Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer niet zichtbaar over powerline

Pagina: 1
Acties:

• Jasper1911
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10 17:01
Dit netwerkprobleem is iets waar ik echt niks meer van begrijp.
De situatie is als volgt:

Router tevens wifi accespoint met SSID "naam1" verbonden naar WAN
Ethernetkabel naar powerline adapter
Ergens anders in huis powerline adapter weer verbonden met switch en is ook wifi punt (SSID "naam2")
aan de switch hangen Synology, Bravia TV en PS4 bedraad en werken prima
laptop telefoon en printer zijn via wifi verbonden met SSID 2

Hebben allemaal internet.

Printer wordt niet gezien door de apparaten verbonden met wifi SSID2, wel als je met SSID1 verbindt. (maar deze verbinding is zo ruk dat je er niet eens een print mee kan versturen, vandaar de powerline)

Als ik de laptop even bedraad aan de switch hang om de powerline wifi te resetten zien alle apparaten via SSID 2 verbonden opeens wel de printer???!!!!!

Ik wordt hier echt gek van.
Hoe kan dit en wat is de oplossing???

Router is een TPlink TLWR1043
Powerline een TPlink AV500
Printer een HP Color LaserJet MFP M277dw

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 13:34
Wat zend SSID naam2 de powerline zelf?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Jasper1911
Ja, dat is inderdaad de powerline zelf, die buiten een ethernetaansluiting ook wifi ap heeft

Verwijderd

Zitten de ip's van je printer en laptop in hetzelfde subnet?

• Jasper1911
Ja, de router is DHCP server met IP 10.0.0.x (laptop is 10.0.0.4 en printer 10.0.0.8) (Powerline geeft alleen door, kun je verder ook niks instellen)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De antwoorden tot nu toe gaan over de verbindingen, zoals de powerline. Maar what about the printer?
Geen idee of dit bij alle nieuwe modellen van HP het geval is, maar het verhaal heeft voor mij herkenningspunten. Namelijk ik heb recentelijk ook een nieuwe printer gekocht, een HP Envy4500, een alles in één, printer, scanner en kopieerapparaat. Deze heeft weliswaar een USB-poort waarmee ik hem verbonden heb met één PC, maar de andere PC in het netwerk kan hem alleen via een wifi verbinding benaderen.
De andere PC ziet hem na dat hij aldaar als netwerkprinter is geïnstalleerd (dat moet natuurlijk wel, anders wordt de printer niet gezien), maar dat is alles, printen is alleen mogelijk via een wifi-verbinding niet via een bekabelde netwerkverbinding. En daar valt powerline ook onder.
Ik beweer niet dat dit de verklaring is voor jouw probleem, maar het doet me wel denken aan mijn situatie.

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:34
Op een access point kun je vaak instellen of de wifi-clients onderling kunnen communiceren. Zit deze instelling ook op de power line met SSID2?

• Jasper1911
Ja, AP isolation is uit.
Als ik het powerline station restart is het probleem weg en is de printer gewoon te benaderen.

Het ligt dus aan de TP-link AV500 zo te zien...

• Jasper1911
Techneut schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:41:
De antwoorden tot nu toe gaan over de verbindingen, zoals de powerline. Maar what about the printer?
Geen idee of dit bij alle nieuwe modellen van HP het geval is, maar het verhaal heeft voor mij herkenningspunten. Namelijk ik heb recentelijk ook een nieuwe printer gekocht, een HP Envy4500, een alles in één, printer, scanner en kopieerapparaat. Deze heeft weliswaar een USB-poort waarmee ik hem verbonden heb met één PC, maar de andere PC in het netwerk kan hem alleen via een wifi verbinding benaderen.
De andere PC ziet hem na dat hij aldaar als netwerkprinter is geïnstalleerd (dat moet natuurlijk wel, anders wordt de printer niet gezien), maar dat is alles, printen is alleen mogelijk via een wifi-verbinding niet via een bekabelde netwerkverbinding. En daar valt powerline ook onder.
Ik beweer niet dat dit de verklaring is voor jouw probleem, maar het doet me wel denken aan mijn situatie.
Dat kun je inderdaad ook allemaal instellen via de webserver van de printer. Het vreemde hier is dat de printer dus altijd werkend is (te zien is/te benaderen via zijn vaste ip) nadat de powerline is ge-restart... 8)7
Pagina: 1