Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 16:38
Ik zoek een?
Ik zoek een versterker met (apart) een 5.1 speakerset

Wat is je budget?
Mijn maximum budget is 500 euro, dat is dan ook echt het maximum

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment woon ik nog thuis bij mijn ouders. Op een zolder van 5x6 met aan beide kanten een aflopende dak. Ik wil graag al mijn apparaten met HDMI (Computer, KPN Interactieve TV en spelconsole) aansluiten op de versterker, om deze dan weer door te leiden naar mijn beamer. Ook wil ik minimaal 2 optical aansluitingen op de beamer.

Ik wil dat de set ook toekomst gericht is, voor in de woonkamer van mijn toekomstige huis of studentenkamer.

Qua speakers, wil ik graag dat de 4 speakers op te hangen zijn, en dat er vooral hardt geluid uit kan komen, ik ben een muziekfanaat dus heb mijn muziek graag hardt aan. Nu doe ik het met een zielige sony versterker en minimaal 15 jaar oude creative computer speakertjes. Als ik deze flink hard zet vervormt het geluid al snel uiteraard.

Wat heb je zelf al gevonden?
[i]Als het om computers gaat, heb ik wel enig verstand van merken. Maar met HiFi totaal niet, ik zou dus totaal niet weten wat nou een goed merk is, en wat ik beter kan laten liggen.

Ik heb wel het een en ander doorgelezen en opgezocht, en kom op de volgende set:
pricewatch: Onkyo TX-SR313 Zwart
pricewatch: Canton Movie 95 (Zwart)

Ik zou dus graag weten waarom ik beter een andere versterker of speaker moet nemen. De versterker heb ik gekozen omdat deze in deze prijsrange de enige was met 2 optical aansluitingen. De speakers vanwege de 100W frontspeakers. Als er een andere (veel) betere versterker is met maar 1 optical zou het ook goed zijn, met wat uitleg.

Alvast bedankt!!
Kazuyakevin :)

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spin1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
De versterker welke je hebt gekozen is opzich niets verkeerds aan. Waar ik me wel zorgen over maak zijn je wensen betreft muziek.

Je geeft aan vooral het set voor muziek te gebruiken, dit komt het best tot zijn recht door een stabiele stereo opstelling met een breed bereik van mid/hoog. Voor de lage klanken kan je kijken naar vloerstaanders met een grotere woofer of een aparte subwoofer.

De overige speakers zijn vooral aanvulling om een surround omgeving te creëren. De center kan leuk lijken door het wattage (helaas is het wattage net zo'n marketing onzin kreet als megapixel bij een camera). Stel je hebt een camera met 40 megapixel maar erg veel ruis in de foto, heb je er helemaal niets aan. Terwijl een camera met 20 megapixel en weinig/tot geen ruis veel scherpere foto's maakt. Zo is het ook met wattage, dit zegt geen fluit over het weergeven van detail in de speaker of hoeveel db (volume) de speaker produceert.

Het setje wat je hebt gekozen laat vooral een klappende subwoofer zien met ondersteunende satellieten. Dit is goed voor een surround effect (harde klappen en geluid van alle kanten). Voor muziek ga je hier geen kippenvel mee krijgen en dien je een stabiel stereo paar te hebben en de overige speakers dienen als ondersteuning voor surround bij bijv. films.

Het advies wat hier altijd wordt gegeven is "ga luisteren"! En bij een beperkt budget koop 2e hands (aangezien speakers niet snel kapot gaan/aardig meekunnen). Mocht je nieuw wensen zou ik in jouw geval het set langzaamaan uitbreiden.

Goede sets 5.0:
Jamo S426 (design is niet het mooist, maar veel waar voor je geld)
Jamo S626 (misschien net buiten je budget)

Verfijnde stereo speakers:
Q Acoustics 3020/3010 (hierbij ga je zeer goede muziek kunnen weergeven (breed bereik in detail), maar mis je veel bass, dus dien je een ondersteunende subwoofer bij te kopen)
Dali Zensor (zelfde verhaal als hierboven)

Mocht je echt ruimte tekort komen en mini speakers wensen:
Zijn de Kef eitjes een goede keuze! (edit; nieuw vrij duur, 2e hands wel voor nette prijzen te verkrijgen)