Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 09:25
Bij het opslaan vanuit Excel 2013 krijg ik na een keer of drie opslaan van hetzelfde document een freeze - Excel reageert niet meer - en de enige oplossing lijkt een herstart van Excel of een geforceerde close.

Dat is op zichzelf nog niet zo erg, maar de data is vervolgens weg. Het bestand is verwijderd, niet meer te vinden in de prullenbak, geen herstelbestanden, maar wel een .TMP bestand en een ander bestand zonder extensie. Ook bij opnieuw opstarten geen herstelmelding.

Ik heb het geprobeerd bij verschillende bestanden. Zowel bij nieuw aangemaakte bestanden verdwijnt het bestand als bij reeds opgeslagen (oude) bestanden.

Het gebeurt ook als de AV uit staat en het gebeurt zelfs in de veilige modus van Excel!

Hebben meer mensen hier last van? Als dit een bug binnen Excel is, is het wel eentje die ze belachelijk snel mogen gaan fixen. Ik ben al twee bestanden kwijtgeraakt (die ik gelukkig nog wel op backup had extern).

Excel is voor mij totaal onwerkbaar zo, aangezien ik geregeld tussentijds wil opslaan en soms ook de eerste save voldoende lijkt om een crash te veroorzaken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 19:35
Heb je Excel al eens opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
Ik heb net een clean install Windows 10 gedaan, 2 weken geleden. En zonder bijzondere software verder op de laptop... Maar goed, misschien een idee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Zover het kan, Pas je titel even aan. Kreeg wat old skool herinneringen :P

Verder kan je je complete Office installatie repareren via Appwiz.cpl

Succes ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
Arghh.. stom, sorry, kan 't niet aanpassen. Wel erg oldschool zo...

Begin inderdaad maar eens met een repair, kijken of dat het oplost. Hoop 't.

Repair gedaan en dat lost de issues naar het lijkt inderdaad op. Thanks! Zo'n toch wat voor de hand liggende oplossing had ik even niet aan gedacht na zo'n verse installatie.

Titel is aangepast zie ik door mod; thanks!

[ Voor 82% gewijzigd door Infor40 op 30-08-2015 21:27 . Reden: Statusupdate + aanpassing titel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
En, heeft het geholpen?

Beetje feedback is wel makkelijk :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infor40
Yep, problem helemaal solved! Heel fijn! Dank!
Pagina: 1