Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn ouder computer is gaan hamsteren (piept alleen nog maar
) En Fallout 4 en Doom komen eraan. Ik heb een 1920x1200 px scherm - geen extreme resoluties. Overklokken ben ik niet van plan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het onder de 600 euro blijft krijg ik het thuis nog net verkocht
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast (van een Dell 630XPS), een hele serie aan harde schijven (3x), een DVDrom speler en een 128GB SSD (Samsung EVO)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb iig 5 SATA aansluitingen nodig en liefst een moederbord dat raid0 biedt; eventueel kan ik dat ook via Win7 instellen maar kwa performance heb ik daar geen ervaring mee - is dat zinnig?
Daarmee kom ik op dit lijstje:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gevoelsmatig heb ik 16GB ram aangevinkt om future proof te zijn. Is dat overkill?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een voorstel in elkaar gezet dat heel veel lijkt op andere pc's in dezelfde budget range.
Drie vragen:
Mijn ouder computer is gaan hamsteren (piept alleen nog maar
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als het onder de 600 euro blijft krijg ik het thuis nog net verkocht
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast (van een Dell 630XPS), een hele serie aan harde schijven (3x), een DVDrom speler en een 128GB SSD (Samsung EVO)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb iig 5 SATA aansluitingen nodig en liefst een moederbord dat raid0 biedt; eventueel kan ik dat ook via Win7 instellen maar kwa performance heb ik daar geen ervaring mee - is dat zinnig?
Daarmee kom ik op dit lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | ASRock Z97 Anniversary | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost | € 191,95 | € 191,95 |
| 2 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 43,95 | € 87,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 450W | € 54,95 | € 54,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 592,70 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gevoelsmatig heb ik 16GB ram aangevinkt om future proof te zijn. Is dat overkill?
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een voorstel in elkaar gezet dat heel veel lijkt op andere pc's in dezelfde budget range.
Drie vragen:
- Ik zie iedereen de Antec VPF aanraden, maar Megekko voert net die niet - is de Be quiet 450W ook geschikt?
- Is 16GB overkill en kan ik beter voor 8 gaan? Heeft het nog zin om voor 4x2GB te gaan of is 2x4GB ook prima?
- Support dit bordje raid0? Zooo scheef overheengekeken, raid0 staat gewoon in de specs. Excuus.