Sega Rally II origineel USA voor Dreamcast

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 10:26
Iemand een idee waar ik die zou kunnen kopen? Ik moet dat spel gewoon hebben; de USA versie is veel beter dan de PAL..

thx in advance :)

" Play the violent strings of my symphony "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Jammergenoeg is dat heel vaaaak zo :(

FAME in Amsterdam heeft een flink rek import-spellen voor de DC staan, ik zou daar eens kijken. Moet ik nog TXR2 even kopen als ik geld heb....

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Neeeeeeeeeeeee....!!
TXR II hoef je niet kopen als origineel... die is goed als backup; heeft CDDA, geen downsampled FMV, 60hz, selfbootable en alles. Wel ff de save-fix doen, anders kan je niet saven :P

Ik koop een DC-spel als de RIP kut is..; zoals bij Sega Rally II dus!

Ik heb overigens geen backups, ik koop alles gewoon. Ik hoor dit gewoon van vage gasten enzo dus ik lul ff mee zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
thx 4 the tip trouwens!!

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Is er trouwens al ergens te merken dat de games in Amerika goedkoop zijn geworden??? Ik hoor echt prijzen van onder de 20 dollar, maar zie dat hier echt nergens terugkomen, nog steeds die hoge prijzen!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Op dinsdag 19 juni 2001 08:53 schreef Walkman het volgende:
Is er trouwens al ergens te merken dat de games in Amerika goedkoop zijn geworden??? Ik hoor echt prijzen van onder de 20 dollar, maar zie dat hier echt nergens terugkomen, nog steeds die hoge prijzen!?!?
Jah ik weet het, echt belachelijk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Zelfs op de engelse website stond daytona usa voor geloof ik 20 pond.......is echt niet normaal dat je nog steeds de normale prijs moet betalen, enige waar ik dat nog bereid voor ben te doen is Virtua Tennis 2 (virtua tennis heeft (naast Tony hawk 2) het meest in m'n dreamcast gewoond) *D

O ja, als je in de omgeving rotterdam bent moet je naar futurezone (zit in de koopgoot en op de kruiskade), die heeft nl. ook veel import.........(wel duur btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
op de site van futurezone staat sega rally II USA wel!!!

ff checken of ze em op voorraad hebben :9
Bij fame in Amsterdam hadden ze vrijwel geen Dreamcast-imports meer.. "er wordt te veel gedownload van het internet", zegt tie..;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op dinsdag 19 juni 2001 12:35 schreef Symphony-X het volgende:
Bij fame in Amsterdam hadden ze vrijwel geen Dreamcast-imports meer.. "er wordt te veel gedownload van het internet", zegt tie..;(
... Hoe de fuck gaan ze van een heel rek nog geen maand geleden naar vrijwel niks meer? :)
Tjah. Futurezone in R'dam is idd ook zeer extreem gaaf, alleen beetje jammer dat alles daar zo duur is (niet alleen import. Hele shop is duur).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Nederland gaan een boel spellen ook goedkoop worden hoor.
Er schijnen nog grote voorraden te liggen van veel spellen die allemaal verkocht moeten worden.

Laatst Capcom vs SNK voor 69,- gehaald.
TXR 2 is idd heel vet trouwens, die wil ik ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden sonic voor F25,- gehaald. Radio Modern (of heet dat nu modern electronics) in Schiedam (naast de snelweg) verkocht echt superveel playstation en dreamcast spellen voor 25 piek en daar zat sonic ook tussen......

Ik ben gelijk wat andere zaken afgeweest maar daar was dit niet het geval......dus als iemand nog een radio modern weet waar dit ook zo is, post het hier ff......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Owkee mensen, ik heb een aanvullende vraag voor jullie. Ik hoop dat jullie hier antwoord op weten.

Als ik Sega Rally II USA koop, dan werkt tie niet standaard in mun PAL dreamcast. Dus moet ik een gameshark gebruiken of mun DC laten ombouwen.

VRAAG:
Wat gebeurd er met een USA import spel als je em draait op een omgebouwde PAL dreamcast? vertaald de DC het spel dan naar 50hz? Zo ja, dan heeft het geen zin een USA te kopen; het moet wel 60hz blijven om de voordelen van een USA game te zien!!

Een gast van futureMAX zei dat het spel 60hz blijft, een gast van FuterZONE zei dat de PAL dreamcast een USA spel naar 5-hz zou vertalen en dat ik er dus niks aan zou hebben de USA te kopen..

Ik wil die Sega Rally II USA omdat de RIP zwaar kut is qua framerate enz. De USA versie zou dit veel minder moeten hebben; al snap ik het nog niet want de RIP zou USA moeten zijn :?

Na jah zeg.. wat een gedoe..

thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een omgebouwde DC en USA spellen draaien naar mijn weten gewoon die 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Je hoeft 'm in principe niet om te bouwen, maar gewoon even die bootcd met google opzoeken, die stop je erin, nadat die klaar is met laden je import erin en spelen maar........

Zelf speel ik ook amerikaanse en japanse games. Ik weet dat m'n tv ook 60Hz aankan, en dat je dat bij sommige spellen kan kiezen (rayman bv.), dus ik denk dat je geen verschil gaat merken. Ik weet wel dat je geen zwarte balken zal hebben (had europese versie geloof ik wel). Sega rally 2 vond ik echt niet leuk, vindt het nog steeds jammer dat ze deel 1 niet hebben uitgebracht op de dreamcast, vond ik beter als 2.
Dus dat blijft sega rally spelen op de saturn (kennis van me heeft 'm)........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er wordt te veel gedownload van het internet", zegt tie..;(
umh.. ik weet van niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Ik vind één ding nog steeds SUPER-vreemd:

Ik heb de backup van Sega Rally II. Volgens isonews is er enkel een USA rip uitgebracht.
Deze moet je met een bootCD opstarten. In het spel zitten zwarte balken boven en onderin het scherm en er is sprake van VEEL slowdown => een lage onregelmatige framerate.

Nu zou dit de USA moeten zijn = 60hz..

Nu heb ik gister een filmpje gedownload van de gameplay van sega rally II van ign.com. Hier zie zelf maar: http://dcmovies.ign.com/media/previews/image/segarally2/segarally24.mov

Hier zie je dat het spel teringsoepel is in één van de zwaarste levels :? !!! :?
Er moet dus een verschil zijn tussen MIJN rip en de originele USA versie van Sega Rally II!

Zoals het filmpje laat zien is het spel hier echt goed: dus wil ik em hebbuh!! maar krijg ik hetzelfde resultaat als op het filmpje, met mijn PAL dreamcast en het USA spel..

das dus de hele situatie nog een keer uitgelegd :)

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das een van de enigste dc game die ik nie heb dus ik weet nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik krijg morgen m'n dreamcast terug, dus ik zal even kijken hoe het er bij mij uitziet......heb je trouwens andere USA spellen waar je ook zwarte balken ziet???

Bij mij geeft ie ook zwarte balken als ik 'm opstart, maar met een optie op m'n afstandsbediening trekt ie dat goed en heb ik fullscreen....maar dit komt dus door de scartkabel, want dat heb ik bij alle spellen......

Ik probeer het morgen voor je te testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik heb meer zwarte balken
en mijn beeld staat te veel naar links dus mis een paar millimeter van mijn beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
het lijkt wel alsof SB USA games nooit zwarte balken hebben; maar bootable cd's (dus mbv bootdisk) zoals Sega Rally II en crazy Taxi I lijken wel 50hz te zijn..

vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ok, vanochtend m'n dreamcast weer gehad en even voor je getest en ik zie ook zwarte balken EN slowdown (vooral als je je wagen scheef gooit), maar als ik me goed kan herinneren had dat spel gewoon veel problemen met de framerates, dus ik denk dat het weinig uitmaakt.

Check anders even een review op http://dc.ign.com en kijk of ze het daar er over hebben (is amerikaanse site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een Europese Dreamcast start standaard in PAL mode.. (duh) en een USA dreamcast start standaard in NTSC mode...

Als een spel NIET checkt in welke mode de DC staat start een USA game dus gewoon in PAL mode.. resultaat = balken! blegh!

Naar mijn ervaring checken de meeste JAP games dit wel en schakelen daarna dus mooi naar NTSC, terwijl de meeste USA games dit niet doen..

De oplossing?? Koop een VGA-BOX! Dan sleept elk spel dus op 60Hz! (NTSC = 60Hz)
Er zijn maar verdomd weinig spelen die em NIET ondersteunen.. ik speel gewoon niet meer anders, tenminste geen gezeur dat je balken hebt en trage frame-rate met import games :)

(en voor de rippers onder ons... ja de geripte games werken ook met de VGA box en voor de Utopia boot-cd is een patch)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Op woensdag 20 juni 2001 12:32 schreef Creepy het volgende:
Een Europese Dreamcast start standaard in PAL mode.. (duh) en een USA dreamcast start standaard in NTSC mode...

Als een spel NIET checkt in welke mode de DC staat start een USA game dus gewoon in PAL mode.. resultaat = balken! blegh!

Naar mijn ervaring checken de meeste JAP games dit wel en schakelen daarna dus mooi naar NTSC, terwijl de meeste USA games dit niet doen..

De oplossing?? Koop een VGA-BOX! Dan sleept elk spel dus op 60Hz! (NTSC = 60Hz)
Er zijn maar verdomd weinig spelen die em NIET ondersteunen.. ik speel gewoon niet meer anders, tenminste geen gezeur dat je balken hebt en trage frame-rate met import games :)

(en voor de rippers onder ons... ja de geripte games werken ook met de VGA box en voor de Utopia boot-cd is een patch)
ondersteund de RIP van SEGA Rally (de NIET-selfboot versie) VGA-box??

Hmmm ik heb net es ff gekeken op Planet Dreamcast en het volgende staat over Sega Rally II:

"1-2 players, VMU Compatible, Racing Controller Compatible, Jump Pack Compatible. "

Staat dus geen VGA-box bij..;( dan doet tie ut dus waarschijnlijk niet.. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Ik heb gelijk nog een vraagje over die VGA-box: ze zijn te koop voor 70 pike, maar ook voor 180.. zit er veel verschil in beeldkwaliteit??

Hoe kan die prijs zo ver uit elkaar liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:35 schreef Symphony-X het volgende:
op de site van futurezone staat sega rally II USA wel!!!

uiteraard....dure shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik heb hier de originele sega rally 2 (Europese versie dus). En start gewoon op met vga-box (in 60HZ :P)

Ikzelf heb een VGA-box van 80 piek.. en lijkt perfect te werken.. die duurdere zitten meestal extra bekabeling bij enzo en eventueel een 2de ingang zodat je makkelijk kan switchen tussen pc en dc.

Met die goedkope heb je al die shit dus niet.. Die van mij had alleen een extra SVHS kabel (zit ook op de vga-box).

Oh ja.. mocht je DC roepen dat de game die erin zit geen VGA box ondersteunt.. vga-box naar tv-mode switchen, DC aanzetten..na DC logo en geluidje ongeveer 3 secs wachten en omswitchen naar vga mode..

Tegenwoordig ondersteunt elke game de VGA-box wel. (ja.. de rips dus ook, voor non-boot rips alleen je bootcd ff patchen dus)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
Hey Creepy, kan je ook echt merken dat Sega Rally II in 60hz minder slowdown heeft?

thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Moa.. de slowdown (als je bijv een flinke slide doet) blijft.. alleen valt het wat minder op.. het complete spel loopt ook wat sneller (60 fps tegen 50 fps)

Maaruh.. als dit erom gaat of je een VGA-box wil kopen.. DOEN! is gewoon echt de moeite waard! Het beeld is gewoon zo veel scherper dan een tv.. en gewoon altijd 60HZ (ook dus de europese games die hier standaard geen optie voor hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symphony-X
één ding vraag ik me nog af over die VGA box.

Ik krijg volgende week een mooie 19" LG flatron 915+ binnen; das dus best groot beeld.. Is het niet beter DC-games op een 15" te spelen ivm de resolutie van de DC of is het gewoon perfect op zo'n vette 19"?

is dit een goede VGA box bij PSXshop (onderaan lijst bij Dreamcast 'Miscellaneous':
http://www.psxshop.nl/nederlands.asp

of deze bij FutureMAX:
http://www.futuremax.nl/dcimg/dcvgabox.htm

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

19 inch? Das lekker om op te spelen juist. :)
Ik speel zelf op een 17 inch maar groter mag altijd. Als je je DC of andere console aansluit op een TV wil je toch ook zo'n groot mogelijke tv? :-)

De resolutie is 640x480 met vga-box..
Op tv ietsje minder.. sommige games kunnen een klein beetje "blokkerig" lijken omdat ze gemaakt zijn voor tv en een monitor nu eenmaal veel scherper is.

De vga-box die bij futuremax staat heb ik ook.. Dat ene ding wat bij PSX-Shop staat (de vbox) werkt ook op andere systemen en is naar mijn idee een ordinaire converter. (wat de vgabox op de DC NIET is, aangezien het spel em echt moet ondersteunen). Die VGA-box bij PSX-shop ken ik niet, maar lijkt me ook OK.

Pagina: 1