Toon posts:

PC upgraden, welke onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2016 20:12 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit vat je eigenlijk wel goed samen... Die dingen zijn natuurlijk niet gemaakt om lekker te gaan upgraden. Je GPU is erg zwak, je cpu een matige dual core, je voeding niet berekend op een krachtiger videokaart en ga zo maar door... daarbij, afhankelijk van wat je met
-Gamen
bedoelt, is het een schier onmogelijke exercitie.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Dit vat je eigenlijk wel goed samen... Die dingen zijn natuurlijk niet gemaakt om lekker te gaan upgraden. Je GPU is erg zwak, je cpu een matige dual core, je voeding niet berekend op een krachtiger videokaart en ga zo maar door... daarbij, afhankelijk van wat je met

[...]

bedoelt, is het een schier onmogelijke exercitie.
Ik zat aan het volgende te denken qua upgrade:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jTYJ0/b8d308502f.png

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jTYOb/a7055207f8.jpg

--------

Dan heb ik 8 GB ram en een nieuwe GPU. Budgettair ben ik met stapsgewijze upgrade beter af dan weer een OEM-pc te kopen. Ik ben tegenwoordig een voorstander van het zelf in elkaar zetten van een desktop.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:04
mijn eerlijke advies. verkoop hem en bouw zelf een nieuwe. APU generatie cpu's zijn geen snelheids monsters. dus zal je een nieuw mobo/cpu moeten kopen. en zal je ook een videokaart moeten komen.
daarbij weten we niet wat voor voeding er in zit. 9/10 keer niet goed genoeg voor een goede videokaart. dus moet die ook vervangen worden. het enige wat je mee kan nemen in de ram. maar ja dat kost je 50 tientje.

en gpu gaat ook niet werken want je mist 1 pci-e 6 pins.

als je nu echt een krap budget heb.

pricewatch: Sapphire R7 250 2GB DDR3 Boost
en deze is crossfire met je onboard laten werken.

en dan pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9

en dan sparen voor een nieuwe computer.

[ Voor 44% gewijzigd door loki504 op 30-08-2015 20:54 ]

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:26

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:46:

[knip]
Dan heb ik 8 GB ram en een nieuwe GPU. Budgettair ben ik met stapsgewijze upgrade beter af dan weer een OEM-pc te kopen. Ik ben tegenwoordig een voorstander van het zelf in elkaar zetten van een desktop.
Je hebt een punt dat je met stapsgewijs upgraden een eind kan komen. Maar dan zou ik sowieso niet voor nieuwe onderdelen gaan want iedere euro hier nog in steken is er één te veel.

Maar hou er rekening mee dat zelfs als je een cpu, ram en gpu (evt. voeding) upgrade gedaan hebt, het nog geen grote stap vooruit is. Het is dan meer het bootje drijvende houden tot je over kan stappen.

Als je plannen hebt om binnen niet al te lange tijd voor een nieuw systeem te gaan zou ik hier niks meer aan doen. Heb je dit ding nog twee jaar nodig dan zou ik toch alvast gaan zoeken naar een quadcore.

Verwijderd

Voor iets meer dan €100,- kan je denken aan een GTX 750, veel sneller dan een R7 250 in Dual Graphics, en 4gb RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:08:
[...]

Je hebt een punt dat je met stapsgewijs upgraden een eind kan komen. Maar dan zou ik sowieso niet voor nieuwe onderdelen gaan want iedere euro hier nog in steken is er één te veel.

Maar hou er rekening mee dat zelfs als je een cpu, ram en gpu (evt. voeding) upgrade gedaan hebt, het nog geen grote stap vooruit is. Het is dan meer het bootje drijvende houden tot je over kan stappen.

Als je plannen hebt om binnen niet al te lange tijd voor een nieuw systeem te gaan zou ik hier niks meer aan doen. Heb je dit ding nog twee jaar nodig dan zou ik toch alvast gaan zoeken naar een quadcore.
Ik heb eigenlijk totaal geen plannen voor een nieuwe computer, al zeker niet in de nabije toekomst.

Op dit moment ben ik eigenlijk al tevreden met wat ik bezit qua hardware. Naast mijn desktop bezit ik nog een laptop met een i5-processor en een Intel HD 4000. Tot nu toe game ik daar ook gewoon erg fijn mee, ongeacht dat het hooguit low-medium is met een resolutie van 1024x720.

Overigens spendeer ik niet zo veel van mijn tijd aan de PC (gaming). Vandaar dat ik er ook geen groot budget voor wil vrijmaken. Vind het vrij onnodig.

Een combinatie van een 4690K en gtx970 is té veel van het goede, vooral omdat ik geen rendement eruit kan halen qua tijdsinvestering.

Ik heb ook geen strakke eisen, zoals dat ik op een 4K-resolutie wil gamen met de hoogste instellingen. Voor mijn doen, zoals eerder gezegd, té veel van het goede.

Een beetje 720p/1080p spelen, evenals wat hogere instellingen zou fijn zijn. In ieder geval is mijn doel om een grotere prestatiewinst te behalen dan wat ik nu heb met mijn desktop en laptop.

Natuurlijk, meer dan eens kan ik het niet met je zijn. Als ik van plan zou zijn om in de nabije toekomst (+/- 1 jaar) een nieuwe computer te kopen, is het weggegooid geld. Dan zou ik beter dat geld oppotten om een nog strakke en sterkere pc aan te schaffen. Aangezien ik dat niet van plan ben, probeer ik iets kleins iets groter te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 21:48:
Voor iets meer dan €100,- kan je denken aan een GTX 750, veel sneller dan een R7 250 in Dual Graphics, en 4gb RAM.
Aan zo'n combinatie zat ik ook aan te denken! Enkel een aantal vragen hierover:

--> Passen de onderdelen in mijn behuizing?
--> Zullen de onderdelen werken in combinatie met mijn moederbord?
--> Zullen de onderdelen werken in combinatie met mijn voeding?

Verwijderd

De MSI GTX 750 is maar een klein kaartje die ook in mITX systemen past. Lijkt mij sterk dat hij hierin niet gaat passen.
Of hij werkt icm het mobo? Ik zou het niet weten, soms is het bios dichtgetimmerd voor upgrades. Gewoon proberen, lukt het niet dan kan je binnen 14 dagen altijd het product terugsturen.
Als het bios de upgrade accepteert dan gaat het werken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 22:05:
De MSI GTX 750 is maar een klein kaartje die ook in mITX systemen past. Lijkt mij sterk dat hij hierin niet gaat passen.
Of hij werkt icm het mobo? Ik zou het niet weten, soms is het bios dichtgetimmerd voor upgrades. Gewoon proberen, lukt het niet dan kan je binnen 14 dagen altijd het product terugsturen.
Als het bios de upgrade accepteert dan gaat het werken.
Deze topic gevonden omtrent het moederbord + gpu combinatie. Het gaat echter wel om de Ti versie van de gtx 750 en een ander desktop versie. Echter komt de desktop wel van dezelfde serie: p6 serie. Weet uberhaupt niet of alle desktops van de p6-****.landcode -- een overeenstemming met elkaar hebben.

http://h30434.www3.hp.com...y-compatible/td-p/4541050

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 22:18 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:30
750TI? Dat ding is lekker zuinig maar power kent hij niet, dit ding zit nu in een basic Aldi desktop PC. Ik zou voor een r9 270 of helemaal geen gaan. Je systeem is momenteel zo mwa dat het eigenlijk zonde is om hier nog geld aan uit te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Demian Brunt schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 06:44:
750TI? Dat ding is lekker zuinig maar power kent hij niet, dit ding zit nu in een basic Aldi desktop PC. Ik zou voor een r9 270 of helemaal geen gaan. Je systeem is momenteel zo mwa dat het eigenlijk zonde is om hier nog geld aan uit te geven.
Ik ben mij er van bewust dat het praktisch gezien onnuttig kan zijn, maar zoals ik al eerder zei:

''Budgettair ben ik met stapsgewijze upgrade beter af dan weer een OEM-pc te kopen. Ik ben tegenwoordig een voorstander van het zelf in elkaar zetten van een desktop.

Natuurlijk, meer dan eens kan ik het niet met je zijn. Als ik van plan zou zijn om in de nabije toekomst (+/- 1 jaar) een nieuwe computer te kopen, is het weggegooid geld. Dan zou ik beter dat geld oppotten om een nog strakke en sterkere pc aan te schaffen. Aangezien ik dat niet van plan ben, probeer ik iets kleins iets groter te maken.''

Daarnaast heb ik begrepen dat mijn desktop vóór 2012 is gebouwd, waardoor mijn BIOS/Moederbord geen UEFI (geen flauw idee wat het inhoudt) heeft. Hierdoor moet ik of mijn moederbord vernieuwen of een videokaart hebben die NON-uefi is. Dus ik weet niet of de r9 serie hierin past..

Wat betreft het CPU; Ik kan met het huidige moederbord maximaal een AMD A8-3850 erin stoppen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 11:28 ]

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-02 09:19
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:27:

Daarnaast heb ik begrepen dat mijn desktop vóór 2012 is gebouwd, waardoor mijn BIOS/Moederbord geen UEFI (geen flauw idee wat het inhoudt) heeft. Hierdoor moet ik of mijn moederbord vernieuwen of een videokaart hebben die NON-uefi is. Dus ik weet niet of de r9 serie hierin past..
Dan komt het er dus vrijwel op neer..

Nieuw moederbord, nieuwe videokaart, nieuwe CPU

Dan heb je alleen nog een nieuwe voeding en kast nodig en je hebt een nieuwe PC :+

Edit: Ah je bedoelt bios updaten, dat is niet zo lastig hoor:P..:)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferluci92 op 31-08-2015 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ferluci92 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

Dan heb je alleen nog een nieuwe voeding en kast nodig en je hebt een nieuwe PC :+

En nu stapsgewijs? Heb niet het budget om allen direct aan te schaffen! Ik zou graag stapsgewijs alles willen aanschaffen (+/- 1,5 jaar), daarentegen zou ik ondertussen wel een werkende desktop willen.

Het liefste zou ik op dit moment alleen de belangrijkste gaming en prestatie-bottlenecks willen vervangen.. De rest later.

Verwijderd

Topicstarter
Ferluci92 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:50:
[...]

Kun je een bios updaten van legacy naar uefi? Althans in mijn geval?

Hoe kan ik zelf eigenlijk überhaupt kijken welke onderdelen passen en werken met mijn huidige systeem? Dan kan ik er namelijk zelf ook naar kijken..

Waar moet ik rekening mee houden? Enerzijds hoor ik betreffende het gpu dat er alleen gekeken moet worden naar de voeding, anderzijds naar mijn moederbord en aan de andere kant weer iets anders..

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-02 00:00

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

Frank, een kameraad van mij zit in precies hetzelfde pakket als jij.

Die PC is van binnen zo in elkaar gezet dat je bijna niks zelf kunt toevoegen zonder een complete overhaul. De voeding is zo zwak dat er geen respectabele GPU bij in kan, airflow is om van te janken, geen extra connectors etc.
Zelfs met een 750TI zou ik nog voorzichtig zijn, ik kan geen merk van de voeding vinden in de specs, dus ik ga van het ergste scenario uit.
De 6450 trekt maximaal zo'n 15 watt, een 750TI zit al gauw op de 60. Is nog steeds SUPER zuinig, maar het is meer dan waar de makers rekening mee houden :(

Ik zou eerst even kijken wat voor kaart er precies in de PC zit, hoeveel deze maximaal kan verbruiken, en dan kijken of er moderne videokaarten zijn met eenzelfde verbruiksprofiel.

Oplossing
Betere voeding, betere videokaart erin en gaan :P
*Dit doe ik nu ook voor de in het begin genoemde kameraad, mijn reserve voeding plus mijn oude 9600GT en hij kan het even uithouden tot het geld voor een echte PC beschikbaar is.

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:21:
[...]

Kun je een bios updaten van legacy naar uefi? Althans in mijn geval?

Hoe kan ik zelf eigenlijk überhaupt kijken welke onderdelen passen en werken met mijn huidige systeem? Dan kan ik er namelijk zelf ook naar kijken..

Waar moet ik rekening mee houden? Enerzijds hoor ik betreffende het gpu dat er alleen gekeken moet worden naar de voeding, anderzijds naar mijn moederbord en aan de andere kant weer iets anders..
Nee je kan je bios niet op die manier updaten.

Daar kom je alleen achter door trial en error als het niet te vinden is op het web.

Het probleem is je beperkte budget op dit moment.
Alle onderdelen zijn nou niet je van het, het werkt prima maar het zijn geen snelheidsmonsters. Upgrade van je videokaart naar iets fatsoenlijks is je voeding te zwak voor, upgrade van je moederbord en CPU kost nu teveel en worden beperkt door je lichte videokaart.
Eigenlijk zou de eerste stap dan zijn een andere voeding en een betere videokaart maar dat kan alweer verouderd zijn (en de snelheids winst wordt beperkt door je CPU) tegen de tijd dat je je cpu gaat vervangen.
Wat eigenlijk als eerste vervangen zou moeten worden is de voeding maar dat levert geen snelheidswinst op :D.

Je zou in theorie een 750Ti kunnen plaatsen, huidige videokaart zit rond de 30W, de computer kan volgens de specs ook een 100W cpu aan maar er zit een 65W cpu in dus dat is zeg maar je speelruimte. Garantie tot aan de voordeur uiteraard.
Andere optie is hier op V&A kijken naar iemand die een videokaart en een voeding (en misschien geheugen) aanbied voor een schappelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Richardus27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:51:
Frank, een kameraad van mij zit in precies hetzelfde pakket als jij.

Die PC is van binnen zo in elkaar gezet dat je bijna niks zelf kunt toevoegen zonder een complete overhaul. De voeding is zo zwak dat er geen respectabele GPU bij in kan, airflow is om van te janken, geen extra connectors etc.
Zelfs met een 750TI zou ik nog voorzichtig zijn, ik kan geen merk van de voeding vinden in de specs, dus ik ga van het ergste scenario uit.
De 6450 trekt maximaal zo'n 15 watt, een 750TI zit al gauw op de 60. Is nog steeds SUPER zuinig, maar het is meer dan waar de makers rekening mee houden :(

Ik zou eerst even kijken wat voor kaart er precies in de PC zit, hoeveel deze maximaal kan verbruiken, en dan kijken of er moderne videokaarten zijn met eenzelfde verbruiksprofiel.

Oplossing
Betere voeding, betere videokaart erin en gaan :P
*Dit doe ik nu ook voor de in het begin genoemde kameraad, mijn reserve voeding plus mijn oude 9600GT en hij kan het even uithouden tot het geld voor een echte PC beschikbaar is.
Ik kan van de voeding een foto plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
SantaMuerte schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:07:
[...]

Nee je kan je bios niet op die manier updaten.

Daar kom je alleen achter door trial en error als het niet te vinden is op het web.

Het probleem is je beperkte budget op dit moment.
Alle onderdelen zijn nou niet je van het, het werkt prima maar het zijn geen snelheidsmonsters. Upgrade van je videokaart naar iets fatsoenlijks is je voeding te zwak voor, upgrade van je moederbord en CPU kost nu teveel en worden beperkt door je lichte videokaart.
Eigenlijk zou de eerste stap dan zijn een andere voeding en een betere videokaart maar dat kan alweer verouderd zijn (en de snelheids winst wordt beperkt door je CPU) tegen de tijd dat je je cpu gaat vervangen.
Wat eigenlijk als eerste vervangen zou moeten worden is de voeding maar dat levert geen snelheidswinst op :D.

Je zou in theorie een 750Ti kunnen plaatsen, huidige videokaart zit rond de 30W, de computer kan volgens de specs ook een 100W cpu aan maar er zit een 65W cpu in dus dat is zeg maar je speelruimte. Garantie tot aan de voordeur uiteraard.
Andere optie is hier op V&A kijken naar iemand die een videokaart en een voeding (en misschien geheugen) aanbied voor een schappelijke prijs.
Hoe zit het met het moederbord? Ik las dat een videokaart ook compatibel moet zijn met het moederbord. Volgens mij heeft mijn moederbord alleen een legacy bios en geen uefi-modus..?

• Richardus27

Richardus27

Je mag het best doen, zorg ervoor dat de max outputs goed leesbaar zijn.
Persoonlijk zou ik zeggen: koop een betrouwbare voeding via de pricewatch, ik betaal liever 30 euro voor de zekerheid dat alles goed gaat. Te zwakke PSU geeft geen leuke resultaten.

Edit: Controleer bij de mobo ook even wat voor PCI lanes er in zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door Richardus27 op 31-08-2015 22:02 . Reden: Nieuw bericht ]

Verwijderd

Topicstarter
Richardus27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:59:
Persoonlijk zou ik zeggen: koop een betrouwbare voeding via de pricewatch, ik betaal liever 30 euro voor de extra zekerheid dan dat je componenten straks kapot zijn.

Kunnen componenten kapot gaan door een te lage wattage?

• Richardus27

Richardus27

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:02:
[...]

Ja

Verwijderd

Topicstarter
Richardus27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:59:
Persoonlijk zou ik zeggen: koop een betrouwbare voeding via de pricewatch, ik betaal liever 30 euro voor de zekerheid dat alles goed gaat. Te zwakke PSU geeft geen leuke resultaten.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/168bjg8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/24gsvx4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 22:08 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:02:
[...]

Ja.
Vermogen of watt is wat een voeding maximaal kan leveren. Onderdelen gebruiken een aantal watt. Sommige onderdelen meer wanneer ze meer werk moeten leveren zoals de grafische kaart en de processor.
Maar wel door een voeding die instabiel wordt omdat hij meer dan zijn max geeft.
Je kunt beter 20 procent te veel vermogen over hebben, dan te weinig.

Je voeding is 300W. Maar zal geen hoogstaander zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 31-08-2015 22:09 ]

• Richardus27

Richardus27

Ik kan jammer genoeg geen Japans/Chinees :+
Ging er vooral om hoeveel watt je voeding kan leveren op 12v, bij de meesten staat er een mooi totaal bij...

Verwijderd

Topicstarter
Richardus27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:23:
Ik kan jammer genoeg geen Japans/Chinees :+
Ging er vooral om hoeveel watt je voeding kan leveren op 12v, bij de meesten staat er een mooi totaal bij...
Nieuwe PSU dus! Geen probleem. In plaats van moeilijk doen, lijkt het mij verstandiger om gewoon eerst een nieuwe PSU aan te schaffen voordat ik andere wijzigingen aanbreng.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 22:28 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:07:
[...]
Je voeding is 300W. Maar zal geen hoogstaander zijn.
Delta maakt over het algemeen prima dingen hoor. Deze voeding heeft echter alleen inderdaad wel een beperkt vermogen.

Wat hier echter spaak gaat lopen is dat je wil gaan upgraden over een periode van 1,5 jaar en nu wil beginnen met een 750(ti). Daarmee loop je in feite al achter op het moment dat je hem gaat kopen. Laat staan over 1,5 jaar. Dan ben je klaar met upgraden en kan je weer opnieuw beginnen...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:29:
[...]

Delta maakt over het algemeen prima dingen hoor. Deze voeding heeft echter alleen inderdaad wel een beperkt vermogen.

Wat hier echter spaak gaat lopen is dat je wil gaan upgraden over een periode van 1,5 jaar en nu wil beginnen met een 750(ti). Daarmee loop je in feite al achter op het moment dat je hem gaat kopen. Laat staan over 1,5 jaar. Dan ben je klaar met upgraden en kan je weer opnieuw beginnen...
Eens. Dus het is beter volgende upgradestructuur aanhouden?:

RAM geheugen > Voeding > Moederbord + CPU > GPU

• Richardus27

Richardus27

Probleem met de PSU is in ieder geval opgelost, maar wat br00ky zegt klopt helemaal.
Opwaarderen over een periode van 1,5 jaar zet geen zoden aan de dijk.
Je zou via V&A een voeding en videokaart voor weinig kunnen proberen te kopen, het geld dat je overhoudt in de spaarpot voor een "echte pc".
Hoeveel je daar uiteindelijk in wilt pompen is natuurlijk volledig aan jou ;)

En ik zou deze structuur aanhouden:
Tijdelijke voeding -> Tijdelijke videokaart

- Centen sparen -

Behuizing+Mobo+CPU+Geheugen+Videokaart+Voeding etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Richardus27 op 31-08-2015 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Richardus27 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:33:
Probleem met de PSU is in ieder geval opgelost, maar wat br00ky zegt klopt helemaal.
Opwaarderen over een periode van 1,5 jaar zet geen zoden aan de dijk.
Je zou via V&A een voeding en videokaart voor weinig kunnen proberen te kopen, het geld dat je overhoudt in de spaarpot voor een "echte pc".
Hoeveel je daar uiteindelijk in wilt pompen is natuurlijk volledig aan jou ;)
Mwa ik ben koppig, dus ik zal uiteindelijk het 'geld' in deze upgrade pompen. Het is overigens de bedoeling om in principe voor een 'echte pc' te gaan, maar stapsgewijs de PC om te bouwen. Ik heb ondertussen namelijk wel een werkende pc nodig. Sparen en wachten voor een compleet nieuwe zie ik niet zitten, aangezien ik er dan al geen zin meer heb. Ik hou er niet van om een al té grote uitgave te doen als ik andere mogelijkheden zie. :P

• Richardus27

Richardus27

Ik merk het :P
Hoe dan ook, met het uitzoeken van de onderdelen wel rekening houden met (verwachte) toekomstige standaarden.
Een voeding is niet zo heel onderhevig aan upgrades etc, dus ik zou daar mee beginnen.

Succes :)

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Misschien is het zoeken van een degelijke tweedehands upgrade set iets voor je?

Het zou ook wel handig zijn als je een duidelijk budget aangeeft. Want een paar tientjes voor dit en een paar tientjes voor dat is soms niet erg doordacht.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:40:
Misschien is het zoeken van een degelijke tweedehands upgrade set iets voor je?

Het zou ook wel handig zijn als je een duidelijk budget aangeeft. Want een paar tientjes voor dit en een paar tientjes voor dat is soms niet erg doordacht.
300, als basale gokje.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Daar kan je best iets leuks voor in elkaar steken mits het niet nieuw hoeft te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Daar kan je best iets leuks voor in elkaar steken mits het niet nieuw hoeft te zijn.
PC hoeft niet de beste te zijn. Ik kon zelfs met deze pc 4-5 doorkomen.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:58:
[...]

PC hoeft niet de beste te zijn. Ik kon zelfs met deze pc 4-5 doorkomen.
Ok, maar wil je perse je huidige desktop upgraden (maximaliseren wat je moederbord en voeding aankan)
Of sta je open voor een compleet nieuw interieur dmv een upgrade set (moederbord cpu ram) en evt andere voeding en gpu.
Of gaan we nog een stap verder en koop je een geheel ander tweedehands systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:02:
[...]

Ok, maar wil je perse je huidige desktop upgraden (maximaliseren wat je moederbord en voeding aankan)
Of sta je open voor een compleet nieuw interieur dmv een upgrade set (moederbord cpu ram) en evt andere voeding en gpu.
Of gaan we nog een stap verder en koop je een geheel ander tweedehands systeem?
De bedoeling is eigenlijk om een compleet nieuwe pc te bouwen, alleen dan door stapsgewijs deze PC te 'upgraden'.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jVtjK/51d8c6dafc.png

G3258 zit in dezelfde socket als andere goede i5-processoren. Hierdoor heb ik in de toekomst nog eventuele upgrademogelijkheden wat betreft processor.

Mijn a6-3600 is een quad-processor, desondanks presteert de dual core G3258 beter dan mijn apu(?). Alleen heb ik aan de andere kant weer waargenomen dat nieuwe games telkens dual core processoren 'blokkeren'.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:08:
[afbeelding]

G3258 zit in dezelfde socket als andere goede i5-processoren. Hierdoor heb ik in de toekomst nog eventuele upgrademogelijkheden wat betreft processor.

Mijn a6-3600 is een quad-processor, desondanks presteert de dual core G3258 beter dan mijn apu(?). Alleen heb ik aan de andere kant weer waargenomen dat nieuwe games telkens dual core processoren 'blokkeren'.
Maar je wil dus alleen nieuwe onderdelen, geen tweedehands?

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:21:
[...]

Maar je wil dus alleen nieuwe onderdelen, geen tweedehands?
Ja liever wel, vertrouw het niet met dat opsturen e.d. via marktplaats.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2015 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een goede voeding met dezelfde of kleinere afmetingen?:

Dimensions: 150mm x 140mm x 86mm (5.9 x 5.5 x 3.4 inches)

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 23:28:
Kent iemand een goede voeding met dezelfde of kleinere afmetingen?:

Dimensions: 150mm x 140mm x 86mm (5.9 x 5.5 x 3.4 inches)
Dat zijn de standaard atx afmetingen. Dus iedere atx voeding zal passen.

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:32:
[...]

Dat zijn de standaard atx afmetingen. Dus iedere atx voeding zal passen.
Dit is wat ik tot nu toe heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 75,10€ 75,10
1Antec VP450P€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 112,05

Keuze voor 860k is omdat die, volgens cpuboss, bijna evengoed presteert als een i5-4460:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW21I/9a3fd388a7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW22T/680e5ce22b.png

Nadeel is dat het wel het beste cpu is van de socket.

Ik mis dan nog een RAM geheugen van 4 GB (die te combineren is met mijn huidige 4GB ram), moederbord + GPU.

Mijn huidige ram geheugen is:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW2fp/54528ef406.png

Wat ik meeneem:

- HDD
- Case
-Optische drive

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW2hR/75ff369ada.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW2gw/aeddef9965.png

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/jW2hw/37afd23507.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 10:38 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:29:
[...]
Keuze voor 860k is omdat die, volgens cpuboss, bijna evengoed presteert als een i5-4460:
Vergeet vanaf nu cpuboss. Die site is waardeloos in het vergelijken van cpu's. Kan jij mij vertellen hoe die cijfers zich vertalen naar gameprestaties? Die 860k is namelijk behoorlijk minder dan een 4460. Dat mag ook wel voor dat prijsverschil.

Ook de pricewatch: Antec VP450P is een matige keus. De VPF is een stuk betere lijn.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 10:50:
[...]

Vergeet vanaf nu cpuboss. Die site is waardeloos in het vergelijken van cpu's. Kan jij mij vertellen hoe die cijfers zich vertalen naar gameprestaties? Die 860k is namelijk behoorlijk minder dan een 4460. Dat mag ook wel voor dat prijsverschil.

Ook de pricewatch: Antec VP450P is een matige keus. De VPF is een stuk betere lijn.
Ik ben benieuwd wat jouw wenslijst zou zijn.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 300 euro?
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed + pricewatch: ASRock B85M Pro4 + pricewatch: Antec VPF Series 450W + pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9.

Geheugen wijkt iets af van wat ik standaard aanbeveel, maar deze is net zo snel als je huidige reepje. Kan eventuele compatibiliteitsissues voorkomen.

Ietsje boven budget, maar dan heb je een prima basis voor de komende jaren. Besef trouwens ook dat je met een nieuw moederbord ook een nieuwe Windows licentie zal moeten aanschaffen. Je OEM licentie zit aan je huidige moederbord gebonden.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 01-09-2015 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:34:
Voor 300 euro?
pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed + pricewatch: ASRock B85M Pro4 + pricewatch: Antec VPF Series 450W + pricewatch: Corsair CMV4GX3M1A1333C9.

Geheugen wijkt iets af van wat ik standaard aanbeveel, maar deze is net zo snel als je huidige reepje. Kan eventuele compatibiliteitsissues voorkomen.

Ietsje boven budget, maar dan heb je een prima basis voor de komende jaren. Besef trouwens ook dat je met een nieuw moederbord ook een nieuwe Windows licentie zal moeten aanschaffen. Je OEM licentie zit aan je huidige moederbord gebonden.
Volgens mij geeft Microsoft een nieuwe OEM-licentie bij het vervangen van het moederbord.

Ik denk niet dat het die i5-4460 wordt.

Mijn budget is <350 voor de voeding + ram + cpu + gpu + moederbord. Dus ik denk dat het een AMD systeempje moet worden?

Wat ik meeneem: ram geheugen van 4 gb, behuizing en de HDD, optische drive. >> zie eerder geposte specs.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:31:
[...]

Volgens mij geeft Microsoft een nieuwe OEM-licentie bij het vervangen van het moederbord.
De OEM licentie geldt natuurlijk voor de versie waarmee je pc is gekomen.
Mijn budget is <350 voor de voeding + ram + cpu + gpu + moederbord. Dus ik denk dat het een AMD systeempje moet worden?
Ah, ik had het opgevat als 300 euro voor de eerste upgrade. Als je niet, zoals je al aangaf, tweedehands wil gaan, kom je al snel bij AMD uit. Of inderdaad, een pentium/i3 nemen om die later weer te gaan upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:01:
[...]

De OEM licentie geldt natuurlijk voor de versie waarmee je pc is gekomen.

[...]

Ah, ik had het opgevat als 300 euro voor de eerste upgrade. Als je niet, zoals je al aangaf, tweedehands wil gaan, kom je al snel bij AMD uit. Of inderdaad, een pentium/i3 nemen om die later weer te gaan upgraden.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4300 Boxed€ 72,50€ 72,50
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 133,-€ 133,-
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 22,-€ 22,-
1Antec VPF Series 450W€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 279,51

Ik mis alleen nog een moederbord + case.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je hebt een microATX kast toch? Dan is de keus zeer beperkt. Alleen een pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3 is goed geprijst en biedt genoeg koeling en fasen voor die quadcore.

Upgraden naar een 6300 of octocore is dan echter niet aan te bevelen. Bedenk ook dat AM3+ behoorlijk EOL is. Er zullen neem ik aan geen nieuwe cpu's meer voor uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 14:27:
Je hebt een microATX kast toch? Dan is de keus zeer beperkt. Alleen een pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3 is goed geprijst en biedt genoeg koeling en fasen voor die quadcore.

Upgraden naar een 6300 of octocore is dan echter niet aan te bevelen. Bedenk ook dat AM3+ behoorlijk EOL is. Er zullen neem ik aan geen nieuwe cpu's meer voor uitkomen.
owja.

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-02 12:55
Ik zou persoonlijk voor een i3 gaan als cpu, als gpu een r9 270(x) en psu een vpf 450
Pagina: 1