Itunes bibilotheek van Windows naar Macbook pro overzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.horst
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-01-2023
Goedemorgen,

Ik ben geheel nieuw hier en in het OSX wereldje.

Ik heb een Macbook pro gekocht. Na jaren windows te hebben gebruikt, wil ik nu OSx proberen ivm foto en videobewerking.

Ik probeer nu al een hele dag om mijn iTunes bibliotheek te kunnen benaderen vanaf mijn macbook, maar krijg het niet voor elkaar.

Op mijn windows laptop heb ik in ITunes ingesteld dat hij de muziek leest(haalt) van mijn mede8er die als netwerk locatie gelezen wordt.

Op internet lees ikmdiverse dingen over reservie kopie maken, deze dan verplaatsen naar de macbook, zodat het library.itl extensie alles over zou moeten zetten als ik iTunes opstart en al mijn afspeellijsten en
dergelijke weer terug heb, maar dat lukt me niet.

Wie o wie kan mij hiermee helpen? IS er een stap voor stap overzicht met screen shots hoe dit te doen?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-09 23:46
Je probeert te benaderen via je eigen netwerk? Check dan even de netwerk naam.
Kan me herinneren dat ik vroeger met windows xp er ook niet bij kon, omdat die automatisch MSHOME als thuisnetwerknaam had, als je dat dan op de mac ook instelt lukt het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.horst
Weet je hoe ik dat instel? Ben namelijk nog een leek op OSx ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Begrijp ik het goed dat je dus alleen de bibliotheekfile wilt overzetten? De muziek blijft staan in het netwerk?
Ik vraag me af of dat gaat lukken gezien het feit dat OS X en Windows waarschijnlijk andere pad verwijzingen hebben naar (netwerk)volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.horst
Ik heb via de apple site geprobeerd wat zij aangeven. Je zou een reserve kopie moeten maken en dan deze terug zetten op je mac. Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Ik heb de reserve kopie wel, maar krijg hem niet geladen als ik iTunes op start. stappen gedaan volgens deze link:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201625

toevoeging,

Gisteren dacht ik het voor elkaar te hebben, de afspeellijsten en bibliotheek werden geladen op mijn macbook. Afspelen, alles werkte, totdat ik mijn windows laptop afsloot, toen was alles weg.

Ik heb op dit moment geen enkel idee hoe ik dit varken nu moet wassen. Iemand ideeën hoe ik mijn muziek kan benaderen? Het staat op een netwerk hardeschijf die zich in een mede8er bevindt, deze is in windows een schijf locatie.

[ Voor 40% gewijzigd door E.horst op 01-09-2015 12:38 ]