Toon posts:

GUI Rasbian kleiner maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames, heren,

Ik heb een Raspberry pi gekocht met een 2.8 scherm en daar Rasbian op gezet. Na een tijdje uitzoek heb ik het schermpje werkend gekregen. Maar nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik de graphical user interface aan zet kan ik een gedeelte van het scherm niet meer zien. zie foto. (als ik alleen op de commandline werk is het goed.) Weet één van jullie hoe ik dit passend krijg? BVD.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WdmQ1ao.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de schermpjes van de programma's te groot zijn. Het bureaublad is opzich goed (behalve de te grote iconen in de taakbalk. Ik weet niet hoe ik dat kleiner krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat gaat niet echt helpen, de resolutie is erg laag en de afmetingen niet al te best. Je kan dingen kleiner maken, maar er zijn gewoon niet genoeg pixels om dingen dan weer te geven. Dan krijg je dat letters met 5 of 6 pixels gemaakt moeten worden wat met een desktop GUI gewoon niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie antwoord. Ik wil het toch proberen om deze schermpjes kleiner te maken (het maakt me niet heel veel uit hoe het er uit ziet zolang ik maar zie wat er ongeveer staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Probeer met xrandr --dpi XX het aantal dots per inch wat omhoog te zetten.

Ook kun je met xrandr --scale een niet-bestaande, virtuele resolutie maken.

Dat gaat er wel vanuit natuurlijk dat die raspberry X draait(?)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Pagina: 1