Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Autocad en Inventor

Pagina: 1
Acties:

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:05
Op basis van de reviews en topics heb ik keuze gemaakt voor een laptop. Aangezien mijn kennis onvoldoende is om een afgewogen keuze te maken, heb ik dit topic geopend. Wellicht dat ik veel te zware eissen stel aan de laptop en met leenvoudiger latop prima kan werken. De laptop wordt gebruikt voor de MBO opleiding engineering vanaf het 2de jaar. Mijn huidige i3 laptopje kon de basic dingetjes in Inventor net doen, maar de verwerking duurde veel te lang. Nu Autocad en Inventor de diepte in gaat heb ik veel meer rekenkracht en snelheid nodig.

Wat ga je met je laptop doen?
Maatgevend is wel het gebruik bij Autocad en Inventor. Wat gaming is meegenomen. Zou prettig zijn als laptop futureproof is voor de komende 3 jaar, vanwege de MBO opleiding Engineering. Gezien de uitwerking binnen de lesuren, is snelheid zeer zeker wenselijk. Laptop moet dus snel bij de les zijn(opgestart) en vandaar de voorkeur voor SSD.

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk, maar ik verwacht tussen de €900-1100

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gaat elke dag mee naar school, maar vanwege volledige OV traject is grote geen probleem. 15,6 is echter prima, voor uitwerking tekeningen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Volg het forum op dit gebied al een tijdje, laptops lijken wat mij betreft elkaar niet heel veel te ontlopen. Mijn voorkeur gaat op basis van de reviews uit naar een 4720HQ processor. Wellicht zou een alternatief goedkoper zijn, maar technisch ben ik onvoldoende op de hoogte of deze de programma's ook goed aankunnen. Mijn eerste keuze zou zijn de: pricewatch: MSI Gaming Series GP60 2QF-1094NL
De Asus N551JX-CN176H en de Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 liggen prijstechnisch net iets gunstiger, maar hebben een hybride schijf.

Kortom ben ik heel benieuwd of mijn 1ste voorkeur een goede keuze is en of het merk ook als betruowbaar bekend staat. Ik sta open voor elke suggestie.

Alvast dank.

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:14

Coffee

Coffee

Beste Fresno,

Daar heb je zeker een mooie laptop uitgezocht, ook voor de zaken waarvoor je aangeeft hem te zullen gebruiken. Zelf heb ik onlangs het concurrerende model van Lenovo gekocht (Y-50-70, 2015). Deze heeft echter niet zo'n mooie 1,128TB aan opslag (waarvan 128gb ssd is), dit model gebruikt een sshd met 8gb ssd. Aan de andere kant beschikt deze over de iets krachtigere gtx 960m.

Ook geef je aan dat je je laptop mee zal nemen naar school. Ik zou even opletten bij een laptop van deze prijs en specificaties naar dat ze ergens consessies op hebben gedaan. Bij mij was dit de battery (en een magere SSD).

De laptop die je uitgekozen hebt is zeker een hele goede!
Als je niet bang bent om je handen vies te maken (lees; je laptop te openen) zou ik kiezen voor de Lenovo. Deze is iets scherper geprijst en heeft een betere graphische kaart. Ookal zou je eventueel een ssd missed, kun je deze er altijd nog later inzetten.

Zo niet; Prima keuze!

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:05
Weet niet of MSI als goede bouwer bekend staat. Hoor nu ook steeds meer ove degelijkheid ASUS, terwijl ik daar van dacht dat dit altijd goed zat.
Scherm kan ik ook niet veel over vinden.