Toon posts:

Contactenlijst verdwenen (iPhone 4)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ongeveer anderhalve maand geleden had ik ineens een beperkingscode in mijn iPhone 4 instellingen zitten. Deze kon ik er uiteraard niet zomaar uit halen en dus heb ik toen via internet een programma gedownload (iBackupBot). Ik heb eerst een backup van m'n iPhone naar m'n computer gezet (iMac) en die toen geïmporteerd in het programma. Ik kon via het programma de code uitlezen en ook veranderen. Dit heb ik toen gedaan en vervolgens heb ik die backup opgeslagen op m'n computer. Vervolgens heb ik die backup weer overgezet naar m'n iPhone 4 en toen was de code eruit. Echter, ook m'n contactenlijst was ineens verdwenen. Hier kwam ik achter in Whatsapp. Alle namen waren veranderd in de nummers. Ik dacht dat dit onderdeel was van de backup en dat je de namen gewoon 'even' handmatig weer moest instellen, maar ik kwam erachter dat mijn hele contactenlijst dus is gewist. Ook de backup op mijn computer (in iTunes) is op wonderlijke wijze inmiddels verdwenen en dus kan ik geen oude backup op m'n iPhone zetten. Nu dacht ik, geen probleem. Ik heb alle nummers, het duurt even, maar ik zet ze er allemaal wel weer opnieuw in. Maar nu blijkt dat ook het plusje ('+'), wat altijd rechts boven in staat in je contactenlijst om nieuwe contacten toe te voegen, ook is verdwenen.

Weet iemand wat dit probleem is en nog liever, hoe je het kunt oplossen?
Ik heb dus een iPhone 4, met iOs 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen?
Zitten de contacten nog wel in je iCloud (Inloggen op de site of kijken in Contacten op je iMac).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En mocht je de iPhone ooit eerder met je iMac hebben gesynchroniseerd dan zouden ze zeker in Contacten gestaan hebben. Dit zou betekenen dat ze in je Time Machine backup zitten. Je kunt ze dan weer terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:43:
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit probleem op te lossen?
Zitten de contacten nog wel in je iCloud (Inloggen op de site of kijken in Contacten op je iMac).
Ik heb het toestel meerdere keren uit en aan gezet en eenmaal alle instellingen hersteld. Ik heb m'n contacten nooit in iCloud gezet. Maar het vreemdste is dus dat ik geen nieuwe contacten meer kan toevoegen omdat het plusje daar weg is. Is het niet zo dat Apple dit niet meer ondersteund voor iPhone 4? (wat mij overigens erg vreemd lijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:44:
En mocht je de iPhone ooit eerder met je iMac hebben gesynchroniseerd dan zouden ze zeker in Contacten gestaan hebben. Dit zou betekenen dat ze in je Time Machine backup zitten. Je kunt ze dan weer terug halen.
Dat dacht ik ook, maar toen ik net keek zei iTunes dat m'n laatste backup van een paar minuten geleden was en dat dat de enige backup aanwezig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:27
Staan je contacten niet in iCloud?
https://www.icloud.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die is ook helemaal blanco. Net gekeken.
Zou het eventueel mogelijk zijn om al m'n contacten (ik heb alle recente en geliefde nummers via whatsapp) handmatig in icloud te zetten en die vervolgens op m'n iphone over te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Als ik het goed heb kun je iCloud een bestand uploaden, of handmatig invullen.
Idem voor Gmail, waarmee je ook contacten kan synchroniseren op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:19:
Als ik het goed heb kun je iCloud een bestand uploaden, of handmatig invullen.
Idem voor Gmail, waarmee je ook contacten kan synchroniseren op je iPhone.
Dan probeer ik dat. Kan wel even duren, maar da's beter dan contactloos zijn. Ik laat nog wel even weten of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is 7.1.2 de laatste versie voor de 4 of mag er ook 8.4 op?

Anders even updaten en kijken of het plusje terug komt. Ik ben alleen bang dat het onofficiële programma wat je gebruikt hebt er aan gerommeld heeft.

En dat DFU restore zonder Back-up de enige oplossing gaat zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Andersom kan natuurlijk ook. Synchronisatie met iCloud of Gmail aanzetten en dan je contacten vanuit whatsapp invullen.
Whatsapp kon heel lang geen contacten wijzigen of toevoegen, is dat gestopt bij iOS 7 of 8?

[ Voor 28% gewijzigd door jeroen3 op 30-08-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donstil schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:22:
Is 7.1.2 de laatste versie voor de 4 of mag er ook 8.4 op?

Anders even updaten en kijken of het plusje terug komt. Ik ben alleen bang dat het onofficiële programma wat je gebruikt hebt er aan gerommeld heeft.

En dat DFU restore zonder Back-up de enige oplossing gaat zijn.
7.1.2 is de laatste versie, volgens mij komen er ook nu nooit meer nieuwe updates voor de 4. Ik denk ook dat het door het programma komt. Wat is een DFU restore precies en hoe doe ik dat? En worden daarbij ook apps verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:23:
Andersom kan natuurlijk ook. Synchronisatie met iCloud of Gmail aanzetten en dan je contacten vanuit whatsapp invullen.
Whatsapp kon heel lang geen contacten wijzigen of toevoegen, is dat gestopt bij iOS 7 of 8?
Whatsapp contactenlijst is dus ook blanco. Daar staat echter wel weer het plusje en heb ik ook geprobeerd om contacten toe te voegen, maar als je op toevoegen drukt verdwijnt deze weer vrijwel direct van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Anderzijds. Als ik even google:
It seems that the problem occurs when adding contacts to these phones after updating to IOS 5 (the + sign on the corner right is missing). IOS 5 added iCloud and if your contacts are not turned ON from the iCloud settings, you won't be able to add, edit or delete contacts.

The Fix: turn ON your iCloud contacts settings from Settings > iCloud and you should see your + sign on the corner back again.
Dat heb je al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:29:
Anderzijds. Als ik even google:

[...]

Dat heb je al gedaan?
Ja, + blijft weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Heb je op je computer nergens een originele iTunes of iOS of iCloud backup staan? Of echt alleen maar die van dat rare programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:41:
Heb je op je computer nergens een originele iTunes of iOS of iCloud backup staan? Of echt alleen maar die van dat rare programma?
Ook de backups van dat programma zijn nu weg.
Pagina: 1