Iemand is tegen mijn auto aan gereden, is doorgereden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-05 01:05
Beste MedeTweakers,

Ik ben in het bezit van een vrijwel nieuwe (qua staat dan) Toyota Yaris zoals wel meer mensen weten hier.
Heerlijke auto, en wordt bijna elke zondag uitgebreid gewassen en gepoetst.

Nu was ik gisteren op mijn werk mijn dagelijkse dingen doen, tot ik even zin had om te roken.

Ik naar buiten, en lekker op een bankje voor de winkel gaan zitten.

Plots hoor ik een knal achter mij, en zie de auto heen en weer bewegen, ik kijken wat er is....

Jahoor, een donker rode Lancia Delta (Kenteken iets met DN-xx-xx) scheurt met een noodvaart weg en jawel, mijn auto een mooie afgebroken bumper.

Nu kan ik natuurlijk gewoon voor 50 euro een nieuwe ongespoten bumper kopen, maar inclusief spuitwerk gaat het allemaal erg in de kosten zitten.

Wat kan ik doen? Misschien wat met verzekering?

Sf95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
beginnen met aangifte doen dan de verzekering inlichten. Mogelijk kan je iets met het waarborgfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
pacificocean schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:04:
beginnen met aangifte doen dan de verzekering inlichten. Mogelijk kan je iets met het waarborgfonds.
Aangifte lijkt mij niet echt handig, zeker omdat ik ook het kenteken niet weet, dan kunnen ze eigenlijk niks doen.

Verder kan ik inderdaad de verzekering inlichten, blijven dan de schadevrije jaren bestaan en de no-claim korting? De auto staat namelijk verzekerd bij mijn ouders, vandaar.

Bij het waarborgfonds heb je volgens mij een getuige nodig, mijn werkgever was binnen en heeft alleen de tik gehoord, en uiteraard mijn gevloek xD

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Waarborgfonds geen getuige nodig alleen dat het door ander motorvoertuig is aangebracht
En de aangifte is daar ook voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-fox
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:20
Ik heb zelf soortgelijks meegemaakt, spiegel eraf gereden en zonder te melden weggereden.

Je moet aangifte doen bij de politie en melden bij je verzekeraar. De veroorzaker heft nog 24 uur om zich te melden bij de politie namelijk.
Mocht dat niet gebeuren: Je hebt 2 getuigen nodig die aangeven dat de auto zonder beschadiging is geplaatst. (Collega's bijvoorbeeld).
Bij het waarborgfonds heb je wel €250 eigen risico. Sommige verzekeraars dekken dit eigen risiso ook waardoor je zelf geen kosten hebt.

http://www.independer.nl/...eer-en-hoe-werkt-dit.aspx

[ Voor 10% gewijzigd door the-fox op 30-08-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sucks. Dader is schuldig maar niet meer te traceren.
Je hebt twee opties: zelf dokken of via verzekering spelen.
Aangifte moet je sowieso doen voor de verzekering, is namelijk niet jouw schuld. Kost je afhankelijk van je verzekering een stukje eigen risico. vezekering zal proberen te verhalen op dader, danwel op waarborgfonds. Wat ze exact doen is hun zaak.
Zelf dokken kan altijd. Beste optie is afhankelijk van wat er verzekerd is en hoe je verzekering reageert qua eigen risico enzo.

Edit: Lancia Deltas zijn niet ervh wijd verbreid, dus wellicht kan de politie in dit geval wel een dader vinden. Maar dan nog is het zijn woord tegen het jouwe. Ik verwacht dat ze er verder geen aandacht aan zullen besteden.

Maar plan van actie is dus:
1. Aangifte doen
2. verzekering bellen en vragen hoe het zit bij eigen risico enzo
3. Beslissen of je claimt danwel zelf dokt (of gewoon niks doet).

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 30-08-2015 13:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 10:33

Taygeta

KTM 790 Adventure

Kunnen ze bij de politie niet zien welke donker rode Lancia Delta een kenteken heeft die start met een DN? Met een beetje geluk is het er maar 1.
En wat diegene die hier boven zegt, gewoon aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:33
wimpie007 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:16:
Waarborgfonds geen getuige nodig alleen dat het door ander motorvoertuig is aangebracht
En de aangifte is daar ook voor nodig
Je hebt wel degelijk getuigen nodig (ik geloof zelfs twee), die kunnen bevestigen dat het voertuig in ongeschonden staat is geparkeerd. Uiteraard is het nog beter als iemand het heeft zien gebeuren :P Als dat niet zo zou zijn zou het waarschijnlijk schadeclaims regenen bij het wbf.

[ Voor 6% gewijzigd door Peenutzz op 30-08-2015 13:42 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik heb maar een collega, en dat is mijn baas.

Mijn baas en ik werken samen, hij doet de software kant van de reparaties, ik de hardware kant.

Mijn baas weet dat ik altijd exteem zuinig ben op mijn spullen, en vooral mijn mooie Yaris :D

Wellicht heeft de buurvrouw het gezien, hij stond naast naar heg.

Ik snap ook niet helemaal hoe je er nou tegenaan kan rijden, het is echt niet moeilijk om die bocht te nemen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom heb je niet gelijk de politie gebeld? Doorrijden na een ongeluk is een misdrijf. Mogelijk had een surveillance een rode Lancia met schade gespot.

Ik zou in ieder geval nog aangifte doen en contact opnemen met het Waarborgfonds.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Omdat ik niet wist wat ik moest doen, en omdat de auto ontzettend vies was geworden die dag zag ik het ook niet in eerste instantie.

Na het uitgebreid wassen zag ik pas de schade, waaronder gebasten lak, 2 putten in het plastic en een hoop clipjes kapot gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
Speakerfreak95 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:57:
Omdat ik niet wist wat ik moest doen, en omdat de auto ontzettend vies was geworden die dag zag ik het ook niet in eerste instantie.

Na het uitgebreid wassen zag ik pas de schade, waaronder gebasten lak, 2 putten in het plastic en een hoop clipjes kapot gebroken.
Uit TS
Jahoor, een donker rode Lancia Delta (Kenteken iets met DN-xx-xx) scheurt met een noodvaart weg en jawel, mijn auto een mooie afgebroken bumper.
Wat is het nu? Zat de bumper er nog aan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
pacificocean schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 14:27:
[...]

Uit TS

[...]

Wat is het nu? Zat de bumper er nog aan of niet?
De bumper hing half vast, na terugduwen bleef hij zitten.

De bumper zit vast met verschillende pinnen, boven alleen schroeven en rest vrijwel allemaal drukbinnen, een beetje hard rijden en hij ligt weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
Hoe zeker ben je van het kenteken? Zat net even op voertuig.net te zoeken. Maar ik kan geen lancia delta vinden met DN-**-**.
Wel een NN-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik weet het niet zeker, het kan net zo goed NN zijn.

Ik heb even met een kennis gesproken, die wist mij te melden dat er in Laren bij elke plek waar je er in komt een camera hangt.

Hij zei dat je gewoon moet vragen of er die dat toevallig een Rode Delta langs kwam, elke auto die laren binnen rijdt wordt namelijk geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Speakerfreak95 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:22:
Ik weet het niet zeker, het kan net zo goed NN zijn.

Ik heb even met een kennis gesproken, die wist mij te melden dat er in Laren bij elke plek waar je er in komt een camera hangt.

Hij zei dat je gewoon moet vragen of er die dat toevallig een Rode Delta langs kwam, elke auto die laren binnen rijdt wordt namelijk geregistreerd.
De politie kan dat soort beelden enkel bekijken als er een aangifte ligt, dat blijft stap 1. Daarnaast moet je misschien ook snel zijn, ik heb geen idee hoe lang die beelden bewaard worden. Sucks, succes! :|

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En kijk ook goed je verzekering na, je moet het zelf maar even uitrekenen maar ik ken genoeg verzekeraars waarbij je dit liever onderhands regelt dan x jaar je no-claim een trede teruggezet hebben.

Dan betalen ze voor x jaar 20 euro meer per kwartaal en hebben ze na 5 jaar 400 euro betaald voor bijv een schade van 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460511

Ik ben het met Gomez eens. Zelf betalen is waarschijnlijk het goedkoopste. Voor de verzekering heb je altijd een aangifte nodig, ik weet niet of je in belgie of nederland woont maar aangifte in Nederland doen is gewoon onmogelijk, die nemen ze toch niet op tenzij ze zelf geld neer telt. kan je beter je geld in die bumper steken dan die corrupte zooi waarna je ook nog eens jaren terug gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 460511 op 31-08-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

kijk voor een sloper die jou model/kleur bumper heeft. behoud je noclaim en kost misschien nog minder als de hersteller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Vraag de slopers in de regio of ze, als er een rode Delta rijder komt voor een "vervangende" bumper, het kenteken willen noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:44
Ik heb ook eens zoiets gehad. Aangifte doen bij de politie en melding doen bij de verzekering. Het kost je inderdaad in sommige gevallen wel een eigen risico van ongeveer 100-200 euro. Getuige hoeft alleen te verklaren dat de auto daar geparkeerd is zonder schade.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 20:48
coyote1980 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 18:26:
[...]

De politie kan dat soort beelden enkel bekijken als er een aangifte ligt, dat blijft stap 1. Daarnaast moet je misschien ook snel zijn, ik heb geen idee hoe lang die beelden bewaard worden. Sucks, succes! :|
De politie gaat echt geen moeite doen met camerabeelden voor een kapotte bumper.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 460511 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:54:
Ik ben het met Gomez eens. Zelf betalen is waarschijnlijk het goedkoopste. Voor de verzekering heb je altijd een aangifte nodig, ik weet niet of je in belgie of nederland woont maar aangifte in Nederland doen is gewoon onmogelijk, die nemen ze toch niet op tenzij ze zelf geld neer telt. kan je beter je geld in die bumper steken dan die corrupte zooi waarna je ook nog eens jaren terug gaat.
Bullshit, is het nog ergens anders op gebaseerd dan op je onderbuik die van streek is of niet? Ik heb zelf meer ervaring met exact z'n geval. Die aangifte doe je gewoon online als je de dader niet gezien hebt. Zo wel ga je langs het politie bureau en zijn ze zelfs verplicht je aangifte op te nemen.

TS moet aangifte doen en kan als hij 2 getuigen heeft een claim in dienen bij het waarborgfonds motorverkeer. Zo nee dan heeft hij nog meer pech en zit er niets anders op dan zelf voor de complete schade op te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 02-09-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
GoldenSample schreef op woensdag 02 september 2015 @ 00:13:
[...]

Bullshit, is het nog ergens anders op gebaseerd dan op je onderbuik die van streek is of niet? Ik heb zelf meer ervaring met exact z'n geval. Die aangifte doe je gewoon online als je de dader niet gezien hebt. Zo wel ga je langs het politie bureau en zijn ze zelfs verplicht je aangifte op te nemen.
Wat ik vermoed dat hij bedoelt is niet zozeer het aangifte doen (alhoewel dat verplicht opnemen ook niet altijd even soepeltjes gaat maar dat terzijde) maar meer of je er zelf iets aan hebt behalve dat je de statistieken netjes bijwerkt...

De realiteit is gewoon dat politie geen echte moeite / tijd gaat steken in een deukje in een bumper. En in principe willen we dat als Nederlandse belastingbetalers ook niet hebben (want het is een heel slechte kosten/baten verhouding). Echter voor het slachtoffer komt dit altijd heel erg lullig over en voelt een aangifte al snel als tijdverspilling (want er komt bijna nooit een dader uit)

Het is een soort van continu probleem met de politie, de slachtoffers willen heel graag dat er een dader gepakt wordt, alleen de niet-slachtoffers willen nooit het geld uitgeven wat er nodig is voor een effectievere dader-vervolging.
Als je aan alle NL'ers zou vragen of ze bereid zijn om 10% meer belasting te betalen voor 10% meer kans om een gemiddelde dader te vinden dan kan ik het antwoord al raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou ga ik even "advocaat van de duivel" spelen, maar als zoiets "gisteren" gebeurt is en je "vandaag" (een dag later) op een Tech-Forum gaat vragen wat je er mee aan moet zónder dat je er aangifte van gedaan hebt of überhaupt een melding van gemaakt hebt bij een verzekeraar..... Terwijl je er volgens de OP bíj was als getuige (gehoor):

Als verzekeraar (óf als waarborgfonds, wat feitelijke een gedeelde pot tússen de diverse verzekeraars is) zou ik toch serieus gaan twijfelen aan het verhaal, ongeacht 't aantal "getuigen" welke zich achteraf ineens gaan melden.

Is het niet zo dat je per-ongeluk zélf ergens (achteruit) tegenaan gereden bent en dat nu probeert te verhalen op ...... ?

Als je een claim doorzet: Fraude plegen is een rede om je te royeren. Je komt daarna nog maar bij één "verzekeraar" aan een geldige polis (met de daarbij behorende voorwaarden én premie(s)).

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 02-09-2015 02:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Het is serieus gebeurt, en we hebben inmiddels nieuws.

Ik heb inderdaad aangifte gedaan, politie zou gaan kijken hoe en wat.

Echter laat ik het er bij, want ik kan bij een kennis de bumper voor niets laten spuiten als ik zijn pc weer opknap, bumper heb je al voor 40 euro na een beetje zoeken op internet.

Via verzekering werd het een hoop gerommel, eigen risico en andere dingen.

Er mag een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Speakerfreak95 schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:21:
Het is serieus gebeurt, en we hebben inmiddels nieuws.

Ik heb inderdaad aangifte gedaan, politie zou gaan kijken hoe en wat.

Echter laat ik het er bij, want ik kan bij een kennis de bumper voor niets laten spuiten als ik zijn pc weer opknap, bumper heb je al voor 40 euro na een beetje zoeken op internet.

Via verzekering werd het een hoop gerommel, eigen risico en andere dingen.

Er mag een slotje op.
Ik vind nog wel zo'n oude delta (integrale) met kenteken DB-BD-09

Via de open data van de RDW kun je nog enorm veel zelf terugzoeken als je zelfs maar een deel van het kenteken weet :)

Dus voor de volgende die dit vind... :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
Gomez12 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 01:11:
[...]De realiteit is gewoon dat politie geen echte moeite / tijd gaat steken in een deukje in een bumper. En in principe willen we dat als Nederlandse belastingbetalers ook niet hebben (want het is een heel slechte kosten/baten verhouding). Echter voor het slachtoffer komt dit altijd heel erg lullig over en voelt een aangifte al snel als tijdverspilling (want er komt bijna nooit een dader uit)
Dat valt nog best mee, deuk in de Focus Wagon, direct agent gekomen om aangifte op te nemen en hij heeft ook direct de camerabeelden opgevraagd van de parkeerplaats, helaas stond de wagen net buiten bereik. (mijn geluk weer). Ma als getuige dat de deuk er nog niet zat bij wegzetten en via WBF teruggekregen. Denk dat de key wel ligt in snelle actie, wanneer je er 3-4 dagen later mee gaat komen is de vraag natuurlijk maar wat er gebeurd is.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1