Toon posts:

GSM sms module / internet module over 4G

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik huur 3 straten van waar ik woon een garagebox. Deze heeft geen stroom en is redelijk goed geisoleerd.
Nu heb ik een 180Ah 12volt accu welke ik daar neer wil zetten en 2 LED spots 12volt op wil aansluiten
om de garage van licht te voorzien.

Maar eigenlijk wil ik ook een schakelaar op de deur plaatsen welke middels een gsm/relais unit een sms stuurt zodra de deur geopend wordt. als alarm systeem.

Maar als we dan toch bezig zijn.. wishlist...

- Infrarood camera in de garage die beeld geeft bij opening garage en op verzoek
- Voltage bewaking + alarm als accu te leeg raakt
- Temperatuur bewaking en evt schakeling naar een 12v heater als vorst beveiliging (garage is 7x3x2,50)
- Wat vergeet ik nog?

Dit is middels een 4g internet oplossing t slimst? Oude telefoon?

Hoe zouden jullie dit oplossen? het mag natuurlijk zo min mogelijk kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-10 11:08
Geen buren of bewoners die een groep aan je af wilt staan en middels een aparte meter naar jouw garage willen laten lopen? Ben je van het stroom criterium af. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pizza_Boom op 30-08-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:05
Zonnepaneeltje op het dak mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
afhankelijk van de bouw en mogelijkheden van de garagebox, zou ik een paar kleine zonnepanelen plaatsen zodat je altijd stroom kunt hebben,

Verder, aangezien je 3 straten verderop zit is een 5ghz straal verbinding naar je huis misschien een betere optie dan een gsm oplossing (zoizo zal dat goedkoper zijn dan een gsm oplossing)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:49

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Een 15 tot 20 watt paneeltje is al genoeg om de accu op niveau te houden

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die heater kun je vergeten.
Voor een garage heb je al gauw meer dan 1500W nodig een paar uurtjes, daar is je accu op 10 min mee leeg... Een gaskacheltje aanzetten als je aanwezig bent is slimmer.
Voor de rest: zonnepanelen en een goede straalverbinding doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
garage huis liggen niet in een zichtlijn (staat een appartementencomplex tussen) dan valt een 5ghz straal verbinding af toch?

Wat raden jullie aan voor de aansturing van:
- Deurschakelaar
- Infrarood camera in de garage die beeld geeft bij opening garage en op verzoek
- Temperatuur bewaking en evt schakeling naar een 12v heater als vorst beveiliging (garage is 7x3x2,50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:57:
garage huis liggen niet in een zichtlijn (staat een appartementencomplex tussen) dan valt een 5ghz straal verbinding af toch?

Wat raden jullie aan voor de aansturing van:
- Deurschakelaar
dat er een appartementen complex tussen zit zegt niet alles,

als jij 1 punt van een straalverbinding op het dak van je garage kan zetten heb je gewoon een goede dikke kans dat je verbinding kan maken met je huis. (mits je het andere punt van de straalverbinding op een hoog punt van je huis kwijt kunt)

over het aanraden van apparatuur: Wat heb je zelf al uitgezocht?

Kun je anders foto's maken van je garagebox (buitenkant) zodat gekeken kan worden of je uberhaubt een zonnepaneel + straalzender kwijt kunt? anders blijft het bij giswerk

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
12v heater gaat nooit werken, dat zijn vermogens die je nooit van accu's wil draaien (vraag je maar 's af waarom je alles met accu's hebt maar geen kachels).

Je moeilijkste punt (qua stroomvebruik) is de foto's.
Ik zou denk ik voor een losse fotocamera gaan, die bedienen vanaf een arduino.
Maar dat haalt wel de mogelijkheid weg om op afstand de foto's te bekijken.

Een optie zou een raspberry pi zijn, maar het verbruik daarvan is wel veel hoger.

De andere dingen zijn vrij eenvoudig, deurschakelaar kan aan een GPIO pin, voor spanningmeting kan je een arduino ADC pin pakken of een I2C ADC als je een raspi pakt.
Temperatuur heb je zoveel chips voor, zoals de dallas 1-wire of ook een i2c chipje dat je dat maar moet kiezen als je weet hoe je de camera gaat doen.
Pagina: 1