Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-09-2017
Mijn OnePlus One is 2 weken geleden natgeregend en nadat ik hem een aantal keer in de rijst had gelegd deed hij het nog prima, alleen startte hij op een gegeven moment(na 4 dagen) alleen nog maar op in recovery modus. Er lijkt niets mis te zijn met de cpu, ram, opslagcapaciteit en de accu omdat ik nog steeds bestanden op de telefoon kan zetten en mijn computer hem nog steeds herkent. Ik heb al een stuk of 8 keer geprobeerd een nieuwe rom te installeren(waaronder oxygenos, cyanogenmod 11, 11.1, 12.0 en colorOS), maar hij blijft maar opstarten in recovery mode. Dit topic zie ik als mijn laatste kans om deze telefoon nog te redden... aangezien ik alles al geprobeerd heb :/

hoe het probleem zich ontwikkelde: na 2 dagen in de rijst opgestart(deed het prima)->1 dag in de rijst(de binnencamera was nog beslagen)-> hij start op in recovery mode, rom opnieuw installeren, deed het prima-> nog 1 dag in de rijst(binnencamera was nog steeds een heel klein beetje beslagen)-> telefoon start alleen nog maar op in recovery modus->alle foto's eraf gehaald en 3 dagen in de rijst gelegd->telefoon start nog steeds op in recovery modus->aantal dagen op mijn bureau laten liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Heb je niet gewoon kortsluiting bij de switches? Ik weet niet wat voor toetsencombinaties je toestel gebruikt voor recovery, maar als toevallig die toetsen kortgesloten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:20:
Heb je niet gewoon kortsluiting bij de switches? Ik weet niet wat voor toetsencombinaties je toestel gebruikt voor recovery, maar als toevallig die toetsen kortgesloten zijn...
er lijkt wel een beetje aanslag te zitten op de onderste volumeknop idd

[ Voor 67% gewijzigd door Shurikan op 30-08-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
enig idee hoe ik dit goed kan schoonmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Ik zou om te testen gewoon even de hele knoppenkoppeling losmaken. Meestal zitten de knopjes (en soms wat andere extra's) samen op 1 connector. Trek die er uit en start je telefoon op :) Als het dan werkt weet je dat het daar aan ligt. In plaats van schoonmaken (er zit al zo weinig koper op die dingen) zou je eigenlijk beter even een vervangend setje kunnen kopen. Op eBay zal dat voor minder dan een tientje prima te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:30:
Ik zou om te testen gewoon even de hele knoppenkoppeling losmaken. Meestal zitten de knopjes (en soms wat andere extra's) samen op 1 connector. Trek die er uit en start je telefoon op :) Als het dan werkt weet je dat het daar aan ligt. In plaats van schoonmaken (er zit al zo weinig koper op die dingen) zou je eigenlijk beter even een vervangend setje kunnen kopen. Op eBay zal dat voor minder dan een tientje prima te doen zijn.
Ik heb het achterkantje eraf en zie 2 metalen knopjes bevestigd(gelijmd waarschijnlijk) op een koperplaatje dat weer verbonden is met een zwart dun matje dat de telefoon ingaat. De onderste knop heeft inderdaad groene aanslag en de bovenste knop heeft ook lichte aanslag. Moet ik dit gehele matje gewoon met een pincet van het apparaat trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:30:
het lijkt erop dat het volume circuit vastgelijmd/vastgesoldeerd is aan het moederbord... Overigens heb ik bij het openschroeven ook een uitstekend koperen miniscuul plaatje gebroken, enig idee waar dat voor bestemd is? het lijkt het booten van de recovery mode niet tegen te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com?ref=2s82075

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Je plaatje doet het helaas niet... kan zo niet zien wat je bedoelt. :)

Als dit je moederbord is zitten je knopjes helaas vastgesoldeerd: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/FGcUA3hpq1ejhOQL

Dat kan je wel losmaken met een soldeerbout natuurlijk.

Oh, en hier staan verder alle onderdelen op: https://www.ifixit.com/Teardown/OnePlus+One+Teardown/26484

Dus stel dat je zelf niet zo makkelijk weet wat wat is of hoe je het moet benoemen, kijk dan even of het daar tussen staat en link/vertel het hier even, dan weet ik wat je bedoelt. Alles wat in je telefoon zit is wel ergens voor nodig, dus iets wat losraakt zal niet zo heel best zijn. Kan bijvoorbeeld ook een contact ergens zijn om een verbinding tussen iets wat op je cover geplakt is met het moederbord te verbinden.

Wat is bij jouw toestel de combinatie om in recovery te booten? VolDown inhouden ofzo?

[ Voor 111% gewijzigd door johnkeates op 30-08-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:14:
Je plaatje doet het helaas niet... kan zo niet zien wat je bedoelt. :)

Als dit je moederbord is zitten je knopjes helaas vastgesoldeerd: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/FGcUA3hpq1ejhOQL

Dat kan je wel losmaken met een soldeerbout natuurlijk.

Oh, en hier staan verder alle onderdelen op: https://www.ifixit.com/Teardown/OnePlus+One+Teardown/26484

Dus stel dat je zelf niet zo makkelijk weet wat wat is of hoe je het moet benoemen, kijk dan even of het daar tussen staat en link/vertel het hier even, dan weet ik wat je bedoelt. Alles wat in je telefoon zit is wel ergens voor nodig, dus iets wat losraakt zal niet zo heel best zijn. Kan bijvoorbeeld ook een contact ergens zijn om een verbinding tussen iets wat op je cover geplakt is met het moederbord te verbinden.

Wat is bij jouw toestel de combinatie om in recovery te booten? VolDown inhouden ofzo?
ja dat is mijn moederbord(helaas) en de dingetjes waar ik het over had zitten rechtsonder op de eerste foto. helemaal rechtsonder bedoel ik dan. De bovenste van de twee gaat het om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
en de combinatie is idd voldown induwen+powerbutton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Gezien je toestel op het moment onbruikbaar is kan je nog hardcore die flatflex kabel (zo heet dat zwart flexibel stukje verbinding tussen je knoppen en moederbord) doorknippen/doorsnijden. Bij vervanging moet je hem toch los solderen maar puur voor de diagnose is dit de snelste (en destructieve) manier.

Voor het repareren, mocht het simpelweg die knopjes zijn, kan je hem naar mij sturen, of anders wil sebastius er anders misschien ook wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
johnkeates schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:47:
Gezien je toestel op het moment onbruikbaar is kan je nog hardcore die flatflex kabel (zo heet dat zwart flexibel stukje verbinding tussen je knoppen en moederbord) doorknippen/doorsnijden. Bij vervanging moet je hem toch los solderen maar puur voor de diagnose is dit de snelste (en destructieve) manier.

Voor het repareren, mocht het simpelweg die knopjes zijn, kan je hem naar mij sturen, of anders wil sebastius er anders misschien ook wel naar kijken.
ik heb het hele moederboard bekeken en er schijnt behalve dat ene dingetje wat ik gebroken heb en de roest op de knoppen helemaal niets mis te zijn. wel is de 'regenmeter' voor garantie roodgekleurd, dus kan hem sowieso ook niet meer terugsturen voor garantie. Omdat ik vrijwel nog nooit(2 keer) gesoldeerd heb, lijkt het mij vrij kansloos als ik hier nog meer aan ga prutsen.. Hoeveel vraag je?( ik heb de knoppencircuits voor 15 euro op ebay gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shurikan
misschien dat ik even kan langskomen om jou ernaar te laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Dat kan ook, ik zit zelf in Zwolle, dus als dat te doen is voor je kan je een PM sturen.
Pagina: 1