Toon posts:

Mini-itx PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Video bewerking, geen games.

Wat mag het systeem gaan kosten?

€ 700.-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 79,40€ 79,40
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 91,95€ 91,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,95€ 43,95
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,10

En een nader te bepalen videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Mini-itx systeem. Liefst zo stil mogelijk.

b]Ga je overklokken?[/b]
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Tevreden met standaard instellingen.

Wat verwacht je van ons?[i]

De bovenstaande samenstelling is tot stand gekomen door een selectie te maken uit vorige topics. Mijn vraag is of dit naar jullie idee een goed systeem is, welke videokaart aan te bevelen is en of ik nog wat vergeet.

Bij voorbaat dank!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2015 19:21 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare lijst met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:02
Je hebt een SFX voeding nodig in combinatie met die behuizing, dat betekent dan eentje uit dit rijtje:
http://tweakers.net/categ...xko6SpaEFkDQ3MbdUiq2trQUA

Daarnaast is de keuze van de voeding afhankelijk van welke videokaart je ooit wilt gebruiken, een 450W voeding is goed voor een systeem met een 150-200W videokaart, maar overkill als je iets lichter of uiteindelijk helemaal geen videokaart gaat gebruiken. Je zegt eigenlijk niet wat je van plan bent met die videokaart, behalve dat het niet om te gamen is, dan vraag ik me af waarom je eigenlijk een videokaart nodig hebt. Kom je niet toe met de onboard graphics? Welke software gebruik je voor je videobewerking en kan die GPU versnelling benutten? Bv Adobe Premiere Pro ondersteunt CUDA en OpenCL.

Als je geen videokaart nodig hebt, volstaat deze voeding: pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W

Gebruik je wel een videokaart, volstaat normaal deze pricewatch: Silverstone SFX 450W Bronze. Ik verwacht niet dat je een heel zware videokaart gaat kiezen, maar om je daar meer advies over te geven heb ik toch iets meer informatie over het gebruik nodig (ik denk nu aan een R7 250 of 260X, eventueel een GTX 950).

Edit: misschien ook even leuk om naar te wijzen, die Raven behuizing heeft nogal een "game" uiterlijk, als je liever wat neutraler hebt is er ook de pricewatch: Silverstone Fortress FTZ01 Zwart of de pricewatch: Fractal Design Node 202. Allemaal wel met dezelfde beperking dat je een SFX voeding nodig hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door MacPoedel op 30-08-2015 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi MacPoedel, bedankt voor het meedenken. Ik wil graag een videokaart om gelijktijdig zowel mijn plasma via hdmi als een normaal beeldscherm via dvi aan te sluiten maar volgens mij zitten deze aansluitingen ook al op het moederbord... Ook gebruik ik de pc als speler van (ultra) HD films. Na jouw adviezen ziet het plaatje er dan zo uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,95€ 178,95
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 79,40€ 79,40
1XFX Radeon R7 260X 1GB Core Edition€ 111,01€ 111,01
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Fractal Design Node 202€ 80,08€ 80,08
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 43,95€ 43,95
1Silverstone SFX 450W Bronze€ 64,51€ 64,51
1Samsung 850 EVO 250GB€ 102,95€ 102,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 731,80

Nog iets aan toe te voegen?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja, waar edit je mee? Sommige software zoals bijv. premiere elements doet niks met een gpu. En voor bijv. premier pro is 1gb vram te weinig.

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 30-08-2015 19:57 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Met Pinnacle Studio. Ik ben een redelijke leek maar begrijp ik goed dat voor het afspelen van zware videobestanden (4k) geen videokaart benodigd is?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:02
Voor afspelen van 4K heb je niet echt een zware GPU nodig. Het is wel zo dat 4K video bestanden meestal nieuwere codecs gebruiken (HEVC of VP9) en als je die hardwarematig wilt decoden (belast je CPU minder) heb je een recenter GPU nodig. Dat kan een Intel iGPU van de Skylake generatie zijn of een GTX 950 of 960.

Wat voor aansluiting heeft je 4K scherm trouwens? HDMI 2.0 is momenteel alleen op Nvidia videokaarten te krijgen (GTX 950 en hoger), er zouden wel Displayport naar HDMI 2.0 converters komen.

Ik denk trouwens dat Pinnacle eerder CPU gelimiteerd is, maar dat is maar wat ik er over vind, ik doe geen videobewerking. Je zou daarvoor misschien beter een Core i7 nemen en geen videokaart. Als je een plasma (HDMI 1.x) en een Displayport monitor hebt, zouden onboard video aansluitingen moeten volstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Bedankt. Wellicht wordt het dan een i7. Kan ik deze processor trouwens wel inpassen in de bovenstaande samenstelling of moeten er dan weer andere onderdelen vervangen worden?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kan binnen de huidige settings.
Mocht je kiezen om igpu te draaien dan kun je wellich beter dagje wachten.
Morgen komen de nieuwe skylake modelletjes welke een betere igpu hebben.
Helaas zit je dan wel vast aan een ander lijstje mobo, ram e.d.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1