• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 10:57
Psychofarmaca

Middelen die invloed hebben op het centraal zenuwstelsel. Hierdoor kunnen zij veranderingen teweegbrengen in de psychische gesteldheid. De psychofarmaca worden meestal ingedeeld naar toepassingsgebied.

Antidepressiva hebben een stimulerende werking op het centraal zenuwstelsel door de concentratie van met name noradrenaline en serotonine te verhogen. Hiertoe behoren o.a. de klassieke antidepressiva, zoals imipramine (Tofranil(r)), amitryptiline (Tryptizol(r)) en clomipramine (Anafranil(r)), alsmede de serotonineheropnameremmers fluoxetine (Prozac(r)) en paroxetine (Seroxat(r)).

Anxyiolytica bezitten een kalmerende werking op angst en spanning, maar hebben geen antipsychotische eigenschappen. Ook veroorzaken zij geen sterke apathie. Onder de aanduiding tranquillizers zijn de anxyiolytica populair geworden. Zorgvuldigheid bij het gebruik is echter geboden, omdat anxyiolytica o.m. de rijvaardigheid ongunstig beïnvloeden. Combinatie met alcohol werkt extra ongunstig. Bij langdurig gebruik kan psychische afhankelijkheid ontstaan. Als anxyiolytica worden toegepast o.a. de benzodiazepinen chloordiazepoxide (Librium(r)), diazepam (Valium(r)) en oxazepam (Seresta(r)).

Mijn moeder heeft van die Anxyiolytica. Ik heb geen depressie, maar er staat dat het je serotoninepeil verhoogt waardoor je vrolijker wordt. Kan ik dit zonder gevaar eens proberen?

Verwijderd

Zou er absoluut niet aan beginnen. Ik ken iemand die van dat soort psychofarma allerlei psychische problemen heeft gekregen.

Zou er gewoon vanaf blijven. In principe is het natuurlijk net zoiets als bv heroine. Het geeft je een goed gevoel zonder dat daar een reden voor is.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Ik zou er beslist van af blijven. Het zijn eigenlijk allemaal verslavende middelen met veel nare bijwerkingen vaak ook. Mijn moeder is een tijd verslaafd (geweest) aan oxepammetjes (en slaapmiddelen) en dat verdooft de hele boel, tot complete blackouts aan toe. Nu heeft ze Haldol, voor het onderdrukken van haar psychoses. Dat werkt wel goed, maar ze is ook behoorlijk dopey.
Als je die dingen echt zou moeten slikken, dan alleen op dokters-advies en niet zo maar en pilletje slikken van een ander. Het is bepaald geen wondermiddel waardoor je ineens happy bent. Het onderdrukt m.n. je gevoelens.

Verwijderd

In Hongarije heb ik wel eens onder het mom van 'het lijkt op goeie XTC, antidepressieva gesnoven. Er werd me verteld dat je er flink bij moest drinken.

Ik heb het geweten. Ik was gewoon helemaal weg. Ik ben in een soort restbewustzijn naar een taxi gestrompeld, en heb me thuis laten brengen. Ik was echt helemaal verdoofd. Zwaar arelaxed dus.

Al die soort hormoon achtige stoffen hebben speciale werkingen. Een serotonine heropname remmer kan voor iemand die depressief is een uitkomst zijn, terwijl de ander er zelfmoordneigingen van krijgt!.

Mijn tip: niet proberen dus.

Verwijderd

Ik heb dat seroxat wel eens gehad en tja het geeft je wel een beter gevoel maar als het uit gewerkt is dan komen de sores....... :r

niet proberen dus want das nergens voor nodig

Verwijderd

Ik raad je idd ook aan om ervan af te zien.
Ik ken mensen die dat fijne spul ook leuk hebben staan snuiven, in het begin zitten ze je dan vrolijk aan te staren, maar daarna voel je je zo down als de nete.
Het kan zijn dat je hiervan houd, maar ik denk niet dat je er daarom naar vroeg

HouDoe, SweeT

Verwijderd

Vrolijk zijn moet door jezelf komen, niet door een of ander mideltje.
De nawerking maakt je alleen nog maar depressiever.

• Mastermind
Hmm ik dacht dat het hetzelde iets was als xtc maar omdat het legaal is dus niet zo'n kwaad kan maargoed.
Ik bedoel bier drink je tijdens het uitgaan ook om vrolijker te worden. Als 1 zo'n psychofarmeutisch tabletje gevaarlijk zou zijn zou het wel verboden worden. Zou het niet zoiets als alcohol zijn zonder een kater-effect?
Van mijn moeder mag ik wel eens zo'n dingetje proberen.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Je moeder is duidelijk niet wijs (no offense) en dan moet je het vooral maar eens proberen om het zelf te ervaren. Je had toch al besloten kennelijk, dus waarom vraag je het dan?

• Mastermind
Op woensdag 20 juni 2001 07:06 schreef Elvhenk het volgende:
Je moeder is duidelijk niet wijs (no offense) en dan moet je het vooral maar eens proberen om het zelf te ervaren. Je had toch al besloten kennelijk, dus waarom vraag je het dan?
Ik had niet besloten, want ik doe het niet.

• Elvhenk
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Op woensdag 20 juni 2001 09:53 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Ik had niet besloten, want ik doe het niet.
Cool! :*

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Oxazepam is zeer verslavend!! M'n zus heeft het ook moeten slikken! 1-tje maar toen was ze gewoon meteen verslaafd daar aan. Dus ik zeg neem niet van die troep als je het niet nodig bent! Dat is met veel medicijnen zo!

Als je bijvoorbeeld geen ontsteking ergens hebt en je neemt een ontstekingsremmer, dan heb je kans dat de volgende keer wanneer je er wel een hebt het medicijn niet werkt! Staat ook op alle bijsluiters! (behalve bij asprines ofzo)

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Waarom rommelen met vreemde medicijnen als je voor 25 gulden een getest pilletje pure MDMA (XTC) koopt? MDMA is relatief ongevaarlijk.

[history]
MDMA is ergens rond 1850 voor het eerst in Duitsland gesynthetiseerd, ontworpen als dieetmiddel. Nooit in de handel gekomen vanwegen de vreemde >:) bijwerkingen.
[/history]

Gr, NLX

P.S.
Nee, ik gebruik geen pillen of andere drugs, heb op school wel erg veel geblowed en heb veel soorten drugs wel eens getest. Tevens heb ik voor scheikunde een uitgebreid onderzoek gedaan naar hallucinogenen en pepmiddelen, dus ik meen te weten waar ik over praat. (8>

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 20 juni 2001 01:21 schreef Mastermind het volgende:
Hmm ik dacht dat het hetzelde iets was als xtc maar omdat het legaal is dus niet zo'n kwaad kan maargoed.
Ik ken nog wel meer medicijnen die legaal zijn. Ik kan je nog wel een chemokuurtje leveren denk ik. Daar verandert je gemoedstoestand ook beoorlijk van. Je haargroei trouwens ook.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Op woensdag 20 juni 2001 15:55 schreef NorthernLightX het volgende:
Waarom rommelen met vreemde medicijnen als je voor 25 gulden een getest pilletje pure MDMA (XTC) koopt? MDMA is relatief ongevaarlijk.
Ik hoop niet dat je het 'm serieus aanraadt, want je weet dus blijkbaar niet waar je het over hebt.

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 19:47 schreef Zarc.oh het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je het 'm serieus aanraadt, want je weet dus blijkbaar niet waar je het over hebt.
Ik zal niemand aanraden om drugs uit te proberen. Helaas wil deze jongen de tranqilizers van zijn moeder als drug gaan gebruiken, da's dus niet zo jofel. Dan zijn er 2 mogelijkheden: 1. doe het niet en blijf clean (wel zo gezond) of 2. zoek iets anders dat minder gevaarlijk is.

Vertel mij eens waar ik het over heb ;)
Ik heb het volgende gelezen:
MDMA is 3.4methyldioxi-methamfetamine (kan er iets naast zitten, is alweer een tjdje geleden)
MDMA is niet lichamelijk verslavend
MDMA is als pure stof niet schadelijk voor je lichaam (wel in combinatie met alcohol overigens, maar dat is alcohol alleen ook al)

Ik heb het nu niet over O.D.'s en versneden troep. Tevens kun je door het peppende effect van de amfetamine lekker lang door dansen, wat oververhitting en/of uitdroging kan veroorzaken. Maar over dansen had hij het niet.

Ik ben erg benieuwd wat jij hier aan toe kan voegen.

Gr, NLX

• Mastermind
Op donderdag 21 juni 2001 00:03 schreef NorthernLightX het volgende:

[..]

Ik zal niemand aanraden om drugs uit te proberen. Helaas wil deze jongen de tranqilizers van zijn moeder als drug gaan gebruiken, da's dus niet zo jofel. Dan zijn er 2 mogelijkheden: 1. doe het niet en blijf clean (wel zo gezond) of 2. zoek iets anders dat minder gevaarlijk is.

Vertel mij eens waar ik het over heb ;)
Ik heb het volgende gelezen:
MDMA is 3.4methyldioxi-methamfetamine (kan er iets naast zitten, is alweer een tjdje geleden)
MDMA is niet lichamelijk verslavend
MDMA is als pure stof niet schadelijk voor je lichaam (wel in combinatie met alcohol overigens, maar dat is alcohol alleen ook al)

Ik heb het nu niet over O.D.'s en versneden troep. Tevens kun je door het peppende effect van de amfetamine lekker lang door dansen, wat oververhitting en/of uitdroging kan veroorzaken. Maar over dansen had hij het niet.

Ik ben erg benieuwd wat jij hier aan toe kan voegen.

Gr, NLX
Het is niet bewezen wat de effecten zijn op de lange termijn.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 00:14 schreef Mastermind het volgende:

[..]

Het is niet bewezen wat de effecten zijn op de lange termijn.
Dat klopt, ben ik met je eens, maar lange termijnen haal je pas bij frequent gebruik, toch? En dat is bij geen enkele drug aan te raden.

Verwijderd

STOP, daar gaat volgens mij is even fout, hier komt mijn mening:
Van die antidepressivia dingen zoals Prozac hebben bijna dezelfde werking als bijv. MDMA. MDMA geeft een korte serotonine stoot, Prozac geeft een verhoogd serotonine level over een langere periode. De werking op je lichaam is in dit opzicht bijna hetzelfde.

Prozac is legaal, want het is herkend als geneesmiddel, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het ongevaarlijk is.. In verwacht dezelfde 'gevaren' als MDMA..

MDMA is niet legaal, het is niet herkent als een bruikbaar geneesmiddel (en da's jammer, want volgens de kenners kan het soms best als een goed geneesmiddel worden gebruikt. (Shulgin, 1998.)

Of iets legaal of illegaal is wordt echt niet bepaald aan de hand van het feit of het gevaarlijk is: de "perfecte drugs" met alleen maar goede werkingen zou ook zwaar illegaal zijn....

Verwijderd

De legale middelen zijn medicijnen en die zijn bedoelt om processen die verstoord zijn in je hersenen op het juiste pad te zetten. Door psycho-farmaca te slikken als er nix aan je mankeert ben je de processen die wel goed verlopen aan het verstoren waardoor je dus op lange termijn allerlei problemen kunt krijgen.
Verhoging van je serotonine niveau in je hersenen (bij gezonde personen door medicijnen) heeft tot gevolg dat je receptoren wennen aan het verhoogde niveau en steeds meer nodig hebben voor hetzelfde effect. Stop je dan met die psycho-farmaca dan kun je dezelfde symptomen krijgen als de mensen die ze wel nodig hebben. (te kort aan serotonine) Je maakt wel normale hoeveelheden aan maar je receptoren reageren er niet meer op
Pagina: 1