Realtek Driver blijft headphones connecten/disconnecten

Pagina: 1
Acties:

• BlueFireGaming
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-01 11:24
Hallo medeTweakers,

Ik heb nu een maand of twee een probleem met mijn ASRock Z77 Extreme4 met Realtek ALC898.
Regelmatig als ik bijv. op YouTube zit, krijg ik om de twee seconde de melding dat er een kabel (in dit geval mijn Sennheiser HD558 via een verlengkabel) aangesloten is, en daarna weer losgekoppeld.

Ik heb al van alles geprobeerd, van een nieuwe verlengkabel tot driverupdates, maar nog niks heeft kunnen helpen. Verder heb ik nog een tijd zitten Googlen naar een mogelijke oplossing, maar ik kan niet echt iets vinden wat helpt.
Daarom hoop ik dat iemand misschien bekend is met het probleem en een mogelijke oplossing weet. :)

Groeten,
BlueFireGaming

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Koppel je frontpanel van je case eens los, ik heb weleens gehad dat dat printje wat achter je front headphone connector zit halve sluiting maakt, waardoor je continu die melding krijgt.

Hier stond een dode link.

• BlueFireGaming
strandbal schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:09:
Koppel je frontpanel van je case eens los, ik heb weleens gehad dat dat printje wat achter je front headphone connector zit halve sluiting maakt, waardoor je continu die melding krijgt.
Ik zal het straks proberen als ik thuis ben. Waarom zou dat alleen invloed erop moeten hebben? Ik heb niks op de frontpanel aangesloten en de headphones zitten via de verlengkabel in het moederbord geprikt...

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:38

rdejongjr

Gnome

Mijn glazen bol zegt dat je windows 10 draait,

deze heeft een beetje ruzie met de realtek drivers, verwijderen en gebruik maken van de ingebakken drivers verhelpt het momenteel.

Succes!

• BlueFireGaming
rdejongjr schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:54:
Mijn glazen bol zegt dat je windows 10 draait,

deze heeft een beetje ruzie met de realtek drivers, verwijderen en gebruik maken van de ingebakken drivers verhelpt het momenteel.

Succes!
Dan heb je een goede glazen bol, inderdaad Win10! :P
Ik zal het eens proberen...

• BlueFireGaming
Oké, ik heb de drivers gebruikt en na en reboot werkte het gewoon ja. Tot nu toe geen issues gehad, maar dat is wel vaker.
Wel ben ik tegen het probleem aangelopen dat ineens het hele "apparaat" niet meer werd herkent in het Geluid-scherm. Heel de sound card leek niet herkend te worden, dus ik heb voor nu de drivers weer geïnstalleerd.

Zou het dan misschien een issue kunnen zijn met het moederbord zelf? :?
Pagina: 1