XPS 15 (9530) Arch Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-09 13:06
Ik verdien geen schoonheidsprijs met de topic titel. Here it goes:

Ik probeer braaf mijn gehele Windows te vervangen door Arch Linux. Wanneer ik via mijn bootable USB in Arch Linux kom is bij ip link alleen lo zichtbaar. Modprobe b43 helpt niet en ik weet niet of er andere drivers noodzakelijk zijn.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad en hoe hebben die beste mensen dit opgelost?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:52
Dit al door gelopen? https://wiki.archlinux.org/index.php/Network_configuration Maar als je hier vast zit en dit soort topic aanmaakt is Arch dan het juiste OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
DJ-Promo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:47:
Maar als je hier vast zit en dit soort topic aanmaakt is Arch dan het juiste OS?
Ja, het heeft mogelijk te maken met de drivers. Ik vroeg mij alleen af in mijn start post en ik quote mijzelf: "[..] en ik weet niet of er andere drivers noodzakelijk zijn."

:?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Als je netwerkkaart niet herkend wordt moet je zelf drivers laden. Welke kaart zit erin?

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Promo op 31-08-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Volgens lspci zit deze kaart erin: Broadcom Corporation BCM4352 802.11ac Wireless Network Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
https://wiki.archlinux.or...ll_XPS_13_%282015%29#WiFi Zie het WiFi gedeelte. Je moet dus drivers installeren. Kabel werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Broadcom heeft volgens mij ook altijd nog een firmware bestand nodig. De kabel iig wel, hoe 't precies met hun wireless werkt weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen als dat ook nodig is.

Eerste wat je hebt bekeken is de uitvoer van 'dmesg' en gezocht naar meldingen van je wireless, toch?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Ik ga het eens proberen met een kabeltje van een collega. Op windows gooit hij mijn wifi er ook constant uit. Thanks guys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Inmiddels (voor diegene die dit topic toevallig hebben gezocht en een oplossing zoeken) het probleem opgelost.

Via dit artikel die DJ-Promo suggereerde:
werkt Wi-Fi naar behoren.
[ricardo@luna /]$ lspci -vnn -d 14e4:
06:00.0 Network controller [0280]: Broadcom Corporation BCM4352 802.11ac Wireless Network Adapter [14e4:43b1] (rev 03)
	Subsystem: Dell Device [1028:0019]
	Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 18
	Memory at f7a00000 (64-bit, non-prefetchable) [size=32K]
	Memory at f7800000 (64-bit, non-prefetchable) [size=2M]
	Capabilities: <access denied>
	Kernel driver in use: wl
	Kernel modules: bcma, wl

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Je linkt naar een globaal artikel over netwerksetup. De samenvatting is simpeler: installeer broadcom-wl uit AUR.

... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn, dat Broadcom-ding was hier ook niet altijd even betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
Thralas schreef:
... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn
Die zit in mijn XPS 15 en was ook zo te zien in Device Manager in Windows 8.1/10. Helaas kon ik hem nergens vinden via lspci. Enkel deze kwam naar voren:

06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4352 802.11ac Wireless Network Adapter (rev 03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Je hebt toch echt de BCM4352 (branded als Dell Wireless 1560), en niet de Intel...

Geen idee wat je onder Windows hebt gezien, maar een AC7265 kan het dan toch echt niet zijn geweest vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thralas schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:01:
... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn, dat Broadcom-ding was hier ook niet altijd even betrouwbaar.
Moet dat wel gaan werken en die kans is uitermate klein met de hardware lock-in bij laptops. Wat niet in de accepted hardware list staat, wordt pertinent geweigerd en werkt niet. Je kan dus niet 'eventjes' de wifi kaart vervangen. Zelfs al is er een model type van je laptop die wel een andere wifi kaart heeft, is dat geen garantie dat 't in jouw model met een heel ander merk gaat werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Hero of Time schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:21:
Moet dat wel gaan werken en die kans is uitermate klein met de hardware lock-in bij laptops.
Dell is geen Lenovo. Onder XPS-gebruikers is het vervangen van de Broadcomkaart door een Intel een oplossing die prima werkt.

Je waarschuwing is (in het algemeen) zeker op z'n plaats, maar in geval van de Dell XPS series (zover mij bekend) niet van toepassing.

Heb het nog even gedubbelchecked, en ja, ook bij de 9530 kan dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 31-08-2015 22:30 ]

Pagina: 1