Sonos soundbar icm Panasonic TX-P42GT60E en KPN afstandbedie

Pagina: 1
Acties:

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb gisteren een Sonos soundbar aan proberen te sluiten op een Panasonic TX-P42GT60E. Alleen las ik dat ik de speakers van de tv uit moet schakelen. Dit kon ik niet vinden in het boekje van de TV.
Iemand enig idee hoe dit werkt?

En kun je dan ook de afstandbediening van KPN gebruiken voor het harder en zachter zetten van de soundbar? Of lukt dat alleen met de app?

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:49
Kun je niet standaard het opstart volume instellen bij een panasonic? stel je die gewoon op 0 in.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-01 12:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat moet kunnen in het hotelmenu ja.
Stel dan de KPN in op een ander merk TV, of alleen de volumeknoppen als dat kan, zodat je niet per ongeluk het volume alsnog omhoog zet.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• stansfield
Moet ik eigenlijk de optische kabel van de sonos op de tv aansluiten of op de digitale ontvanger van KPN? Ik zag net ergens dat wanneer ik hem op de tv aansluit de tv dit overneemt als boxen (of ik moet dit instellen dat de soundbar de standaard boxen worden) en dat ik dan de soundbar met de afstandsbediening al harder en zachter kan zetten. Klopt dit?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je hem op je TV aansluit loopt de timing van beeld/geluid wat makkelijker (kun je ook in de App bijstellen als je hem op KPN aansluit), maar vooral: dan heb je ook het geluid van andere apparaten en apps op de TV.

Met de interne volume regeling van de KPN kast kom je voor TV kijken natuurlijk een heel eind maar als je niet oplet heb je het risico dat KPN normaal staat maar andere bronnen veel te hard.

De TV stuurt zowel geluid naar zijn eigen speakers als naar de optische uitgang. Je kunt de Sonos soundbar zo instellen dat deze reageert op een van de afstandsbedieningen, dat is dus het makkelijkst als het met de KPN werkt omdat je dan niet de TV zelf harder zet.

• stansfield
Ok. Dus optische kabel op de tv aansluiten. Daarna timing controleren en met de app bijstellen indien nodig.
En daarna de KPN afstandsbediening instellen op de Sonos.
Ik kon dat laatste alleen niet vinden hoe dat werkt. Weet jij dat misschien?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

In de Sonos app bij de Playbar instellingen voor TV gebruik. Daar kun je instellen hoe hij reageert en AB codes instellen.

• stansfield
Bedankt!. Vanavond maar even proberen alles helemaal naar wens te installeren.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
mr.paaJ schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:41:
De TV stuurt zowel geluid naar zijn eigen speakers als naar de optische uitgang. Je kunt de Sonos soundbar zo instellen dat deze reageert op een van de afstandsbedieningen, dat is dus het makkelijkst als het met de KPN werkt omdat je dan niet de TV zelf harder zet.
Misschien veranderd/ander kastje, maar toen ik KPN kastje had zette die afstandsbediening het volume van de TV zelf hoger/lager. Dan gaat het toch automatisch prima als je gewoon de soundbar op de TV aansluit?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik weet niet of je bij Panasonic de interne speakers kan uitschakelen. Dan zou de TV ook harder gaan als je geluid uit je soundbar wil ;) Vandaar de suggestie om te kijken of de volumeregeling van KPN op een ander merk kan worden afgesteld, dan kun je hem wel door Sonos laten herkennen maar reageert de TV niet.

Anders kan een plugje in de hoofdtelefoonuitgang misschien helpen?

• stansfield
Het is gelukt. Sonos op de tv aangesloten. KPN afstandsbediening aan de sonos gekoppeld voor het geluid. En via de hotelmodus het maximale geluid van de tv op 0 gezet.
Dit laatste had ik weer ergens anders gevonden. Wanneer je op de tv rechts op de knop volume - drukt en op de afstandsbediening op av krijg je dat menu. Dus dat ging prima en nu werkt het helemaal naar wens.

Bedankt!
Pagina: 1