[Wordpress] templates voor content / posts?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend lokaal een wordpress install gedaan (instantwp), en ben nu aan het rondkijken naar alle mogelijkheden van wp.

Ik heb een aantal Categories aangemaakt (News, Articles, Reviews, Blog), en deze vervolgens toegevoegd aan het Top Menu. Ze worden nu ook weergegeven in het menu, met de juiste links.

Ik zou graag willen wanneer ik (of iemand anders) een nieuwe post maak, je een keuze krijgt om een Template te kiezen voor de content die je gaat schrijven. Oftewel, je geeft aan wat voor een post je wilt schrijven, en vervolgens wordt het invoerveld gevuld met een lap tekst (template) wat ruw weg de indeling bepaald van wat je gaat schrijven.

Is hier een plug-in voor, of een andere oplossing?

Als ik zelf zoek op templates + posts vindt ik alleen maar info over de uiteindelijke weergave op de site, en niets over templates voor het invoeren van tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor posts weet ik niet of het werkt. Voor pagina werkt het perfect: Visual Layout Builder.

Zelf gebruik ik dat in combinatie met dit thema (netjes gekocht): http://themeforest.net/it...e/5556590?ref=Dream-Theme

En ja, dat thema werkt perfect en is érg uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

Een plugin ken ik er niet voor, maar als ik het schrijven van een post in een bepaalde structuur wil 'dwingen' maak ik gebruik van Custom post types eventueel aangevuld met Custom fields en eventueel gebruikmakend van Post Formats

Toegegeven, het is een stuk omslachtiger dan voorgefabriceerde templates, maar zo weet ik zeker dat de juiste content op de juiste plek komt, omdat ik dan gewoon velden kan presenteren voor bepaalde layout vlakken, afhankelijk van welke post type of format je kiest.. (Een veld video, een veld afbeelding, een veld subtitel een veld inleiding een veld main content etc)

Met de custom post types kan je dan de keuze voor het post type al in het WordPress menu laten maken (New Post, New Video Post, New News Post, New Image post, etc)
Met Post Format kun je die keuze in het bericht zelf laten maken (Screen), maar dan krijg je wel altijd alle velden te zien tijdens het invoeren. Via het gekozen post format wordt dan bepaald welke velden gebruikt worden.

Mocht je dit allemaal te omslachtig vinden, beperk je dan eerst tot de Custom fields.
Dat zit al standaard in WordPress en je kunt ze altijd tijdens het invoeren aanmaken. Alleen het theme moet er uiteraard wel rekening mee houden, omdat het moet weten welke custom fields er aanwezig kunnen zijn en dus eventueel weergegeven zullen moeten worden.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 11:41

TheNephilim

Wtfuzzle

Zelf een thema maken kan natuurlijk ook hè! Heel ingewikkeld is dat niet en dan kun je precies bepalen hoe het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

Wom

Veel templates geven je de keuze bij het opstellen van een posting door rechts een indeling weer te geven in een dropdown menu. Maar dat is pas bij weergave. Tijdens het invoeren ken ik niet direct een tool die dat kan in het dashboard.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Dank allen voor antwooorden. De theme waar ik nu mee aan het knutselen ben ondersteund idd Post Formats. Dit lost een deel van het problem op. Custom Fields zal ik ook eens naar kijken.

Ondertussen had ik ook een oplossing gevonden in de vorm van een 'offline' editor (desktop blog editor), zoals Windows Live Writer, BlogJet, of ScribeFire.

http://www.makeuseof.com/...-preformatted-blog-posts/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-10 20:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik gebruik wel vaak de plugin 'advanced custom fields' (http://www.advancedcustomfields.com). Je kan bijv een eigen set custom fields aanmaken en kiezen waar in de admin deze tevoorschijn komen. (Per categorie, alleen bij speciale pagina etc)

Zowel in admin als aan voorkant kun je de data tonen.

Vb:
- een medewerkerspagina. Je maakt custom fields aan (naam, foto, mail) en koppelt ze aan pagina 'medewerkers'.

- live agenda voor bands. Custom posttype en voor dat posttype maak je set custom fields met velden als datum, locatie etc.

Erg handig als anderen de website gaan beheren.

--

Custom taxonomy kan ook handig zijn. Maar mss niet nodig als je categories gebruikt.

[ Voor 2% gewijzigd door kaassouffle op 02-09-2015 08:59 . Reden: Link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-10 13:07

Vos

AFCA

Met ^

ACF is dé plugin op dit gebied!

Je kan het zo instellen dat als iemand een bericht opstelt en hij kiest de categorie X dan toont hij een aantal extra velden. Kies je dan categorie Y dan worden weer andere velden getoond.

[ Voor 71% gewijzigd door Vos op 02-09-2015 09:13 ]

Pagina: 1