.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, het heeft mogelijk te maken met de drivers. Ik vroeg mij alleen af in mijn start post en ik quote mijzelf: "[..] en ik weet niet of er andere drivers noodzakelijk zijn."DJ-Promo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:47:
Maar als je hier vast zit en dit soort topic aanmaakt is Arch dan het juiste OS?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 14% gewijzigd door DJ-Promo op 31-08-2015 10:54 ]
Eerste wat je hebt bekeken is de uitvoer van 'dmesg' en gezocht naar meldingen van je wireless, toch?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Via dit artikel die DJ-Promo suggereerde:
werkt Wi-Fi naar behoren.
[ricardo@luna /]$ lspci -vnn -d 14e4: 06:00.0 Network controller [0280]: Broadcom Corporation BCM4352 802.11ac Wireless Network Adapter [14e4:43b1] (rev 03) Subsystem: Dell Device [1028:0019] Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 18 Memory at f7a00000 (64-bit, non-prefetchable) [size=32K] Memory at f7800000 (64-bit, non-prefetchable) [size=2M] Capabilities: <access denied> Kernel driver in use: wl Kernel modules: bcma, wl
... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn, dat Broadcom-ding was hier ook niet altijd even betrouwbaar.
Die zit in mijn XPS 15 en was ook zo te zien in Device Manager in Windows 8.1/10. Helaas kon ik hem nergens vinden via lspci. Enkel deze kwam naar voren:Thralas schreef:
... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn
06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4352 802.11ac Wireless Network Adapter (rev 03)
Geen idee wat je onder Windows hebt gezien, maar een AC7265 kan het dan toch echt niet zijn geweest vrees ik.
Moet dat wel gaan werken en die kans is uitermate klein met de hardware lock-in bij laptops. Wat niet in de accepted hardware list staat, wordt pertinent geweigerd en werkt niet. Je kan dus niet 'eventjes' de wifi kaart vervangen. Zelfs al is er een model type van je laptop die wel een andere wifi kaart heeft, is dat geen garantie dat 't in jouw model met een heel ander merk gaat werken.Thralas schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:01:
... of overweeg om er een Intel Dual Band Wireless AC 7265 in te klikken om voor eens en altijd van Broadcom af te zijn, dat Broadcom-ding was hier ook niet altijd even betrouwbaar.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dell is geen Lenovo. Onder XPS-gebruikers is het vervangen van de Broadcomkaart door een Intel een oplossing die prima werkt.Hero of Time schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:21:
Moet dat wel gaan werken en die kans is uitermate klein met de hardware lock-in bij laptops.
Je waarschuwing is (in het algemeen) zeker op z'n plaats, maar in geval van de Dell XPS series (zover mij bekend) niet van toepassing.
Heb het nog even gedubbelchecked, en ja, ook bij de 9530 kan dit.
[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 31-08-2015 22:30 ]