HD niet werd afgemonteert in de fabrikage.
Met andere woorden. De HD word in de laptop geplaatst, daar waar normaal de dvd reader/writer zit. In een plastic gevormde lade schuif je deze in de laptop. Los en vast maken op exact dezelfde wijze als wanneer je de dvd hardware vervangt.
De plastic lade op dvd formaat houd de HD op zijn plaats in de laptop. ALS in de fabriek de HD word vastgezet in deze plastic lade. Dat is niet het geval.. Als je de lade in de laptop schuift is niet zichtbaar dat inwendig geen contact gemaakt word.. De HD schuift in de lade naar achter. Bij het uitnemen schuift de HD weer naar voor. Het is dus eigenlijk niet goed zichtbaar dat deze gewoon niet afgemonteert werd in de fabrikage. In de MM wist de medewerker wel meteen wat het probleem was. Zonde v d tijd heen en weer naar mediamarkt. Wel Peaq opgebeld en het daar uitgelegd dat het zo geen service is. Probleem goed omschreven zodat bij de volgende niet werkende schijf het gepaste antwoord/oplossing word geboden. Zonder eerst naar MM te moeten rijden.
Ik hoop dat dit een fair bericht blijkt.

mvg,

ookzondernaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
Ondertussen heb ik ook de HD ontvangen en ook bij mij werkt het niet.
Wat kan ik nu zelf doen om het werkend te krijgen? De helpdesk van PEAQ weet van niets en 'het zou allemaal moeten werken'.

Wat moet ik zelf doen om de schuif 'af te monteren'?

• HWTV
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-12-2021
Onze dochter heeft de zelfde laptop gekocht bij Media Markt Hoog Catherijne Utrecht. Ook geen 500 Gb in de bios en in schijfbeheer. Gebeld met de MM zou wel degelijk een 500 Gb + 32 Gb SSD schijf moeten hebben. Afspraak maken en dan zou het opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09 20:50
Mijn vriendin heeft hem uiteindelijk besteld op de website van de MM. Helaas wel voor 399 ipv 349 euro. Kwam keurig met de 500GB schijf al geïnstalleerd. Prima laptopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Mijn vriendin heeft ook een PEAQ met een 32GB SSD en 500GB schijf. Deze schijf kan er zo uit, zit niet vast met een schroef en is er al eens uitgevallen.

Iemand ervaring hoe je deze erin vast zet?

P.s. als ik deze erin schuif hoor ik niet veel draaien...oeps defect?

EDIT: opgelost door mediamarkt den bosch. Schijf vastgezet en het werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door TuffScout op 15-10-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davimm
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-10-2019
Ik heb er ook een zo'n Peaq PNB C1014 en wil de harddisk vervangen
hellaas kan ik het ene schoefje niet vinden zoals hierboven beschreven :(

Kan iemand laten weten wat open moet voor het vervangen van de SSD
Graag met foto of video

Dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikpakacties
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-08 14:46
davimm schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:27:
Ik heb er ook een zo'n Peaq PNB C1014 en wil de harddisk vervangen
hellaas kan ik het ene schoefje niet vinden zoals hierboven beschreven :(

Kan iemand laten weten wat open moet voor het vervangen van de SSD
Graag met foto of video

Dan
Om de mechanische harde schijf te vervangen dien je de schroef los te draaien gemarkeerd door een groen cirkel aan de onderkant. Hierna kun je de schijf (lade) er zo uit schuiven.
Wil je ook de SSD en/of ram vervangen, dan die je echt elke schroef aan de onderkant los te schroeven en met een pry de bodem losmaken. (schrik niet van de armzalige accu die erin zit)
Pagina: 1