Optical out beïnvloedbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
De titel van dit topic lijkt idd ergens anders thuis te horen, maar dat is zeker NIET het geval.. :) Er is nl. een probleempje.

Ik, en vele anderen met mij, hebben een Terratec DMX-Xfire geluidskaart met optical out. Alleen is het niet mogelijk om een Trackmark te krijgen als ik bijvoorbeeld mp3z op Minidisc zet. :(

Hiervoor zou het lampje even uit moeten gaan.. Dit gebeurt ook als je met een CD-speler opneemt die optical out heeft.

Als je de Equalizer aan en uit zet, gaat het lampje heel ff uit.

Is er misschien iemand onder jullie programmeurs die hier een leuke oplossing voor kan verzinnen? Dus een programmaatje dat bij het openen van een nieuwe mp3 heel even het lampje uit doet ofzo.. Zou zoo mooi zijn.. :P

Zie ook [topic=164216]

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Ja, we hebben toch allemaal tijd zat, dus we gaan, zelfs voor jou, keihard werken aan dat progje van je >:):D:r:r:r

[acm-edited]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 00:46 schreef mocean het volgende:
Ja, we hebben toch allemaal tijd zat, dus we gaan, zelfs voor jou, keihard werken aan dat progje van je >:) :D :r :r :r
Ach onzin, gezien het probleem zal het niet zo moeilijk zijn. Het is een probleem waar volgens hem meerdere tweakers mee zitten. Dus waarom niet?
Als ik het kon en wist hoe had ik het gedaan...

• vlabakje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-07 00:41
Op dinsdag 19 juni 2001 00:46 schreef mocean het volgende:
Ja, we hebben toch allemaal tijd zat, dus we gaan, zelfs voor jou, keihard werken aan dat progje van je >:) :D :r :r :r
wat is dat nou weer voor een belachelijke reactie?
de essentie van programmeren is problemen oplossen door middel van een programma dat je maakt. Als deze jongen een probleem heeft maar zelf niet de mogelijkheden om dit programma te maken, vind ik het vrij logisch en verstandig dat ie het hier zet, dat jij dan geen zin hebt om hem te helpen kan hij niets aan doen.
laat het reageren dan over aan andere mensen. :r

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

• mocean
  • Laatst online: 15-08 04:26
Op dinsdag 19 juni 2001 00:50 schreef vlabakje het volgende:

[..]
wat is dat nou weer voor een belachelijke reactie?
de essentie van programmeren is problemen oplossen door middel van een programma dat je maakt. Als deze jongen een probleem heeft maar zelf niet de mogelijkheden om dit programma te maken, vind ik het vrij logisch en verstandig dat ie het hier zet, dat jij dan geen zin hebt om hem te helpen kan hij niets aan doen.
laat het reageren dan over aan andere mensen. :r
Ja sorry, maar ik vond dit:
Is er misschien iemand onder jullie programmeurs die hier een leuke oplossing voor kan verzinnen? Dus een programmaatje dat bij het openen van een nieuwe mp3 heel even het lampje uit doet ofzo.. Zou zoo mooi zijn..
Wel een beetje klinken als een programma-request. Mischien reageerde ik wat overdreven ja ;(
Dat heb je als je een slecht dag hebt...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Basszje

Reisvaap!]

Ja ach, maar verder een normale vraag ofzo hoor . Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten fixen

Een api call ofzo ( ik bazel ook maar wat ? ) ...

Voor mijn general information zou het wel leuk zijn als iemand een clou of richting wist :) ( heb er verder weinig aan, maar ok )

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Op dinsdag 19 juni 2001 00:07 schreef Skate2000 het volgende:
De titel van dit topic lijkt idd ergens anders thuis te horen, maar dat is zeker NIET het geval.. :) Er is nl. een probleempje.

Ik, en vele anderen met mij, hebben een Terratec DMX-Xfire geluidskaart met optical out. Alleen is het niet mogelijk om een Trackmark te krijgen als ik bijvoorbeeld mp3z op Minidisc zet. :(

Hiervoor zou het lampje even uit moeten gaan.. Dit gebeurt ook als je met een CD-speler opneemt die optical out heeft.

Als je de Equalizer aan en uit zet, gaat het lampje heel ff uit.

Is er misschien iemand onder jullie programmeurs die hier een leuke oplossing voor kan verzinnen? Dus een programmaatje dat bij het openen van een nieuwe mp3 heel even het lampje uit doet ofzo.. Zou zoo mooi zijn.. :P

Zie ook Terratec XFire 1024 probleempje
Ehhh even hoor, ik denk dat het veel simpeler opgelost kan worden. Welke MD recorder gebruik je ?? Ik heb het zelfde probleem *gehad* met mijn MZR35, ook 1 lange track.

Nu sleep ik mijn MD deck naar de pc en die pakt ze wel gewoon stuk voor stuk. Volgens mij kunnen die kleintjes dat gewoon niet.

Wat je zou kunnen proberen (de heel simpele variant) is om tussen elke track een 2 seconden leeg bestand te zetten, was mijn "crisis" oplossing :P

Verwijderd

Ik gebruik daar altijd gewoon een winamp plugin voor die 2sec stilte doet tussen de tracks. Was speciaal gemaakt voor opnemen op minidisc. Hij staat ergens op www.winamp.com onder plugins.

M0rpheus

• Skate2000
*zucht*... :'( dat werkt dus niet, omdat een PC met win2k altijd een soort van onhoorbare ruis meestuurt.. Het geluid gaat nooit op 0, waardoor hij nooit een T-mark aan zal maken. ;(

Ik (en vele anderen met mij) wil dus een oplossing om die output 100% "0" te krijgen..

Als ik niet digitaal opneem, maar gewoon analoog, dan werkt die 2sec pauze prima, maar ik wil digitaal!! 8-)

Met een groot minidisc deck is het meestal zo dat je de drempelwaarde kan instellen, of dat doet het apparaat vanzelf. Maar mijn MZR70 doet dat niet.. :( Beetje jammer, maar er moet toch wel een oplossing zijn?

Vanaf een CD opnemen kan ook! Het signaal moet gewoon omlaag of naar "0". :7

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Je kunt met het SPDIF controle schermpje (in Win2K) de optical out aan en uit zetten. Ik wou dat ik wist hoe je dat zelft kunt doen, en helaas wilde Terratec me daar geen antwoord op geven :( Ik zou graag eens een Winamp plugin maken die bij elke nieuwe track heel even de optical uit en weer aan zet, maar ik heb echt geen idee welke DLL-functie je dan moet aanroepen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Skate2000
Hulde voor Exirion..

Jij bent de eerste die er eens even serieus op in gaat. Ja, idd, zoiets zou er moeten komen/zijn. Waarom wil Terratec er niet op ingaan?? Damn..

Iemand een ID hoe het wél zou kunnen?

Verwijderd

Okay wegens gebrek aan hardware gaan we maar hints en tips spelen (je moet toch wat) ik vermoed dat Exirion de hardware wel heeft en schat 'm ook wel slim genoeg in dat ie met het volgende uit de voeten kan..

haal api monitor even op http://www.rohitab.com/apimonitor/

Dan kan je 2 kanten uit, je weet de dll te vinden die dat control paneldingetje aanroept.. mocht dat nou niet lukken heb je nog een 2e kans door de file en general io + driver calls te monitoren en kijken welke ioctls er richting driver geslingert worden en die proberen na te doen in een eigen appje..

Verwijderd

ik weet niet wat voor chipset er op je kaart zit rogier maar bij mijn kaart heb ik een yamaha chipset en heb ik drivers van aopen gedownload waardoor ik de optical out aan en uit kan zetten. zelf heb ik Guillemot Sound Fortissimo.

• Skate2000
Op dinsdag 19 juni 2001 20:35 schreef wizler het volgende:
ik weet niet wat voor chipset er op je kaart zit rogier maar bij mijn kaart heb ik een yamaha chipset en heb ik drivers van aopen gedownload waardoor ik de optical out aan en uit kan zetten. zelf heb ik Guillemot Sound Fortissimo.
Ja, ik kan de optical ook aan en uit zetten, dus moet het ook met een MP3 afspelend prog kunnen lijkt me.. :) Zijn er dingen die ik (niet echt thuis in het maken van programma's) kan doen om te helpen??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 19 juni 2001 20:27 schreef Yarvieh het volgende:
haal api monitor even op http://www.rohitab.com/apimonitor/
Dat gaan we binnenkort dus ff proberen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Skate2000
Kewl, als ik thuis ben (ik zit nu op m'n werk), dan ga ik dat ook maar eens doen. Al is het alleen maar voor het gevoel dat ik niet jullie alles laat doen.. Ik vind het wel gaaf dat jullie me helpen (= iets schrijven :) )

• Skate2000
Hmz.. en nu bestaat er geen versie van dat prog voor win2k.. wat kannik dan nog doen? Iemand die wel kan programmeren, en ook nog win98 ofzo gebruikt?? Pleaz.. :)

Verwijderd

die api monitor draait gewoon op w2k hoor..

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Misschien ligt het aan mij (kan niet programmeren), maar volgens mij is zo'n progje/plug-in toch best wel makkelijk te maken ? Ik heb ook een Xfire, en zit met hetzelfde probleem. Ik wil ook wel meehelpen, ben alleen bang dat ik weinig kan doen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

Sjonny

Fratser

Als je nou een nieuwe track wil beginnen, moet je ff een papiertje houden voor het lampje ;)
Klinkt meer als een driver issue? Al wat naar die mensen van terratec gemailt??

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• JT
  • Laatst online: 17:19

JT

VETAK y0

Op vrijdag 22 juni 2001 15:38 schreef Sjonny het volgende:
Klinkt meer als een driver issue? Al wat naar die mensen van terratec gemailt??
Nee, ligt niet aan de drivers. Lees maar hier :

[topic=167391]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Skate2000
Ik heb al een keer een megadraad gehad over dit onderwerp :) :

[topic=104544]

Hier vroeg ik ook om een oplossing, en men kwam alleen maar met dingen om de muziek te beïnvloeden. maar daar zittet 'm helemaal niet in!! |:(

Wie van de mensen die dit nu leest denkt: "Heej, ik kan best iets maken, denk ik"? :P

Dat zou nl. heel tof zijn. Er zijn veel mensen op GoT die balen van opticals out, zonder T-marks!! :(

Verwijderd

"Heej, ik kan best iets maken, denk ik" maar de nodige hardware ontbreekt dus 't blijft helaas bij brainstormen, Exirion wat doet ie als je gewoon wat muisclick events dat SPIF controle schermpje intrapt?

• Skate2000
Ik haal het topic even omhoog (ja, ik weet dat het niet mag), omdat het toch wel veel mensen aangaat. Het zou zonde zijn als er een mooi project vergeten wordt, omdat er heel veel andere onderwerpen overheen komen..

Duss.. lees het nog een keertje door, zou ik zeggen.

Isser iemand die me kan helpen? Je zal de rest van de MD gebruikes dan ook gelijk helpen!! :D

• Skate2000
Op dinsdag 19 juni 2001 20:35 schreef wizler het volgende:
Wie is Rogier ;)

Ow.. maareuhm handmatig begrijp ik? Kan het ook aan het eind van een MP3?? Want met de X-Fire kan je hetook aan/uit zetten, maar niet automatisch |:( (lezen mensen!! )

Edit: Sorry, dit hattik al gezegd.. Maar ik zag niet dat het Wizzler was. :D En ik ben een beetje pissed over het feit dat ik nog steeds geen oplossing heb.. de vakantie komt eraan, en ik moet nog 50 MD's opnemen.. ;)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op vrijdag 29 juni 2001 16:34 schreef Skate2000 het volgende:
Je zal de rest van de MD gebruikes dan ook gelijk helpen!! :D
I second that :) .

Laten we het anders stap-voor-stap doen -> Wie kan er de API calls monitoren en hier posten??

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhm... Sorry dat ik er even tussen kom, maar ik heb een SBLive! Player 5.1 met hetzelfde probleem, dus het zou leuk voor meer mensen zijn als het een call wordt naar de Windows API (ik heb ook zo'n checkbutton) en niet (of ook) naar de API van de Terratec drivers...

Expanding the inexpandable

• Skate2000
ja, maar zou het aan/uit gaan van de optical op dezelfde manier gaan?? :?

Verwijderd

Euhm ik heb dus geen kaart optical outs maar als je 'm gewoon in de standaard windows mixer (enige plek waar ik vinkjes kon vinden) de volume control even mute en dan weer un-mute is dan bereikt wat jullie willen? want zoiets is wel te maken..

edit:

Net in 10mins ff wat in elkaar geprutst wat het volume ff mute aan het begin van ieder nr.

http://yarvje.dyndns.org/~ray/winmute.zip

Geen idee of 't doet wat jullie willen zoja, have fun source zit er bij maar er maar wat bruikbaars van, zo nee.. fock.. 10 mins verprutst :Z

• Skate2000
KEWL!! Dankje.. en sorry voor die ICQ-fout ;)

ik ga 't ff testen. :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

En, werkt het?

Ik ben ook van plan een kaart met optical out te kopen, dus...

Is alvast handig om te weten!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op dinsdag 19 juni 2001 00:07 schreef Skate2000 het volgende:
Ik heb ook eens gekeken bij de opticalout van mijn CD-speler, en dat lampje blijft constant branden... Ook als het volgende nummer begint.

Dus misschien is er nog wel een andere manier om een trackmark te geven...

• Skate2000
Volgens mij isser geen andere manier om een T-mark aan te geven. Bij de CD-toren van mijn zusje, die ik altijd gebruik om een CD op MD te zetten, zie je het lampje echt uitgaan.. Als dit niet gebeurt, dan zou het optische signaal 3,0 s 0,00 moeten zijn.

Dit gebeurt dus eigenlijk NOOIT.. :( Damn..

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Is daar geen plugin voor winamp voor?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

heeft het nu daadwerkelijk iets van doen met het muten van de muziek?? of is het meer een kwestie van dat er een speciaal signaaltje wordt meegestuurd??

ik heb ook gelezen op een andere post dat ze het daar nu hadden over het veranderen van de frequentie??

wie weet er nu al raad?? ik ga nog maar eens zoeken ( we zullen immers toch niet het enige land zijn met dit probleem?)

"Luie mensen worden ook moe!"

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik weet absoluut zeker dat op de oude MD deks het lichtje NIET uitgaat. Ik heb een paar jaar bij de radio gezeten en dat lampie scheen continu in mijn gezicht! Maar even naar het onderwerp, ik heb wel eens gehoord dat je een geluidskaart ff uitkan zetten. Is er geen programming reference voor jou kaart of bijvoorbeeld een linux driver? Als je die hebt zou je daar wel een code om dat ding uit te zetten kunnen exstraheren.

Want je vraag is dus gewoon: Wie weet hoe ik dat ding tijdelijk kan uitzetten.

Trouwens ik neem aan dat het geen bezwaar is als bijvoorbeeld tijdelijk een ander programma voor het MP3 afspelen gebruikt moet worden...

Kun je de drivers ff mailen? Dan ga ik nog ff kijken. skinkie@xs4all.nl :Y)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik denk ook niet dat dat een probleem is alleen er zijn nu al zo veel plugins voor winamp geschreven ik denk dat de meeste er vanuit gaan dat er ook een plugin komt die dat doet!!

maar als er bijvoorbeeld een programmaatje wordt geschreven in pascal dat hetzelfde doet! laat maar komen!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Ik hoop dat Delphi ook geen bezwaar is...

Maar ik wacht dus ff op de drivers...

In feite wordt het programma dus:

-Selecteer liedjes
-Speel liedjes met ActiveX via Winhoos af
-Maak zo'n mooie pauze
-Ga naar het volgende liedje

• CitrusJuicer
  • Laatst online: 12-06 13:33

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucon

*broem*

Hmm.. ben eigenlijk asper maar kon op school aardig overweg met delphi. Maar het is dus wat weggezakt. Ik heb via sendmessage wel eens commandos(heten die niet 'handles'?) naar winamp gestuurd en dat werkte goed. Is het bij het sturen van een api call nu de bedoeling dat dit op dezelfde manier gaat?

Verwijderd

Euh weten we nu al HOE het moet dan? k heb ooit es een test app gehad maar nooit vernomen of ie nou werkt of niet.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Het is eigenlijk vrij simple, je gaat een een dlltje gebruiken dus dan moet je iets met external doen staat allemaal in de help van delphi echter je moet ff weten welke functie je moet hebben. En als de drivers behoorlijk zijn geschreven haal je dat met snel weergeven zo uit een dll'tje.

Dat was ik in iedergeval van plan.

• Mateyo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 10:12 schreef Skinkie het volgende:
Ik weet absoluut zeker dat op de oude MD deks het lichtje NIET uitgaat. Ik heb een paar jaar bij de radio gezeten en dat lampie scheen continu in mijn gezicht! Maar even naar het onderwerp, ik heb wel eens gehoord dat je een geluidskaart ff uitkan zetten. Is er geen programming reference voor jou kaart of bijvoorbeeld een linux driver? Als je die hebt zou je daar wel een code om dat ding uit te zetten kunnen exstraheren.

Want je vraag is dus gewoon: Wie weet hoe ik dat ding tijdelijk kan uitzetten.

Trouwens ik neem aan dat het geen bezwaar is als bijvoorbeeld tijdelijk een ander programma voor het MP3 afspelen gebruikt moet worden...

Kun je de drivers ff mailen? Dan ga ik nog ff kijken. skinkie@xs4all.nl :Y)
De dmx xfire is toch gebaseerd op een chip van Cirrus Logic? Op de site van Cirrus zijn linux drivers te downloaden. Misschien handig?
Pagina: 1