toetsenbord dat tegelijk twee PC's kan bedienen

Pagina: 1
Acties:

• flightsimmers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-01-2021
Ik zoek een?
Toetsenbord dat twee PC's kan tegelijkertijd kan bedienen. Ik heb twee PC's die drie monitoren delen. Op de monitor selecteer ik met een drukknop de PC waarvan hij het beeld moet weergeven. Momenteel heb ik dus twee toetsenborden op mijn bureau. Voor iedere PC eentje. Domme vraag misschien, maar toch. Ik vraag mij af of er een toetsenbord betaat met twee USB ontvangers die ik dan in beide PC's inplug. Misschien zit er dan op dat toetsenbord een schakelaar waarmee ik de PC kan selecteren waarmee ik wil gaan werken.

Voor mijn muis (Anir 3M ergomuis) kan ik de usb dongle steeds in de andere PC stoppen en heb ik nog een gewone ("kreupelhand-") muis op mijn bureau liggen.

Wat is je budget?
250 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hierboven

Verwijderd

Wat je zoekt is een KVM switch.
Kijk hier eens: http://tweakers.net/categorie/567/kvm-switches/

• doopsuiker
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Met 2 windows pcs kan je het programma mouse without borders gebruiken

• flightsimmers
Dank voor je reactie. Maar, nee daar was ik al bang voor. Ik wil geen (peperdure) KVM switch. Want ik heb de monitors (de M van KVM) door mijn huidige setup (zie hierboven) al gedeeld. Alleen de muis is nog een klein probleempje. En tja, het toetsenbord...

Eigenlijk heb ik liever een tweede toetsenbord en muis dus dan een KVM switch van honderden Euro's.

Btw: Dat maakt het nog lastiger. Ik wil op beide PC's zowel windows als linux gaan gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door flightsimmers op 30-08-2015 13:43 ]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 15:34 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Verwijderd

Heb je de prizen van de KVM switches bekeken? Vanaf 20 euro zijn die er al.
Let wel op welke aansluitingen de KVM biedt. Veel zijn er nog met PS/2 en dat begint inmiddels redelijk antiek te worden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

synergy ! (gratis, als je een oudere versie download) anders niet zo duur

http://synergy-project.org/?hl=nl

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 30-08-2015 13:47 ]

Iperf

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik gebruik zo'n USB switch:
http://www.ebay.nl/itm/4-...49302?hash=item418ab5df96
Je sluit er je toetsenboard aan of zelfs een USB hub en dan kun je er vanalles op aansluiten. De er zitten aansluitingen op voor 4 PC's, met de knop selecteer je met welke PC je verbonden wilt worden. Simpel en werkt prima ! :+ Voor nog geen 6 Euro uit China, koopje dus.

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 30-08-2015 13:51 ]

• flightsimmers
Wow, beregoeie reacties!

Op synergy was mijn oog ook al gevallen. Maar het principe is mij niet geheel duidelijk. Vermoedelijk moeten beide computers dan aangesloten zijn op internet. Want het werkt via TCP/IP. Een van mijn computers (win XP) is zonder internet- en de andere met internetaansluiting.

Zo'n USB switch lijkt me exact wat ik zoek! En voor maar 6 Euro. Werkt dat bestellen vanuit China met deze aanbieder echt? Zit er een driver CD bij? Omdat ik met zowel Linux als Windows werk ben ik beniuewd of er windows XP, Win7 en linux drivers bij zitten? Ook zie ik dat er handmatige- en automatische USB switches zijn. Heeft iemand een idee wat het verschil zal zijn?

Ik had nog nooit gehoord van een USB switch. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door flightsimmers op 02-09-2015 15:41 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Volgens mij heb je geen drivers nodig voor die USB switch, het is gewoon een USB multiplexer, selectie gebeurt met de knoppen op het toestel zelf.

Zo duur vind ik een KVM switch niet, deze bv pricewatch: LevelOne KVM-0221. Vergeleken met de USB switch wel veel duurder natuurlijk, maar vergeleken met je opgegeven budget (€250...) peanuts. Die KVM switch heeft wel als voordeel dat je vanop het toetsenbord zelf kunt wisselen tussen pc met een toetsencombinatie. Heeft ook geen drivers nodig voor zover ik weet.

Dat je de VGA of audio niet nodig hebt, is toch ook niet zo'n probleem, je moet niet alle functies gebruiken om nuttig te zijn.

Als je trouwens toch elke keer ook je muis dongle verwisselt van pc, zet je die dan ook niet beter op een switch of toetsenbord en muis samen op een USB hub en die dan verwisselen?

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02 16:28
flightsimmers schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:34:
Ook zie ik dat er handmatige- en automatische USB switches zijn. Heeft iemand een idee wat het verschil zal zijn?

Heb het zelf ook een paar jaar gehad, exact dezelfde setup als jij met 3 monitor en 2 pc. kvm switch van medetweaker overgenomen.

Je hebt ze met een drukknopje en waarbij je een toetsencombo op je toetsenbord kan gebruiken om kanaal te switchen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flightsimmers schreef op woensdag 02 september 2015 @ 15:34:
Wow, beregoeie reacties!

Op synergy was mijn oog ook al gevallen. Maar het principe is mij niet geheel duidelijk. Vermoedelijk moeten beide computers dan aangesloten zijn op internet. Want het werkt via TCP/IP. Een van mijn computers (win XP) is zonder internet- en de andere met internetaansluiting.

Zo'n USB switch lijkt me exact wat ik zoek! En voor maar 6 Euro. Werkt dat bestellen vanuit China met deze aanbieder echt? Zit er een driver CD bij? Omdat ik met zowel Linux als Windows werk ben ik beniuewd of er windows XP, Win7 en linux drivers bij zitten? Ook zie ik dat er handmatige- en automatische USB switches zijn. Heeft iemand een idee wat het verschil zal zijn?

Uh ja of je zet er een netwerkkaartje bij in je internet pc. zonder ics (en zet de firewall zo dat je alleen synergy kan gebruiken als je je paranoide voelt)

Die transparantie is zo makkelijk, ja kan gewoon text oid van links naar rechts kopieren etc ... niets schakelen, gewoon naar je andere beeldscherm schuiven.

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 02-09-2015 17:30 ]

Iperf

• flightsimmers
[b]Dat je de VGA of audio niet nodig hebt, is toch ook niet zo'n probleem, je moet niet alle functies gebruiken om nuttig te zijn.

en...

Als je trouwens toch elke keer ook je muis dongle verwisselt van pc, zet je die dan ook niet beter op een switch of toetsenbord en muis samen op een USB hub en die dan verwisselen?
Kennelijk kan een KVM switch dus ook. Maar als ik bovenstaande reacties aan elkaar koppel dan heeft het geen voordelen op een automatische USB switch. Want ook die kan via toetsenbord commando's switchen tussen PC's.

en...

Ja kennelijk kan ik muis en toetsenbord via een hub op zo'n USB switch aansluiten. Wat ik vreemd vond is dat ik dit soort USB switches niet kan vinden met meerdere USB poorten voor de randapparatuur. Eerder had ik in een ander draadje begrepen dat het dan met de bandbreedte van USB zou lukken ( ;) ).

edit 5/9:
Waar ik mij momenteel nog zorgen om maak is dat ik multiboot PC's heb. Alvorens het betreffende OS gaat booten verschijnt bij mij eerst een boot menu (zo'n zwart scherm met "veilig opstarten etc.." en dan alle OS's op een rijtje). Dan heb je wél je toetsenbord al nodig om het OS van je keuze te kiezen! Dan is het OS nog niet opgestart en doet een automatische USB switch waarschijnlijk niets. Dus ook geen toetsenbord! Dit denk ik omdat een automatische USB switch dus tóch wel een driver nodig schijnt te hebben (enig leeswerk verricht ;) ). Een handmatige USB switch heeft dit probleem waarschijnlijk niet omdat ik denk dat het idd gewoon een mechanische schakelaar is zonder driver.

[ Voor 28% gewijzigd door flightsimmers op 05-09-2015 15:08 ]

Pagina: 1