Laptop wil windows update niet doen en DNS fouten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb hier een laptop met windows 7 van een vriend staan die bezaaid was met malware, virussen et cetera.

Toen ik hem kreeg deed internet het niet. Echter was windows firewall compleet buiten werking, virusscanner had geen definities die recent waren, windows update werkt niet en nog een aantal minder belangrijke zaken waren kapot.

Nu heb ik nog steeds problemen met DNS (DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN geeft Google Chrome aan) en heb ik nog geen werkende windows update. Ik kan wel weer normaal verbinden met wifi en ik heb een internetverbinding (althans een standaardgateway, dns servers, en een automatisch verkregen DHCP ip adres).

Hebben jullie tips? De meestvoorkomende zaken op google (DNS naar google DNS) en hotfixes installeren voor windows update werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-10 13:14
Ik heb ooit een virus gehad die de verbinding naar bekende update, antvirus en malware sites blokkeerde.

Ik heb dat opgelost door een virusscanner te draaien met meegeleverde virus definities. Weet even niet meer welke dat was. (Ik kom nu in ieder geval ClamWin Portable tegen).

Hopelijk lukt het hiermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:04

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...herinstallatie lijkt mij de beste optie als je machine vol zat met malware, virussen etc....daar wil je toch geen enkel risico mee lopen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
TheVMaster schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:14:
Eh...herinstallatie lijkt mij de beste optie als je machine vol zat met malware, virussen etc....daar wil je toch geen enkel risico mee lopen lijkt me?
Je drukt het te zachtjes uit denk ik :D

Deze machine WIL je niet fixen inderdaad. Herinstallatie zou de enige optie moeten zijn. En de data die erop staat als verloren beschouwen. Zeker PE files zou ik niet meenemen....