Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UX305 met 8gb ram en 256gb ssd?

Pagina: 1
Acties:

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Zoals de titel al zegt. Ik zag (volgens mij) ergens vandaag langskomen dat er ook een asus ux305 model is met 8gb ramgeheugen en 256 gb ssd. Wel gewoon de ''standaard'' intel M processor. Ik kan hem alleen niet terugvinden in pricewatch. En heb op diverse fora gezien dat er heel veel ux305 modellen zijn.

Vraag: Is er een ux305 model 8gb/256gb. Zo ja, waar kan ik die kopen?

In hoeverre merk ik het verschil tussen 4 en 8 gb ramgeheugen. Ik ga de laptop voor mijn studie gebruiken. Dit is een laboratoriumstudie. Ik zal voor resultaatverwerking veel excel gaan gebruiken. Verder zal ik wat vakspecifieke software moeten draaien. Daarnaast zal ik de laptop gebruiken voor browsen, films en muziek. Als ik een spelletje kan spelen is het mooi meegenomen maar dit is absoluut geen vereiste.

Sorry de aangevraagde topicstructuur niet aanhou. Maar ik weet niet in welk subforum ik dit anders moet posten.

[ Voor 29% gewijzigd door pimmetjepom op 30-08-2015 12:51 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:36
In de meeste gevallen zal 4 gb ruim voldoende zijn. Ook voor excell. Nu weet ik alleen niet welke vak specifieke software je gaat draaien en wat daar de requirements voor zullen zijn.

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-11 15:23
De UX305 met 8Gb en 256 SD zocht ik ook. Het type bestaat wel maar is niet verkrijgbaar. Wel in Amerika voor heel veel minder :(
Tip: koop de UX305FA-FC318H, wel met 8 Gb. Koop dan een m.2 SSD van 256 Gb en verkoop de oude SSD.

• pimmetjepom
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11 20:33
Iniedergeval bedankt. Wat betreft de vakspecifieke software zal 4gb vast genoeg zijn. Ik heb overigens zeer weinig (zelfs ICT-opleidingen) gezien waar meer dan 4gb vereist is. Het is meer een soort zekerheid. Nu is het dus twijfelen tussen 128/8 of 256/4

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Ik zal de aankomende week wel een beetje informeren en rondkijken waar anderen (oudere jaars) mee rondlopen. Alle feedback, zelfs alternatieven voor de ux305 blijven nogsteeds welkom.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:13

D4NG3R

kiwi

:)

cvanatten schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 15:09:
Wel in Amerika voor heel veel minder :(
Mwhah, dat valt vaak vies tegen. In 99/100 gevallen zijn de geadverteerde prijzen namelijk zonder belasting. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:09
D4NG3R schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 23:29:
[...]

Mwhah, dat valt vaak vies tegen. In 99/100 gevallen zijn de geadverteerde prijzen namelijk zonder belasting. ;)
Heb voor 730 euro de gouden 8gb versie en 256gb gehaald _/-\o_

Top laptop, Enige nadeel tot nu toe is als de accu onder de 10% komt. De snelheid gaat dan drastisch omlaag naar een tempo dat voor mij onwerkbaar is. Altijd veel tabs open en meerdere programma's draaien.

Edit: In Duitsland is de 8gb/256gb versie ook te koop. Als je dicht bij de grens woont kan dat een goede optie zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door twerk op 30-08-2015 23:48 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
twerk schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 23:46:
[...]

Heb voor 730 euro de gouden 8gb versie en 256gb gehaald _/-\o_

Top laptop, Enige nadeel tot nu toe is als de accu onder de 10% komt. De snelheid gaat dan drastisch omlaag naar een tempo dat voor mij onwerkbaar is. Altijd veel tabs open en meerdere programma's draaien.

Edit: In Duitsland is de 8gb/256gb versie ook te koop. Als je dicht bij de grens woont kan dat een goede optie zijn.
En een QWERTZ keyboard zeker?

• spookdier
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 09:13
Net toevallig ingelogd om precies dezelfde vraag te stellen als TS.

In Duitsland is deze versie inderdaad gewoon te koop en in een review van Amazon is een foto te zien waarop inderdaad een QWERZ-toetsenbord te zien is.

Zou de betere optie zijn om de keyboardlayout van Win10 op NL te zetten (en dus een Y te typen wanneer je op de Z drukt) of de 128GB versie te kopen en de SSD te vervangen voor een 256GB versie?

Ik neem voor het gemak aan dat het fysiek switchen van de Y en de Z toets onmogelijk is.
Pagina: 1